تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 5:12
کد خبر : 34043

با وفا: فرنگی‌کاران توانایی کسب ۱۰ مدال طلا را هم داشتند

با وفا: فرنگی‌کاران توانایی کسب ۱۰ مدال طلا را هم داشتند

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان پس از قهرمانی مقتدرانه در آسیا گفت: این رقابت‌ها یک میدان تمرینی برای جوانان جهت حضور در مسابقات جهانی بود.

به گزارش تیتر داغ؛ حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان پس از قهرمانی در آسیا گفت: بعد از برگزاری ۷ اردو و شرکت در جام تختی و جام شاهد و تورنمنت‌های بین‌المللی بلغارستان و ایتالیا، مسابقات قهرمانی آسیا اولین تورنمنت رسمی بود که شرکت می‌کردیم و کشتی گیران ما خوش درخشیدند و کشتی‌های خوبی گرفتند. مسیری که تا الان طی کرده‌ایم به نظرم موفقیت آمیز بوده و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

وی درباره ترکیب تیم اظهار داشت: در تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، تنها یک مدال‌آور سال گذشته آسیا را در ترکیب داشتیم و بقیه تیم مدالی در جهانی و آسیایی نگرفته بودند. خوشحالم که بچه‌ها نسبت به شروع اردوها، رشد چشمگیری داشتند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با بیان اینکه نگاهمان به مسابقات آسیایی یک نگاه تورنمنت محوری بود، افزود: از شروع اردوها به بچه‌ها تاکید کرده بودم نگاهمان به مسابقات قهرمانی آسیا یک نگاه تورنمنتی برای آماده سازی جهت حضور در رقابت‌های جهانی است تا بتوانیم عملکرد خوبی در جهانی داشته باشیم.

باوفا که شاگردانش با کسب ۱۰ مدال در ۱۰ وزن شامل ۷ طلا، یک نقره و ۲ برنز، توانستند قهرمان آسیا شوند، درباره این عملکرد خاطر نشان کرد: همیشه همراه با هر تیمی به مسابقات اعزام می‌شوم، به چند دلیل هدفمان کسب بهترین عملکرد و نتیجه است. اول اینکه کادر فنی تیم شبانه روز زحمت می‌کشد و دوم اینکه فدراسیون دارد حمایت می‌کند. وقتی فدراسیون حمایت می‌کند و کادر فنی برای موفقیت برنامه می‌ریزد و از آن سو بچه‌ها برای درخشش انگیزه بالایی دارند، نگاهمان در مسابقاتی که شرکت می‌کنیم، کسب یک نتیجه عالی است. البته توقع از کشتی ایران و تیم جوانان با توجه به جایگاهی که در کشتی دنیا داریم، هم همین است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان درباره اینکه پیش بینی این نتیجه را می‌کرده است، گفت: همیشه قبل از اعزام نمی گویم چند مدال می‌گیریم، هر چند تیم ما توانایی کسب ۱۰ مدال طلا را هم داشت.

وی در ادامه با اشاره به سطح بالای مسابقات، تصریح کرد: رقابت‌های سبک وزن همیشه در مسابقات آسیایی سطح خوبی دارد و همواره کشتی گیران سبک وزن آسیا در مسابقات جهانی مدعی کسب مدال هستند. اگر نتایج چند دوره اخیر قهرمانی جهان را چک کنید، می‌بینید که بین ۴، ۵ نفر اول وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲ و ۷۷ حداقل ۲ نفر آسیایی حضور دارند و این نشان می‌دهد که کشتی سبک وزن آسیا همیشه سرآمد بوده است. به تجربه می گویم سبک وزن‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا اول تا سوم شده‌اند، در رقابت‌های جهانی مدال کسب کرده‌اند. همچنین امسال در سنگین وزن هم چند چهره خوب در مسابقات قهرمانی آسیا دیدم که قطعاً در آینده از این کشتی گیران قرقیزستان و قزاقستان بیشتر خواهیم شنید.

باوفا افزود: از آن سو کشورهایی مانند قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان، تیم‌های صاحب سبک و ریشه‌داری در کشتی فرنگی هستند و همیشه حرفی برای گفتن دارند و حضورشان در هر رقابتی سطح آن را بالا می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قهرمانی در آسیا، روحیه تیم جوانان را برای مسابقات جهانی بالا می‌برد، تاکید کرد: صد درصد با موفقیتی که در آسیا به دست آورده‌ایم، تیم با روحیه بالاتر و انگیزه بیشتری عازم مسابقات جهانی می‌شود و رقابت‌های قهرمانی آسیا یک تمرین خوب برای تیم جوانان بود. همین طور برای برخی از بچه‌ها از نظر روحی و روانی، یک تلنگر بود و از خواب بیدارشان کرد و آنها را به خودشان آورد. اینها نکات مثبت تورنمنت‌ها و مسابقاتی است که تیم‌ها شرکت می‌کنند.

باوفا ادامه داد: قهرمانی در آسیا قطع به یقین تأثیر خیلی خوبی از نظر روحی و روانی روی تیم برای بازی‌های جهانی داشت و امیدوارم با همین شرایط و همین کیفیت در مسابقات جهانی هم حضور پیدا کنیم و شاهد درخشش بچه‌ها باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پایان با تشکر از حمایت‌های فدراسیون، گفت: از مدیریت فدراسیون تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کرد تا با کمترین دغدغه، بیشترین آرامش را برای حضور در تورنمنت‌ها داشته باشیم. دبیر برای تیم جوانان سنگ تمام گذاشت و چیزی از طرف فدراسیون کم گذاشته نشد. فدراسیون هر چیزی که نیاز تیم جوانان بود را فراهم کرده بود و ما هم سعی کردیم تمام تلاشمان را به کار گیریم تا عملکرد خوبی برای کشتی کشورمان داشته باشیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.