تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 11:37
کد خبر : 111734

ای پی یا بررسی امنیتی برندگان لاتاری چیست؟

ای پی یا بررسی امنیتی برندگان لاتاری چیست؟

چکیده : وزارت امور خارجه آمریکا، هرساله یک قرعه‌کشی عمومی با نام «لاتاری» برگزار می‌نماید. افراد برنده‌شده در این قرعه‌کشی، با پر کردن دقیق فرم‌های مربوط به فرآیند ای پی لاتاری (DS-260 و DS-5535)، امکان مهاجرت به کشور آمریکا را خواهند داشت. وزارت امور خارجه آمریکا، هرساله یک قرعه‌کشی عمومی با نام «لاتاری» برگزار می‌نماید. افراد برنده‌شده در

چکیده : وزارت امور خارجه آمریکا، هرساله یک قرعه‌کشی عمومی با نام «لاتاری» برگزار می‌نماید. افراد برنده‌شده در این قرعه‌کشی، با پر کردن دقیق فرم‌های مربوط به فرآیند ای پی لاتاری (DS-260 و DS-5535)، امکان مهاجرت به کشور آمریکا را خواهند داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا، هرساله یک قرعه‌کشی عمومی با نام «لاتاری» برگزار می‌نماید. افراد برنده‌شده در این قرعه‌کشی، با پر کردن دقیق فرم‌های مربوط به فرآیند ای پی لاتاری (DS-260 و DS-5535)، امکان مهاجرت به کشور آمریکا را خواهند داشت. البته به‌یاد داشته باشید که متقاضیان مهاجرت به آمریکا در قالب دیگر مدل‌های ویزا و برنامه‌ها نیز، باید فرم‌های مذکور را تکمیل کنند. لازم به ذکر است که فرم DS-5535 مربوط به اطلاعات هویتی متقاضیان و وابستگان آن‌ها است و در فرآیند ای پی لاتاری، توسط آفیسرهای مربوطه برای آنالیز شرایط متقاضی، موردبررسی قرار می‌گیرد. اما چه نکاتی باید در پروسه پر کردن این فرم‌ها، موردتوجه قرار گیرد تا شانس مهاجرت افراد افزایش یابد؟

فرمDS-5535در ای پی لاتاری چیست؟

این فرم مربوط به اطلاعات هویتی متقاضی مهاجرت به آمریکا، از طریق لاتاری است. با توجه به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران، افراد متقاضی باید یک وقت از سفارت‌خانه‌های رسمی آمریکا دریافت نمایند. معمولاً به دلیل مسافت کمتر، ایرانیان برای تکمیل فرآیندهای پذیرش خود به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه نظیر: امارات متحده عربی، ترکیه و یا ارمنستان مراجعه می‌کنند. برای این امر، شما نیاز به پر کردن فرم DS-5535 خواهید داشت.

غالباً یک فایل ورد با فرمت DOCX و با قالب از پیش آماده‌شده، به متقاضیان مهاجرت به آمریکا (چه از نوع لاتاری و چه با ویزاهای دیگر) اعطا می‌شود. افراد باید پس از پر کردن دقیق بخش‌های مختلف، این فرم را برای سفارت مربوطه ارسال کنند. توجه داشته باشید که این فرم، حتماً باید به شکل تایپی پر شود؛ در غیر این صورت، فاقد اعتبار است. نهایتاً این فرم در مرحله‌ی ای پی لاتاری و اف‌بی‌آی چک، توسط آفیسرهای موردنظر کشور مقصد موردبررسی قرار خواهد گرفت.

آیا فرمDS-5535به زبان فارسی است؟

برخی از سفارت‌ها، این فرم را به زبان فارسی به متقاضیان عرضه می‌کنند؛ اما غالباً فرم DS-5535 به زبان انگلیسی است و افراد باید تا حدودی به این زبان بین‌المللی تسلط داشته باشند. اگرچه برای تکمیل بخش زیادی از اطلاعات هویتی خود، می‌توانید از پاسپورتتان کمک بگیرید؛ اما بااطلاع از مفاد درج‌شده در آن‌ها، دید بهتری نسبت به تکمیل فرم‌ها پیدا خواهید کرد.

ای پی یا بررسی امنیتی برندگان لاتاری چیست؟

بخش‌های مختلف فرمDS-5535و فرآیند ای پی لاتاری

قسمت‌های مختلف و پراهمیت فرم DS-5535 در فرآیند ای پی لاتاری، عبارت‌اند از:

  1. دستورالعمل‌ها
  2. بخش اطلاعات هویتی متقاضی
  3. شرح تاریخچه مسافرت‌ها
  4. اطلاعات مربوط به وابستگان درجه‌یک
  5. نشانی و اطلاعات تماس
  6. شبکه‌های اجتماعی
  7. سوابق شغلی پذیرفته‌شدگان لاتاری.

در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و نکات تکمیل هر یک از بخش‌های فوق خواهیم پرداخت:

دستورالعمل‌ها در فرمDS-5535

در رابطه با معرفی بخش دستورالعمل‌ها در فرم DS-5535 باید به نکات زیر اشاره داشت:

  • در این بخش، چیز خاصی نوشته نمی‌شود و برندگان طرح مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، صرفاً باید آن را موردمطالعه قرار دهند. البته متقاضیان باید به‌طور دقیق، بخش دستورالعمل‌ها را بررسی کنند.
  • درون بخش دستورالعمل‌ها، روی این نکته تأکید شده است که باید به‌تمامی سؤالات مربوط به خودتان، پاسخ دقیقی دهید.
  • چنانچه پاسخ یک سؤال را نمی‌دانستید، سعی کنید یک جواب تقریبی و نزدیک به واقعیت، برای آن بنویسید.

