تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 11:04
کد خبر : 21423

بازگرداندن ۲۵۰۰ نخبه علمی به کشور از ۲۰۰ دانشگاه خارجی

بازگرداندن ۲۵۰۰ نخبه علمی به کشور از ۲۰۰ دانشگاه خارجی

ستاری گفت: ۲۵۰۰ نخبه علمی کشور را که در ۲۰۰ دانشگاه خارجی مشغول به تحصیل بودند، به کشور بازگرداندیم و در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امضای قرارداد در حوزه پارک فناوری علم و فناوری در پردیس گفت: ۲۸۰ هکتار به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود و با توجه به آنکه این پارک بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری کشور است، نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت سطح دانش کشور خواهد داشت.

او ادامه داد: در آینده نزدیک در شهر پردیس تغییرات اساسی به واسطه اینکه این کار ایجاد خواهد شد، رخ خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین در پارک علم و فناوری هیچ صنایع آلاینده و آلودگی وجود نخواهد داشت و ما شاهد استفاده از یک دودکش هم در این پارک و به زودی در این شهر نخواهیم بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: با ایجاد این فرصت و ظرفیت در شهر پردیس یک تحول بزرگ و اساسی را شاهد خواهیم بود که نمونه‌های مشابه آن در چین در چهل سال پیش در بندر قدیمی این کشور ایجاد شده بود.

ستاری اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌ها در شهر پردیس اتفاقات بسیار خوبی در این پارک رقم زده خواهد شد و امیدواریم یک الگوی موفقی در این پارک ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اهمیت دادن وزارت راه و شهرسازی به جوانان و نخبگان علمی نقش بسیار موثری را در این حوزه ایجاد خواهد کرد و همین امر باعث توسعه دانش بنیان در کشور می‌شود.

ستاری توضیح داد: میزان قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه پارک‌های علم و فناوری بین ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بود و بیش از ۲۵۰۰ نفر از بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشگاه در ۴ سال گذشته به کشور باز گردانیم و در این شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار کرده‌ایم.

او گفت: در شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های اشتغال بسیار خوبی وجود دارد و امیدواریم از این فرصت‌ها نخبگان بتوانند حداکثر استفاده را ببرند.

براساس این گزارش با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان مراسم مبادله ۳ قرارداد و یادداشت تفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تفاهم نامه واگذاری ۴۰۰ هکتار اراضی الحاقی به پارک علم و فناوری پردیس، مشارکت در احداث شهرک دانش بنیان (شهرک فردوس پردیس) و احداث پارک علم و فناوری در شهر جدید پرند امضا و مبادله شد.

گفتنی است، در این مراسم، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و جمعی از اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید و شرکت‌های عمران شهر‌های جدید پردیس و پرند نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.