تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 6:46
کد خبر : 19231

بایدن: تا حل مشکل بیکاری در آمریکا راه زیادی در پیش است

بایدن: تا حل مشکل بیکاری در آمریکا راه زیادی در پیش است

رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد این کشور تا احیای اقتصادی و رفع مشکل بیکاری راه زیادی دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تا حل مشکل اشتغال و احیای وضعیت اقتصادی در این کشور مسیر زیادی در پیش است.

جو بایدن روز جمعه اعلام کرد با وجود ایجاد ۱.۴ میلیون شغل در دو ماه اول دولت جدید، اشتغال و بهبود اقتصادی آمریکا، هنوز مسیری طولانی در پیش دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در دو ماه اول دولت ما شاهد ایجاد مشاغل جدید بیشتر از دو ماه اول در هر دولتی در طول تاریخ بوده ایم. اما ما هنوز باید مسیری طولانی را طی کنیم تا اقتصاد خود را پس از وخیم‌ترین بحران اقتصادی و شغلی در یک قرن احیا کنیم.

بایدن پیش بینی کرد با ایجاد ۱۹ میلیون فرصت شغلی مطابق با برنامه توسعه زیرساخت دولت وی، کسری‌های موجود اقتصادی سریعتر مرتفع شوند.

پیش از این برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی در صفحه کاربری خود در توییتر با انتقاد از افزایش فقر و بیکاری در آمریکا نوشت: «طی دوران همه‌گیری، ده‌های میلیون آمریکایی بیکار شدند.»

همچنین به رغم افزایش شاخص جهانی بورس، بیکاری در آمریکا همچنان بالا است و در هفته‌های گذشته ۷۱۲ هزار آمریکایی فرم بیکاری را برای اولین بار پر کردند. کارشناسان می‌گویند هنوز زود است که به رشد دوباره اقتصادی و کاهش بیکاری خوش بین باشیم. البته خوش بینی درباره بسته کمکی ۱۹۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن که کنگره آن را تصویب کرده است، وجود دارد.

بایدن به تازگی این بسته را امضا کرده است. افراد زیادی به این بسته کمک اقتصادی امید بسته اند. هفته گذشته ۷۱۲ هزار نفر برای نخستین بار فرم بیکاری را پر کردند و درخواست بیمه بیکاری داده اند. البته این میزان کمتر از آمار‌های بیکاری مربوط به یک هفته پیش است، اما هنوز هم بسیار زیاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.