همچنین در پاسخ به سؤالاتی که مربوط به شما نیست، می‌توانید از عبارت «N/A» استفاده کنید.

اطلاعات هویتی متقاضی برای چک در فرآیند ای پی لاتاری

درج دقیق نوع ویزا، یکی از اقداماتی است که باید در این مرحله انجام دهید. متقاضیان پذیرش از طریق لاتاری، باید برای درج نوع ویزای خود، از عبارت «Diversity Visa» استفاده کنند؛ تا در پروسه چک ای پی لاتاری دچار مشکل نشوند. افراد همچنین باید اطلاعات شخصی خود را به‌طور دقیق، وارد نمایند؛ به‌عنوان‌مثال Given Name و Surname به ترتیب به نام کوچک و نام خانوادگی‌تان اشاره دارد. متقاضیان برای درج دقیق این بخش، می‌توانند از پاسپورت خود استفاده کنند و این عبارات را دقیقاً مطابق پاسپورتشان، وارد فرم پذیرش لاتاری نمایند. تاریخ تولد متقاضی نیز باید در قسمت Date of birth به میلادی قید شود.

شرح تاریخچه مسافرت‌ها در فرمDS-5535

جهت موفقیت در فرآیند ای پی لاتاری، باید این بخش را نیز به‌طور دقیق پر نمایید. در این بخش، ابتدا سؤال می‌شود که آیا در ۱۵ سال گذشته، مسافرتی به سایر کشورها داشته‌اید. اگر مسافرتی نداشتید، گزینه NO را انتخاب کنید؛ و چنانچه سفرهایی داشته‌اید، باید مواردی همچون: تاریخ دقیق مسافرت، کشور مقصد، علت و اهداف مسافرت و مکان‌ها و جاذبه‌هایی را که از آن‌ها بازدید نمودید را به‌طور دقیق شرح دهید. در انتهای این بخش نیز باید ذکر کنید که آیا پاسپورت دیگری نیز دارید یا خیر.

اطلاعات اعضای خانواده

این بخش شامل دو قسمت است؛ چنان‌که در بخش اول، مشخصات هویتی همسر و فرزند خود را باید پر کنید و سپس اطلاعات هویتی پدر، مادر، خواهر و برادر خود را (حتی در صورت وفات آن‌ها) باید وارد کنید.

نشانی و اطلاعات تماس متقاضی در فرآیند ای پی لاتاری

ابتدا باید نشانی دقیق تمامی منازلی را که در ۱۵ سال اخیر در آن‌ها ساکن بوده‌اید را در فرم وارد نمایید. سپس باید به ترتیب، تمامی شماره‌های تماس همراه و دائمی فعال و ایمیل خود را درج کنید.

ذکر شبکه‌های اجتماعی دارای حساب کاربری

شاید فکر کنید که این بخش از اهمیت بالایی برخوردار نیست؛ اما باید بدانید که تمامی پارامترها در پروسه AP (ای پی لاتاری)، موردبررسی و راستی آزمایی قرار می‌گیرد. درون فرم DS-5535 و در ستون اول، باید نشانی و لینک آن دست از شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها حضور فعالی دارید را قرار دهید. سپس در ستون دوم، نام حساب کاربری (ID) متقاضی قید می‌شود.

سوابق شغلی پذیرفته‌شدگان لاتاری

فرد برنده‌شده در قرعه‌کشی لاتاری، باید در این بخش، اطلاعات دقیق مربوط به سوابق شغلی خود را وارد نماید. بدون شک دقت حداکثری در پر کردن این بخش، می‌تواند به افزایش شانستان برای مهاجرت به آمریکا کمک کند؛ چنان‌که شما باید به تشریح تمامی پارامترهای مربوط به سوابق شغلی نظیر: نوع شغل، مدت کار روی آن شغل، تاریخ آغاز و اتمام فعالیت، ارگان دولتی یا شرکت خصوصی کارفرما، اطلاعات تماس کارفرما و… بپردازید و حتی مهارت‌های ویژه خود را معرفی کنید.

ای پی یا بررسی امنیتی برندگان لاتاری چیست؟

بهره‌مندی از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان لاتاری و مهاجرت

پیش‌تر نیز عنوان نمودیم که هرگونه اشتباه در انجام فرآیندها، می‌تواند منجر به ناقص شدن فرآیند ای پی لاتاری شود و شانس مهاجرت افراد به آمریکا را کاهش دهد. در همین راستا آژانس مهاجرتی کارت سبز (cartesabz.net) با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و متعهد و سال‌ها تجربه موفق در ارائه خدمات تخصصی لاتاری، مهاجرت به آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای جهان، نگارش پلن سفر مناسب، گردآوری رزومه‌های شغلی حرفه‌ای، تغییر ویزاهای توریستی به ویزای کاری و…، یک یار حرفه‌ای برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید. جهت استفاده از مشاوره‌های فنی و دقیق کارشناسان شرکت معتبر کارت سبز، امکان تماس از طریق شماره‌های زیر را خواهید داشت.

تلفن‌های تماس: ۴۹۳۷۴-۰۲۱ – ۰۹۳۹۱۳۲۴۴۶۷.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.