تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 7:16
کد خبر : 25316

بازار خدمات نانویی ۱۳۰ درصد رشد کرد

بازار خدمات نانویی ۱۳۰ درصد رشد کرد

محصولات فناوری نانو ایران به طور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می‌شوند و بخش خدمات طی یک سال اخیر نزدیک به ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تیتر داغ: محصولات فناوری نانو ایران به طور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می‌شوند. فناوری که شاخص موج چهارم انقلاب صنعتی می خوانندش و همه عرصه‌های علمی را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری همه‌فن حریف روند رو به رشدی را طی کرده است و هر روز شاهد افزایش کاربردهای آن در صنایع مختلف هستیم.

بازار این فناوری در دنیا داغ و پرمشتری است. در ایران نیز این محصولات در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می‌شوند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشترین حجم بازار نانو، معادل ۹۶ درصد، متعلق به کالاها است. بخش خدمات نیز طی یک سال اخیر نزدیک به ۱۳۰ درصد رشد داشته و از ۴۴۳ میلیارد ریال به ۱ هزار و ۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

فروش تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی فناوری نانو نیز با وجود تحریم‌ها و کمبود منابع مالی و حمایتی با افزایش ۴۸ درصدی همراه بوده است. بیش از ۵۵ درصد از حجم بازار کالاهای فناوری نانو به حوزه ساخت و ساز تعلق دارد. محصولاتی چون «شیرآلات»، «شیشه‌های کم گسیل»، «بتن سبک»، «انواع کف پوش» و «انواع کاشی و گرانیت آنتی با کتریال».

صنایع اپتوالکترونیک نیز در رتبه بعدی ایستاده و حدود ۱۲ درصد از بازار کالاهای نانو ایران‌ساخت را به خود اختصاص داده است. محصولات حوزه خودرو، نفت و گاز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت با سهم بین ۹.۲ تا ۵.۲ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

شیرآلات بهداشتی و خانگی به دلیل گستردگی بازار مصرف، حجم بالای تولید و همچنین کاربرد خوب تجهیزات لایه نشانی PVD در این صنعت، حجم بالایی از محصولات نانوی حوزه ساختمان (عددی بیش از ۷۰ درصد) را به خود اختصاص داده‌ند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.