تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 7:53
کد خبر : 17554

باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم

باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم

سلیمی گفت: باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم و مشکلات دستیاران و متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه را حل کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛ علیرضا سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه گفت: برداشتن شرط انجام تعهدات قانونی یا انجام خدمت نظام وظیفه برای شرکت در آزمون دستیاری رشته‌های بیهوشی و طب اورژانس، شاید به صورت مقطعی ظرفیت‌های دستیاری این رشته‌ها را پر کند، اما مشکل عمیق‌تر از این حرف‌ها است و باید ریشه‌ای حل شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در فاصله زمانی ۱۵ بهمن ماه تا ۱۵ اسفند، افزود: برای این کنگره بیش از ۲۰۰۰ نفر از متخصصان بیهوشی ثبت نام کرده‌اند و استقبال برای یک کنگره که به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود، بسیار قابل توجه و درخشان است، اما برگزاری کنگره موجب شد تا در تماس نزدیک با بسیاری از متخصصان بیهوشی در گوشه و کنار کشور باشم و کاملا حس می‌کنم که همه متخصصان بیهوشی ایران با توجه به فشار کاری و سختی‌های دوران کووید دچار خستگی مفرط و فرسودگی هستند.

فوت ۱۴ متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بر اثر ابتلا به کرونا

او ادامه داد: این موضوع در کنار این مورد که علاقه به تخصص بیهوشی آشکار، کم شده  و البته این در خصوص رشته‌های مادر دیگر مثل طب اورژانس و کودکان و داخلی هم صادق است و بیشتر گرایش به رشته‌های لوکس است، بسیار نگران کننده است و من هشدار می‌دهم که با نبود گرایش به این رشته‌های مهم و بسیار ضروری آینده پزشکی ایران در خطر است. ما باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم و مسائل و مشکلات دستیاران و متخصصان را حل کنیم تا بهترین‌های جامعه گرایش به رشته‌های اصلی و مادر داشته باشند.

سلیمی بیان کرد: متخصصان بیهوشی هم در صف اول مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ شرایطی بسیار حساس و پراضطرابی داشتند و متاسفانه شاهد از دست دادن ۱۴ متخصص ارزشمند بیهوشی و مراقبت‌های ویژه کشور بودیم که ضایعه‌ای بسیار سخت برای همه ما بود. در عین حال بسیاری از متخصصان بیهوشی، بیمار و حتی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند و همه این عوامل نشان می‌دهد که متخصصان بیهوشی در صف اول و پیشاپیش همه در حال مقابله با بیماری کووید ۱۹ هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.