تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 8:09
کد خبر : 98291

به کوشش روزبه حسینی؛

«این سه تسخیرناپذیر» دوباره دیده شدند!/کتابی درباره سه غول ابزورد

«این سه تسخیرناپذیر» دوباره دیده شدند!/کتابی درباره سه غول ابزورد
کتاب «این سه تسخیرناپذیر» به کوشش و ویرایش روزبه حسینی که به بررسی آثار و نقد برخی نظریه‌های ساموئل بکت، اوژن یونسکو و ادوارد آلبی می‌پردازد منتشر شد.

به گزارش تیتر داغ؛ کتاب «این سه تسخیرناپذیر» به کوشش و ویرایش روزبه حسینی مدرس و کارگردان تئاتر به چاپ سوم رسید. این کتاب پنجاه و دومین مجلد از مجموعه «تئاتر امروز جهان» و مشتمل بر ده‌ها مقاله پیرامون تئاتر مدرن و تئاتر ابزورد است که به بررسی آثار و نقد برخی نظریه‌های ساموئل بکت، اوژن یونسکو و ادوارد آلبی سه غول دنیای ابزورد می‌پردازد.

این کتاب در چهار بخش شامل مقدمات (درباره تئاتر ابزورد)، ساموئل بکت، اوژن یونسکو و ادوارد آلبی طی پنج سال تالیف و ترجمه شده‌است.

هر بخش شامل ترجمه مقالاتی از منتقدان بزرگ جهان و صاحبنظران ایرانی از جمله رحمت امینی، رامتین شهبازی، جلال تهرانی، نورالله نصرتی، اکبر علیزاد، مجید اخگر، رضا آشفته، بی‌تا ملکوتی، محسن آزرم و … است و در پایان بندی هر فصل، یک نمایشنامه نیمه‌بلند با ترجمه محسن آزرم به انتشار رسیده است.

«این سه تسخیرناپذیر» دوباره دیده شدند!/کتابی درباره سه غول ابزورد

از جمله مقاله‌های مندرج در کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ ۱۰ نکته برای نخواندن در خواب و بیداری، روزبه حسینی؛ معنا باختگی در تئاتر ابزورد، مارتین اسلین؛ سایه‌روشن، جلال تهرانی؛ درس‌هایی که من از منتقدانم آموختم، اوژن یونسکو؛ یونسکو، یادداشت‌ها و ضدیادداشت‌ها، سوزان سانتاگ؛ تئاتر ابزورد کدام است، ادوارد آلبی؛ راجع به این قضیه فکر کن، حامد صفایی تبار؛ معصومیت انسانی رو به زوال و…

روزبه حسینی نویسنده، طراح، کارگردان و مدرس تئاتر و موسس گروه «‌و ناگهان» در سال ١٣٧٨ است. وی در کارنامه خود علاوه بر کارگردانی آثار مختلف نمایشی، انتشار نشریه «پرونده تئاتر» از سال ١٣٧٨، کتاب کانون کارگردانان خانه تئاتر و انتشار ترجمه‌ها، مقالات پژوهشی، نقد، گفتگو و پژوهش در حوزه تاریخ تئاتر ایران و جهان را دارد.

چاپ اول این کتاب اردیبهشت ۱۳۹۰ بوده و حالا در اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط نشر قطره به چاپ سوم رسیده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.