تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 5:56
کد خبر : 91193

«ایزی رایدر» هم دوباره ساخته می‌شود

«ایزی رایدر» هم دوباره ساخته می‌شود

ساخت مجدد «ایزی رایدر» که با بازی دنیس هاپر و پیتر فوندا ساخته شده بود، در دستور قرار گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ بازسازی فیلم کلاسیک «ایزی راید» از سال ۱۹۶۹ تایید شده و این روند در مراحل اولیه است.

کنسرسیومی متشکل از چند سهامدار و تهیه‌کننده حق اقتباس این پروژه را که توسط کلمبیا پیکچرز اکران شد، در اختیار دارند.

فیلم اصلی «ایزی رایدر» با نمایش چشم انداز سیاسی-اجتماعی در حال تغییر آمریکا- به ویژه از زاویه دید جوان‌های بی‌قرار و پیشروی آن دوران- در تاریخ سینما ماندگار شده است.

دنیس هاپر، پیتر فوندا و تری ساترن فیلمنامه این حماسه جاده‌ای متمرکز بر موتورسیکلت را نوشتند و هاپر کارگردان آن هم شد و هم او و هم فوندا در آن بازی کردند. این فیلم همچنین معرف جک نیکلسون جوان شد.

«ایزی رایدر» یا «سبک‌سواران» نخستین فیلمی بود که از جنبش اعتراضی هیپی‌ها سرچشمه گرفت و از فیلم‌های مهم نمادین این جنبش به‌شمار می‌آید.

تهیه‌کنندگان فیلم جدید در جست‌وجوی نویسندگان ویا کارگردان‌های جسوری هستند که بتوانند با همان روحیه‌، پروژه را برای دوران مدرن شکل دهند. آنها از «کرید» مایکل بی جردن و ارتباطش با «راکی» به‌عنوان یک الگو یاد کرده‌اند.

موریس فادیدا یکی از تهیه‌کنندگان گفت: «هدف ما این است که بر اساس روایت ضدفرهنگ و آزادی بیان که برایمان چون اصل است، فیلمی به جوانان امروز بدهیم که به ضد فرهنگ‌ها و چالش‌های آن‌ها توجه جدی داشته باشد. وی افزود: آنچه بینندگان جوان امروزی در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند ممکن است برای نسل‌های قدیمی‌تر دیوانه‌کننده به نظر برسد، اما به خوبی می‌تواند به هنجار اجتماعی تبدیل شود، همانطور که در مورد تغییر فرهنگی اواخر دهه ۱۹۶۰ اتفاق افتاد. امیدواریم بتوانیم در این تغییر نقش داشته باشیم.

«ایزی رایدر» دو نامزدی اسکار به دست آورد و از رقبای نخل طلای جشنواره کن بود. این فیلم به عنوان یکی از ۱۰۰ فیلم برتر تمام دوران از سوی موسسه فیلم آمریکا شناخته شده است. این فیلم که با بودجه ۴۰۰ هزار دلاری ساخته شد در باکس آفیس جهانی ۶۰ میلیون دلار فروش داشت.

منبع: ورایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.