تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 6:41
کد خبر : 94010

بایدن بیشترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا را درخواست می کند

بایدن بیشترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا را درخواست می کند

نشریه پولیتیکو اعلام کرد که دولت جو بایدن قصد دارد به دلیل کمبود تسلیحات در پی ارسال سلاح به اوکراین، بیشترین بودجه نظامی تاریخ آمریکا را از کنگره درخواست نماید.

به گزارش تیتر داغ؛  رسانه‌های آمریکا از تصمیم دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای درخواست بیشترین بودجه نظامی در تاریخ این کشور برای سال مالی ۲۰۲۴ خبر دادند.

بر اساس این گزارش، روزنامه پولیتیکو اعلام کرد که دولت جو بایدن قصد دارد برای جبران کمبود تسلیحات درپی ارسال سلاح به اوکراین، بیشترین میزان بودجه نظامی در تاریخ آمریکا را از کنگره درخواست نماید.

این روزنامه همچنین افزود که دولت بایدن به توافق درباره مبلغ نهایی بودجه نظامی این کشور بسیار نزدیک شده است.

«مایکل ماکورد» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: پیش بینی می‌کنم که این بودجه بیشتر از آن چیزی باشد که کنگره سال گذشته با آن موافقت کرد.

روسیه مکرراً اقدام واشنگتن و متحدانش در تحویل سلاح به کی‌یِف را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده است که این کمک‌ها تغییری در نتیجه جنگ ایجاد نکرده و تنها به طولانی شدن آن خواهد انجامید و خطر مواجهه مستقیم مسکو با ناتو را تشدید می‌کند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.