تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 6:44
کد خبر : 14827

بایدن اولین گزارش امنیتی آمریکا را دریافت می‌کند

بایدن اولین گزارش امنیتی آمریکا را دریافت می‌کند

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا امروز از اولین گزارش مربوط به امنیت ملی این کشور مطلع خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز سه شنبه اولین گزارش با موضوع امنیت ملی این کشور را دریافت خواهد کرد.

تیم جو بایدن روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن رئیس جمهور منتخب روز سه شنبه ۱۷ نوامبر در ویلمینگتون، دلاور، گزارشی در خصوص امنیت ملی دریافت خواهد کرد. این جلسه با حضور کامالا هریس، معاون بایدن برگزار می‌شود.

هنوز مشخص نیست که این جلسه از سوی چه کسی ترتیب داده می‌شود و آیا اعضای دولت دونالد ترامپ در آن حضور خواهند داشت یا خیر. اوایل روز دوشنبه بایدن از ترامپ و دولت او خواست تا با تیم انتقالی او به ویژه در مسائل امنیت ملی و مقابله با ویروس کرونا همکاری کنند.

رابرت او براین، مشاور امنیت ملی آمریکا، نیز روز دوشنبه گفت که به نظر می‌رسد جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ برنده اعلام خواهد شد و وعده داد انتقال حرفه‌ای را برای دولت جدید تضمین کند. او در سخنرانی در مجمع امنیت جهانی گفت: اگر بلیت بایدن-هریس به عنوان برنده تعیین شود، بدیهی است که همه چیز به آن شکل پیش می‌رود، من در شورای امنیت ملی یک انتقال کاملاً حرفه‌ای را تضمین می‌کنم. در این باره هیچ تردیدی وجود ندارد.

هر چند رسانه‌های آمریکا بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده اند، ترامپ معتقد است تقلبی در کار بوده و از پذیرش شکست خودداری می‌کند. انتقال قدرت در آمریکا مستلزم تائید نامزد برنده انتخابات از سوی اداره خدمات عمومی فدرال آمریکاست، روندی که هنوز با گذشت دو هفته از پیروزی بایدن عملی نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.