تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 10:52
کد خبر : 107038

این مرد بالشی را دوست دارید یا اون مرد بالشی/ انتخاب با شماست!

این مرد بالشی را دوست دارید یا اون مرد بالشی/ انتخاب با شماست!

کارگردان نمایش «این مرد بالشی یا اون مرد بالشی» درباره اجرای این اثر نمایشی و رویکردی که به متن مارتین مک‌دونا داشته است، توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش تیتر داغ؛ علی پیله‌ور که این روزها نمایش «این مرد بالشی یا اون مرد بالشی» را در تماشاخانه مشایخی روی صحنه دارد، درباره اجرا در این تماشاخانه گفت: تماشاخانه مشایخی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های خصوصی تهران است و ما نیز بر اساس بودجه‌ای که تهیه‌کننده کار داشت و با توجه به فضایی که برای اجرا مورد نیازمان بود این سالن را برای اجرا انتخاب کردیم. تا امروز هم استقبال از کار رضایت بخش بوده و خوشبختانه بازخوردهای خوبی نیز از اجرا گرفتیم.

وی درباره دلایل انتخاب نمایشنامه «مرد بالشی» مارتین مک‌دونا برای اجرا، بیان کرد: «مرد بالشی» تاکنون بارها در کشور اجرا شده و نمایشنامه محبوبی است. محمد یعقوبی و آیدا کیخایی و همچنین علی سرابی در دهه ۹۰ این نمایشنامه را اجرا کردند از این رو تلاش من این بود که این متن را با دراماتورژی جدیدی به صحنه ببرم و دیدگاه خودم را به اجرا برسانم.

کارگردان نمایش «غرب مغموم» با اشاره به رویکردی که به نمایشنامه مک‌دونا داشته است، یادآور شد: تلاشم این بود که یک اجرای تکراری به صحنه نبرم چون معمولا هنرمندانی که این کار را اجرا کردند یا وفادار به متن بودند یا کاراکترهایی به کارشان اضافه کردند اما من تلاش کردم با نگاهی متفاوت به متن و کاراکترها و حتی پایان‌بندی نمایش این اثر را اجرا کنم.

پیله‌ور درباره انتخاب نام نمایش توضیح داد: انتخاب نام «این مرد بالشی یا اون مرد بالشی» به این دلیل بود که می خواستم به مخاطبان این حق انتخاب را بدهم که بین نمایشنامه مک‌دونا و یا اجراهایی که در گذشته از «مرد بالشی» دیده‌اند و این اجرا کدام را می‌پسندند. در واقع پایان‌بندی این نمایش با اجراهای گذشته متفاوت است و در شخصیت پردازی ها هم تغییراتی داده ام. همچنین در این نمایش به دلیل فضای تیره ای که کار دارد از فضاسازی طنز بیشتری بهره گرفته ایم. در واقع من در این اجرا دوست داشتم یک «مرد بالشی» جدید را برای خودم ثبت کنم.

امیر ‌عبادی، علی ‌پیله‌ور، میثم پیرمحمدی بازیگران نمایش «این مرد بالشی یا اون مرد بالشی» هستند که تا دوم آبان ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می‌رود.

در توضیح کارگردان بر این نمایش آمده است: «لطفا در مورد نمایشنامه «مرد بالشی» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و اجراهایی که پیشتر توسط گروه‌های دیگر صورت گرفته و به اجرا درآمده، اطلاعات کافی داشته باشید. حال از شما بزرگان خواستار قضاوت و مقایسه هستیم.»

«مرد بالشی» داستان نویسنده‌ای به نام کاتوریان را روایت می‌کند که در اداره پلیس به خاطر محتوای پرخشونت داستان‌های کوتاهش و شباهت آنها به نحوه قتل چند کودک در اداره پلیس تحت بازجویی است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.