تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 8:59
کد خبر : 36288

بازرسی ICچیست و شرکت معتبر در این زمینه

بازرسی ICچیست و شرکت معتبر در این زمینه

هنگام انجام معاملات بین المللی و خرید کالا، یکی از مهمترین خدماتی که انجام میشود بازرسی کالا است که با استفاده از آن مسئولیت‌های فروشنده قبل از حمل کالا و دریافت پول مورد بررسی و کنترل قرار میگیرد.که با استفاده از شرکت‌های بازرسی عملیات نظارت، کنترل کمی و کیفی کالای خریداری شده انجام میشود که

هنگام انجام معاملات بین المللی و خرید کالا، یکی از مهمترین خدماتی که انجام میشود بازرسی کالا است که با استفاده از آن مسئولیت‌های فروشنده قبل از حمل کالا و دریافت پول مورد بررسی و کنترل قرار میگیرد.که با استفاده از شرکت‌های بازرسی عملیات نظارت، کنترل کمی و کیفی کالای خریداری شده انجام میشود که باعث کاهش عیب ها ی کالا و همچنین اختلافات آینده بین خریدار و فروشنده میشود. به صورت کلی ، بازرسی کالاها،  از دو نوع بازرسی کیفی و کمی کالا   (COI) و بازرسی ظاهری و کمی کالا(IC)  تشکیل شده است.

 بازرسیICچیست؟

بازرسی IC که با نام بازرسی ظاهری کالانیز شناخته می شود . بادر خواست خریدار کالا توسط شرکت بازرسی کالا،محصول را از لحاظ نوع بسته بندی، تعداد و کمیت کالا، وزن کالا و ویژگی های ظاهری و چشمی آن بازرسی و ارزیابی می کنند. بازرسی (IC) باید توسط شرکت های بازرسی  که از طرف بانک مرکزی تایید شده باشند  انجام شود.که به این بازرسی ، بازرسی بانکی هم گفته میشود.

وقتی خریداری کالایی را از کشور خارجی تهیه میکند به طور کلی از کیفیت و کمیت و ویژگی های ظاهری آن مطمئن نیست به منظور اطمینان داشتن از این ویژگی ها نیاز به بازرسی IC دارد.

بازرسی ICچیست و شرکت معتبر در این زمینه

همانطور که گفته شد در این نوع بازرسی ارزیابی های کمی، مقدار و یا تعداد و مشخصات ظاهری کالا انجام میشود . این گواهی بازرسی در ایران ، به گواهی بازرسی جهت ارائه به بانک نیز معروف است. به این صورت که بانک مرکزی،ضرورتی را برای واردکنندگان کالا قرار داده است، که طبق آن ،شرکت های بازرسی بابت هر قسمت بار وارداتی، گواهی بازرسی IC گرفته، و بایستی اصل این گواهی را به بانک عامل تحویل دهند. در خلاف این صورت نمیتواند ترخیص کالای خود از گمرک را انجام دهد .

تایکو به عنوان شرکت بازرسی کالا  ، خدمات بازرسی (IC) را برای انواع کالاها در کشور مبدا و مقصد انجام میدهد ، و در این بازرسی ها سعی میکند تا خدمات خود را با بیشترین دقت در کمترین زمان به انجام رساند.

علاوه بر  این شرکت بازرسی کالا، برای انجام بازرسی IC ، لازم است تا اسناد حمل و دیگر مشخصات کالای مورد نظر را در دست داشته باشد که بعدا به شرح کامل در مورد این مدارک خواهیم پرداخت.

اهمیت صدور گواهی بازرسی IC

صدور گواهی بازرسی IC به این دلیل اهمیت دارد که با دریافت آن میتوان کیفیت محصولات و روش درست فرایندهای تولید را ضمانت کرد. با دارا بودن گواهی بازرسی IC میتوان از این مطمئن شد که کالا مطابق با استانداردهای مشتری، صنعت و مقررات دولتی است و همچنین محصولات با کیفیت تولید می شوند. بازرسان کالای  تایکو ،در شناسایی ناهماهنگی‌ های محصولات و تاخیرهای احتمالی حمل و نقل کالاها به مشتریان کمک می کنند.و این شرکت در بازرسی IC به عنوان یکی از شرکت های معتبر شناخته شده است.

