تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 4:40
کد خبر : 16305

بایدن طرح نوسازی هسته‌ای ترامپ را متوقف می‌کند

بایدن طرح نوسازی هسته‌ای ترامپ را متوقف می‌کند

بنا به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، احتمال می‌رود برنامه نوسازی هسته‌ای آمریکا در دولت بعدی این کشور به هدایت جو بایدن متوقف شود.

به گزارش تیتر داغ؛ دولت جو بایدن قصد توقف برنامه مدرن سازی هسته‌ای دولت دونالد ترامپ را دارد.

شبکه خبری سی ان ان با استناد به گفته چندین منبع در تیم انتقال و مشاور خارجی بایدن گزارش داد رئیس جمهور منتخب آمریکا در حال بررسی توقف برنامه نوسازی هسته‌ای دولت فعلی است و به جای آن قصد دارد بر کنترل تسلیحاتی متمرکز شود.

گزارش سی ان ان می‌گوید بایدن و تیم انتقال قدرت او برنامه یک تریلیون دلاری نوسازی هسته‌ای دولت ترامپ را در دست بررسی دارند و برآورد هزینه سلاح‌های جدید همزمان با کاهش هزینه‌های پنتاگون در بخش استراتژی نوسازی هسته‌ای را مورد توجه قرار داده اند. منابع مذکور همچنین به سی ان ان گفتند که بایدن درصدد است تلاش‌های دولت ترامپ برای تولید کلاهک هسته‌ای جدید را معکوس کند.

یکی از منابع آگاه به سی ان ان گفته است درباره پیمان استارت نو که ۱۶ روز پس از آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن منقضی می‌شود، دولت آینده آمریکا طرح تمدید موقف و کوتاه مدت آن را در نظر دارد و سپس برای مذاکرات اساسی‌تر با مسکو برنامه ریزی خواهد کرد.

گزارش برنامه‌های بایدن در خصوص نوسازی هسته‌ای آمریکا و کنترل تسلیحات در حالی منتشر می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اوایل هفته گذشته اظهار کرد که تمدید پیمان جدید استارت منافع امنیتی روسیه و آمریکا را تأمین می‌کند.

بایدن که به داشتن رویکرد عدم منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای شناخته شده است، ماه مارس در مقاله‌ای از پیمان استارت نو به عنوان لنگر ثبات استراتژیک بین آمریکا و روسیه و پایه‌ای برای کنترل تسلیحاتی یاد کرد.

روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست؛ پیمانی که در فوریه آینده به پایان می‌رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار‌های کلاهک هسته‌ای از سوی دو کشور، خواستار متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته‌ای با چین است.

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دوجانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روس او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.