تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 7:26
کد خبر : 29374

بازدید نمایندگان قوه قضاییه از انبارهای اموال تملیکی و گمرک در بندر رجایی

بازدید نمایندگان قوه قضاییه از انبارهای اموال تملیکی و گمرک در بندر رجایی

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی در جریان بازدید از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در بندر شهید رجایی بندرعباس، تاکید کرد که کانتینرهای متروکه مربوط به سال ۱۴۰۰ نیز باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از قوه قضاییه، در راستای پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی به همراه عباس پوریانی حاکم شرع در این سازمان از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردند.

رسولی فاضل نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی در حاشیه این بازدید در نشست تخصصی با رئیس کل دادگستری هرمزگان، ناظر گمرکات استان و نمایندگان دیگر سازمان‌های مربوطه در خصوص کالاهای رسوبی در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال شرایط انجام تشریفات کالاهای متروکه و آمارهای اعلامی بسیار مطلوب و نسبت به سنوات قبل قابل مقایسه نیست.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و ارائه شده شاهد به روز شدن کالاهای متروکه هستیم. همچنین با پیگیری و رفع موانع موجود، میتوان رسوب کالاها در انبارها را به سرعت تعیین تکلیف کرد.

فاضل تأکید کرد: کانتینرهای متروکه مربوط به سال ۱۴۰۰ نیز باید به سرعت تعیین تکلیف شود. با توجه به اینکه بخشی از این کانتینرها مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است، این اشخاص می‌توانند با انجام تشریفات گمرکی کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند.

وی در ادامه افزود: به تبع پس از ترخیص کالاها، مجدداً کالاهای جدید وارد گمرک می‌شوند و هیچ انتظاری نداریم که کالاهای متروکه به صفر برسد، اما انتظار داریم زمان تشریفات کوتاه شود و امیدواریم درخصوص مدت زمان متروکه شدن کالا، بازنگری صورت گیرد.

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعاملات بین دستگاه‌ها بیان کرد: تعاملات و همکاری‌های دستگاه‌ها با یکدیگر باعث می‌شود تا از رسوب کالا جلوگیری شود و شرایط صادرات، ترانزیت و واردات کشور بهتر شود. حضور ما نیز دراستان به جهت پیگیری دستورات و سوالات رئیس قوه قضاییه در این خصوص است که سعی می‌شود به نحو احسن موارد پیگیری و رسیدگی شود.

پوریانی حاکم شرع در سازمان اموال تملیکی نیز در این نشست عنوان کرد: از سال گذشته تا به امروز فعالیت‌ها و اقدامات شایسته‌ای در استان هرمزگان صورت گرفته که این کار یک اقدام جهادی و انقلابی است به طوری که پس از زمان حضور رئیس قوه قضاییه، بخش باقیمانده از کالاهای رسوبی به سرعت تعیین تکلیف شده است و این اقدامات به خوبی نشان از همکاری سازمان‌های مربوطه دارد.

وی ادامه داد: با تدوام هماهنگی دستگاه‌ها و ورود دستگاه قضا به این موضوع نیز می‌توان فرصت خوبی را برای مدیران گمرک، بنادر و اموال تملیکی ایجاد کرد تا بتوانند به نحو احسن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

پوریانی خاطرنشان کرد: تمام موارد مطرح شده، موانع و مشکلات موجود مربوط به رسوب کالا به اطلاع رئیس قوه قضاییه خواهد رسید تا در صورت صلاحدید وی پس از بررسی و پیگیری‌ها در جلسه سران قوا مطرح و تصمیمات مقتضی اتخاذ و مشکلات مرتفع شود.

همچنین اکبرپور، ناظر گمرکات استان هرمزگان در این جلسه بیان کرد: با تعاملات و مساعدت دستگاه قضایی استان هرمزگان و همکاری گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان اموال تملیکی استان، کلیه کالاهای رسوبی تا پایان سال ۹۹، تعیین تکلیف شده است و گمرک تمام توان خود را در جهت انجام تشریفات مربوط به اقلام متروکه به کار خواهد گرفت.

در پایان این نشست، نمایندگان ویژه قوه قضاییه با فعالان اقتصادی گفتگو و با مشکلات آنان آشنا شدند و همچنین با حضور در مرکز کنترل دریایی از نزدیک در جریان روند ورود کشتی‌ها به لنگر گاه و مدت زمان تخلیه و بارگیری کالاها قرار گرفتند و در نهایت از انبارهای و سایر قسمت‌های بندر و گمرک شهید رجایی بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.