آیا گرفتن گواهی بازرسی IC الزامی است ؟

بازرسی ICچیست و شرکت معتبر در این زمینه

بسیاری از فروشندگان و خریداران کالا به این سبب که با شرکت تولید کننده کالا آشنایی دارند و یا به خاطر دلایل  دیگر، احتیاجی به بازرسی کمی و ظاهری کالاهای خود پیش از حمل را ندارند. در این مواقع امکامن دارد این پرسش برای بازرگانان و تاجران ایجاد شود که آیا دریافت گواهی بازرسی کالا از نوع IC الزامی است؟

در جواب این سوال باید گفت بنا به مقررات وضع شده، داشتن گواهی بازرسی IC به هنگام ترخیص کالا از گمرک لازم و ضروری است. برای اینکه قادر بود ترخیص کالا از گمرک را بدون اشکال و موردی انجام داد و همچنین برای رفع تعهد ارزی بانک مرکزی، لازم است تا مدارکی به بانک تحویل داده شوند؛ گواهی بازرسی IC جزء مهمترین این مدارک است.

بنابراین اگر چنانچه کالا نیاز به بازرسی هم نداشته باشد، باید گواهی بازرسی IC جهت ارائه به بانک را دریافت کند. پس می توانید بعد از انجام مراحل اداری ترخیص کالا از گمرک به شرکت‌های بازرسی مراجعه کنید، تا با انجام اقدامات لازم و صدور گواهی بازرسی IC راه ترخیص کالا از گمرک را برای شما راحتر کنند و بتوانید کالای خود را ترخیص کنید. Tieco به عنوان شرکت معتبر در امر بازرسی IC کمک میکند تا بتوانید ترخیص کالای خود را با اطمینان به اتمام رسانید.

بنابراین می توانید مراحل اداری ترخیص کالا از گمرک را طی کنید  و بعد  به شرکت‌های بازرسی مراجعه کنید ، تا با انجام بررسی و بازرسی لازم به شما در این زمینه کمک کند. شرکت بازرسی تایکو یکی از این شرکت هاست که میتوانید برای گرفتن گواهی بازرسی در ترخیص کالا به آن اعتماد کنید .

اگر جزء تاجرانی  باشید که دائما در حال خرید کالاهای مختلف از کشورهای خارج از مرز ایران هستند حتما  اطلاع دارید که بانک مرکزی برای حفاظت از اموال و دارایی شما چنین قوانینی را وضع کرده است و در اصل دریافت گواهی  بازرسی به نفع خود شماست.

پس باید به دنبال شرکت بازرسی باشید که کار خود را به بهترین شکل انجام دهد تا هم خیال شما از بابت استاندارد بودن کالا راحت  باشد و هم اینکه گواهی صادره از سوی این شرکت اعتبار لازم را برای ارائه به بانک مرکزی داشته باشد.ما بدون تردید به شما شرکت بازرسی تایکو را توصیه میکنیم چون این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های بازرسی IC محسوب میشود.

جمع بندی

در این مقاله به تشریح کامل هر آنچه نیاز است که درباره انواع بازرسی کالا و گواهی های مربوط به آن را بدانیدپرداختیم ، در ابتدا گواهی بازرسی IC را به طور کامل توضیح دادیم، اهمیت صدور آن را بیان کردیم و همچنین درباره الزامی بودن دریافت گواهی بازرسی IC، پرداختیم که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع میپردازیم. شما با خواندن این مقاله می توانید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و تمام ابهامات خود را در این خصوص رفع کنید. همچنین می توانید از خدمات دیگر تایکو استفاده کنید و در صورت نیاز با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع : شرکت بازرسی خبرگان بین المللی تهران

تماس : ۰۲۱۷۴۶۱۲  | ۴-۰۲۱۷۴۵۵۱۱۰۱

وبسایت : tie.co.ir

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.