تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 12:58
کد خبر : 18074

ایران یکی از پلتفرم‌های موفق را در ساخت واکسن کرونا خواهد داشت

ایران یکی از پلتفرم‌های موفق را در ساخت واکسن کرونا خواهد داشت

هملمن گفت: اطمینان دارم که ایران در ساخت واکسن کرونا، یکی از پلتفرم‌های موفق منطقه را خواهد داشت.

به گزارش تیتر داغ؛ کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبان سلامت نمونه کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ما از همه گیری کووید ۱۹ درس‌های زیادی آموختیم. یکی از مهم‌ترین درس ها، این است که سیستم سلامت، یک سیستم با ارائه خدمات برابر برای همه مردم است.

او افزود: ایران در زمینه استفاده از نیرو‌هایی به نام بهورزان یک نمونه خاص است. این نیرو‌ها (بهورزها) ارتباطی بین نظام سلامت از نظر فیزیکی و امکانات و تسهیلات و مردم و خانواده‌هایی که به آن مراجعه می‌کنند، هستند.

هملمن ادامه داد: اخیرا در کمپین ملی کنترل فشارخون که در ایران انجام شد، ماهیت خانوار‌ها برای تقویت و افزایش سلامتی بیشتر تقویت شد. همچنین در تمامی کمپین‌هایی که در طول کووید ۱۹ شکل گرفتند، نیرو‌های مازاد نیز وارد عمل شدند و به بهورز‌ها کمک کردند، از بسیج گرفته تا هلال احمر زیرا  بهورز‌ها نیازمند حمایت و کمک همه جانبه هستند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: دیروز توانستم خطوط تولید واکسن پاستور را خارج از کرج مشاهده کنم و فکر می‌کنم ایران بسیار پیشرفته است و امیدوارم در تلاش برای ساخت واکسن داخلی، موفق باشید و به کشورهای دیگر نیز کمک کنید. اطمینان دارم که در ساخت واکسن، ایران یکی از پلتفرم های موفق منطقه را خواهد داشت.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جمعیت در شهر‌ها زندگی می‌کنند، اما در مناطق روستایی نیز همین شبکه PHC و بهورز‌های قدرتمند برای ارائه خدمت حضور دارند. در دوران کرونا نیز قابلیت‌ها و پتانسیل‌های سیستم شبکه را در نقاط پرجمعیت سنجیدیم و اکنون می‌دانیم در کدام نقاط این سیستم باید تقویت شود.

تاکید بر تقویت سیستم‌های الکترونیک

او با تاکید بر تقویت سیستم‌های الکترونیک، گفت: در بازدید اخیر مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از ایران، ایشان در زمینه تلاش‌های پیشگیرانه و ردیابی تماس ها، تحت تاثیر قرار گرفته بودند که این چنین دیتابیس فعالی وجود دارد. این باعث شد که کمپین‌های شما بسیار هدفمندتر عمل کرده و تلاش‌های پیشگیرانه شما برای گروه‌های پرخطر مفیدتر باشد.

هملمن بیان کرد: در مقابله با کووید ۱۹، اهمیت نیرو‌های خط مقدم نظام سلامت نمایان شد و دیدیم که کادر سلامت در مبارزه با بیماری‌ها تا چه اندازه تاثیرگذار هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.