تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 17:06
کد خبر : 113785

بخش های مختلف آزمون GMAT

بخش های مختلف آزمون GMAT

GMAT یک آزمون استاندارد است که اغلب برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های بازرگانی و کسب و کار استفاده می شود. آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیلی (GMAT) یک آزمون ورودی استاندارد است که برای رشته های بازرگانی و کسب و کار استفاده می شود – دانشگاه ها اغلب به عنوان بخشی از درخواست شما برای

GMAT یک آزمون استاندارد است که اغلب برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های بازرگانی و کسب و کار استفاده می شود.

آزمون پذیرش مدیریت فارغ التحصیلی (GMAT) یک آزمون ورودی استاندارد است که برای رشته های بازرگانی و کسب و کار استفاده می شود – دانشگاه ها اغلب به عنوان بخشی از درخواست شما برای برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) به آن نیاز دارند. این آزمون که توسط شورای پذیرش مدیریت فارغ التحصیلی (GMAC) برگزار می شود، مهارت های تحلیلی و تفکر انتقادی را که معمولاً برای موفقیت در برنامه های کسب و کار در ارشد و دکتری ضروری هستند، ارزیابی می کند.

در این مطلب می خواهیم با بخش های مختلف این آزمون آشنا شویم و ببینیم در این آزمون با چه مواردی روبرو هستید.

بخش های آزمون GMAT

GMAT به چهار بخش تقسیم می شود: نوشتار تحلیلی، استدلال یکپارچه، استدلال کمی و استدلال کلامی. مدت زمان آزمون سه ساعت و هفت دقیقه و با دو وقفه اختیاری هشت دقیقه ای برگزار می شود.

در اینجا یک تفکیک سریع از هر بخش آورده شده است:

رنج نمرات

زمان کل

تعداد سوالات

بخش ها

۰ – ۶

۳۰ دقیقه

۱ متن

ارزیابی نوشتاری تحلیلی

Analytical Writing Assessment

۱ – ۸

۳۰ دقیقه

۱۲

استدلال یکپارچه

Integrated Reasoning

۶ – ۵۱

۶۲ دقیقه

۳۱

استدلال کمی

Quantitative Reasoning

۶ – ۵۱

۶۵ دقیقه

۳۶

استدلال کلامی

Verbal Reasoning

ارزیابی نگارش تحلیلی (AWA)

در این بخش ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا یک استدلال را تحلیل کنید. شما یک مقاله تحلیلی می نویسید که یک موضوع را استدلال و نقد می کند. موضوعات به زمینه های مختلف عمومی مربوط می ‌شوند، بنابراین لازم نیست در هر موضوعی به خوبی تبحر داشته باشید. در عوض، بر اساس میزان دلایل و شواهد، موضوع را ارزیابی کرده، از ایده های خود حمایت کرده و پاسخ خود را سازماندهی کنید تا نمره مناسبی را دریافت کنید.

استدلال یکپارچه

در این بخش، شما ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا ۱۲ سوال را که توانایی شما در استفاده از داده ها برای حل مسائل را اندازه گیری می کند، تکمیل کنید، اگرچه بسیاری از سوالات اصلی شامل سوالات اضافی هستند. شما می توانید چهار نوع سوال اصلی را انتظار داشته باشید: تفسیر گرافیکی، استدلال چند منبع، تجزیه و تحلیل دو قسمتی، و تجزیه و تحلیل جدول. برای این تست می توانید از ماشین حساب استفاده کنید.

استدلال کمی

در این بخش، شما ۶۲ دقیقه فرصت خواهید داشت تا ۳۱ سوال را تکمیل کنید که توانایی شما در استدلال ریاضی، حل مسائل کمی و درک داده های گرافیکی را می سنجد. می توانید انتظار داشته باشید که بسیاری از سوالات چند گزینه ای باشند تا توانایی حل مسئله و توانایی خود را برای انتخاب بهترین پاسخ بر اساس استدلال خود ارزیابی کنید.

استدلال کلامی

در این بخش، ۶۵ دقیقه فرصت دارید تا به ۳۶ سوال پاسخ دهید که میزان درک شما از زبان انگلیسی، مهارت های تحلیلی و توانایی خواندن انتقادی را اندازه گیری می کند. شما می توانید انتظار سه نوع سوال داشته باشید: درک مطلب، استدلال انتقادی و تصحیح جملات. در حالی که این سؤالات چندگزینه ای هستند، آنها همچنان از توانایی شما در تفکر انتقادی، در نظر گرفتن شواهد و نتیجه گیری استفاده می کنند.

کلاس آمادگی آزمون GMAT

با شرکت در کلاس آمادگی آزمون GMAT می توانید خود را برای دریافت نتیجه مطلوب به راحتی آماده نمایید.

موسسه زبان دهخدا این دوره را به صورت خصوصی برگزار می کند که شامل ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای است. این کلاس به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود و سطح شما برای شرکت در این دوره حداقل باید B2 باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.