تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401 - 9:48
کد خبر : 90716

برای حل ابر بحران‌های محیط زیستی به فناوری‌های نوین نیازمندیم

برای حل ابر بحران‌های محیط زیستی به فناوری‌های نوین نیازمندیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: باید بتوانیم از فرصت همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی در حوزه محیط زیست و از ظرفیت بومی و دانش بنیان برای توسعه و ارتقا محیط زیست کشور استفاده کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛ علیرضا مزینانی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با محوریت شعار سال و شعار راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این نمایشگاه زمینه‌ای برای ارائه آخرین دستاوردهای محیط زیستی در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه نقش آفرینی بخش خصوصی و مردم در عرصه حفاظت محیط زیست راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه است، افزود: علاوه بر تلاش دولت و مشارکت مردم برای حل مشکلات و ابر بحران‌های محیط زیستی، نیاز به فناوری‌های نوین، سرمایه‌گذاری و تبادلات جهانی داریم.

مزینانی در ادامه به سیاست‌های کلی ابلاغی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها باعث همگرایی در حوزه محیط زیست می‌شود و به عنوان اسناد بالادستی و نقشه راه، زمینه مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار را فراهم آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بسترسازی برای همکاری‌های بیشتر بین‌المللی در حوزه محیط زیست را یک اولویت دانست و گفت: در نتیجه این ارتباطات بین‌المللی، سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و تبادلات بین‌المللی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و آلودگی در حوزه محیط زیست، سال‌های سال اثرگذاری منفی خود را دارد و بسیاری از منابع باید برای بازگشت محیط زیست به اول، هزینه شود.

مزینانی در پایان گفت: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع باید همچنین به موضوع توانمندسازی و فرهنگسازی عمومی در این حوزه نیز بیش از پیش توجه کرد. بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از ۲۹ آبان لغایت ۲ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی درحال برگزاری است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.