تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 10:54
کد خبر : 18353

بایدن دستور اجرایی لایحه اصلاح انتخاباتی را صادر کرد

بایدن دستور اجرایی لایحه اصلاح انتخاباتی را صادر کرد

پس از شکایات ترامپ درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، اعضای کنگره با ارائه لایحه اصلاح انتخاباتی آن را تصویب کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز دستور اجرایی لایحه اصلاح انتخابات را امضا کرد.

از آنجایی که قانون گذاران جمهوری خواه به دنبال محدود کردن حق رأی گیری در پی انتخابات ۲۰۲۰ هستند بایدن با امضای این دستور العمل قصد دارد از منابع فدرال برای محافظت و تقویت دسترسی به رأی گیری در انتخابات  استفاده کند.

مجلس هفته گذشته قانونی را با نام «قانون برای مردم» تصویب کرد که طبق آن ایالت‌ها را ملزم می‌کند که برگه های رای‌گیری را حداقل ۱۵ روز، زودتر از تاریخ برگزاری آن ارائه دهد و از رای دهندگان ثبت نام به عمل آورد. این قانون همچنین خواستار ایجاد کمیسیون‌های مستقل برای پایان بخشیدن به کنترل جنبش حزبی است.

جمهوری خواهان در مخالفت با این لایحه متحد شده اند که در صورت رأی هر دموکرات به حداقل ۱۰ رأی  در سنا نیاز دارد. بایدن خواستار تصویب این لایحه شده است.

طرح اصلاح انتخابات که قرار است امروز از سوی بایدن امضا شود به سازمان‌ها این اجازه را می دهد که به اطلاعات رای دهندگان دسترسی داشته باشند و موانع رای‌گیری را  برای گروه‌های خاص از جمله نظامیان، شهروندانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بومیان آمریکا و افراد معلول  برطرف می کند.

دستور اجرایی بایدن آژانس‌های فدرال را وادار می‌کند تا از وب سایت‌ها و سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان و توزیع برنامه‌های رای گیری از طریق ایمیل  استفاده کنند.

همچنین این دستور بایدن، دادستان کل کشور را به ایجاد پروتکل‌هایی برای تهیه مواد آموزشی در مورد رأی دادن به افراد واجد شرایط که در حوزه قضایی اداره فدرال زندان‌ها نگهداری می‌شوند، وادار می سازد.

گفته شده گام‌های بایدن برای بهبود دسترسی به رای گیری جایگزین قوانین ایالتی نخواهد شد، زیرا انتخابات توسط مقامات ایالتی و محلی اداره می‌شود.

به طور کلی، بیش از ۲۵۰ لایحه در ۴۳ ایالت معرفی شده است که دسترسی به صندوق‌های رای را محدود می‌کند. ایالات  جورجیا و آریزونا شاهد تصویب قانونگذاران برای محدود کردن رای گیری غیرحضوری و زودهنگام بوده اند.

دموکرات‌های کنگره تلاش کردند اصلاحات گسترده‌ای را برای تقویت حقوق رأی اعمال کنند، هرچند که مسیر عبور از آن همچنان غیرشفاف است.

شکایات ترامپ و متحدانش در مورد تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ و همچنین تلاش‌های بعدی قانونگذاران ایالتی برای باز پس‌گیری حق رأی سبب شد که طرح اصلاح انتخابات در آمریکا از سوی نمایندگان تصویب شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.