تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 11:25
کد خبر : 113629

باقری:

ایران و ازبکستان وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند

ایران و ازبکستان وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران و ازبکستان دو کشور بزرگ منطقه هستند و متناسب با آن وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند.

به گزارش تیتر داغ؛ علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای برگزاری دور هفتم رایزنی‌های سیاسی بین ایران و ازبکستان در تاشکند حضور دارد، با علیشیر قادرف، نایب رییس مجلس قانونگذاری ازبکستان و رییس گروه دوستی ایران و ازبکستان دیدار کرد.

قادرف ضمن اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر اراده رؤسای جمهور ایران و ازبکستان بر گسترش روابط تأکید داشت و نقش تأثیر گذار مجالس در تحکیم روابط و سرعت بخشیدن به آن را غیر قابل انکار دانست.

وی سفر متقابل قالیباف و اسماعیلف، رؤسای مجالس ایران و ازبکستان به تهران و تاشکند را ترجمان عینی علاقه مندی دو نهاد مردمی تفسیر نمود.

علی باقری نیز گفت: عمق روابط دیرینه دو کشور در بستر مردمی شکل گرفته و به این دلیل قابل گسست نیست.

وی در ادامه افزود: ایران و ازبکستان دو کشور بزرگ منطقه هستند و متناسب با آن وظیفه مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه دارند که در این میان مجالس نقش محوری ایفا می‌کنند و می‌توانند پیوندهای مردمی را تحکیم بخشیده و به سازوکار مناسبات نظم دهند.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان از تعامل دو مجلس علاوه بر رؤسا در سطوح مختلف از جمله فراکسیون‌ها، گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیون‌ها استقبال نموده و آن را باعث ثبات در روابط دوستانه دانست.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.