تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 17:34
کد خبر : 111856

بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه‌های ازبکستان از نمایشگاه «ایران‌ساخت»

بازدید هیئتی از مدیران دانشگاه‌های ازبکستان از نمایشگاه «ایران‌ساخت»
هیئتی از مدیران دانشگاه‌های ازبکستان از نمایشگاه بین المللی «ایران‌ساخت» بازدید کردند.

تیتر داغ: معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ۱۰درصد از شرکت‌های دانش بنیان توان اثبات شده صادراتی دارند، گفت: برخی از این شرکت‌ها با هیئت ازبکستانی که در نمایشگاه ایران ساخت حضور دارند، جلسات مذاکره برای توسعه صادرات خود برگزار خواهند کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر مهدی الیاسی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت با بیان اینکه در بخش صادرات ما فعال‌تر از سال های قبل فعال شده ایم، افزود: ما از ۱۰ سال قبل در مرکز تعاملات بین‌المللی در معاونت علمی فعالیت‌هایی را آغاز کردیم و در این زمینه با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز همکاری و تعامل داریم.

وی ایجاد مراکز نوآوری و صادرات در کشورهای هدف را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: این مراکز با عنوان خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کشورهایی چون کنیا و ازبکستان راه اندازی شده است. خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کشور ازبکستان بسیار فعال است و تیم ایرانی نیز در این مرکز مستقر شده‌اند. ضمن آنکه ۲۵ شرکت ایرانی در نمایشگاه اینوویک ازبکستان حضور داشتند و تعاملات خوبی ایجاد شده است.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی با اشاره به حضور هیئتی از کشور ازبکستان در یازدهمین نمایشگاه «ایران‌ساخت» خاطر نشان کرد: امروز ۱۴ نفر از هفت دانشگاه این کشور به همراه سفیر ازبکستان برای بازدید از این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارند. این افراد شامل دو رییس دانشگاه و چند تن از معاونان دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از شرکت های دانش بنیان توان صادراتی اندازه گیری شده دارند، اظهار کرد: مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی توان صادراتی شرکت ها را مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه نشان داد که ۱۰ درصد از شرکت ها به طور فعال می‌توانند صادرات داشته باشند. از این رو ما بستر حضور این شرکت‌ها را در بازارهای بین‌المللی، نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی در کشورهای مختلف با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم می کنیم به گونه‌ای که همراه با هیئت های تجاری، تعدادی از شرکت های دانش‌بنیان نیز حضور دارند. با این اقدامات روند بین‌المللی‌سازی شرکت های دانش‌بنیان را نسبت به قبل تداوم بیشتری یافته است.

معاون سیاستگذاری معاونت علمی تصریح کرد: برای هیئت ازبکستانی که امروز در این نمایشگاه حضور دارند، هماهنگی‌های لازم برای مذاکره با ۲۰ شرکت را به عمل آورده‌ایم.

به گفته او این شرکت‌ها شامل چند شرکت‌ حاضر در یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت و همچنین چند شرکت دیگر است.

الیاسی، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست‌های هیئت ازبکستانی با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی روز شنبه ۱۶ دی ماه در خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم در این مذاکرات، حجم صادرات این شرکت‌ها رشد خوبی داشته باشد.

انتشار خبر: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.