تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 5:39
کد خبر : 92410

‏برای‬ کمک به تیم ملی تکواندو آمده‌ام/ «ساعی» با کسی شوخی ندارد

‏برای‬ کمک به تیم ملی تکواندو آمده‌ام/ «ساعی» با کسی شوخی ندارد

مربی جدید تیم ملی گفت: تکواندو ایران در شرایط فعلی پتانسیل بالایی دارد که باید تلاش کنیم از این شرایط برای بازگشت به سکو های جهانی و قاره‌ای بهره لازم را ببریم.

به گزارش تیتر داغ؛ فیض الله نفجم با بیان مطلب فوق گفت: در جلسه کمیته فنی بعد از ارائه گزارش از سوی مربیان تیم ملی، مباحث به سمتی پیش رفت که پس از اعتماد دوباره به کادر تصمیم بر آن شد که برای تقویت کادر فنی یک مربی به این جمع اضافه شود، خودم پیشنهاد دادم که یک مربی که در لیگ فعالیت مستمر و خوبی دارد دعوت به همکاری شود. ولی نظر دوستان این بود که شاید من بیشتر بتوانم به تیم کمک کنم.

قهرمان سال ۲۰۰۶ جهان در مورد شرایط همکاری با مقانلو گفت: این برای من یک افتخار است که با چنین مربی بزرگی همکاری داشته باشم. سال‌ها در تیم ملی کنار هم با هدف کسب افتخار برای کشور عزیزمان مبارزه کردیم و الان هم در کادر فنی در خدمت ایشان هستم. بدون شک هیچ کاری بدون اشکال نیست. در کادر فنی هستم تا گوشه‌ای از کار را گرفته و برای بازگشت تکواندو به روزهای خوب گذشته با هم تلاش کنیم.

وی در مورد این انتقاد که شما در بخش فنی فعالیت چندانی نداشته به نوعی از تکواندو دور بوده اید گفت: در طول بیش از ۱۲ سال حضور در تیم ملی رقابت‌های جهانی و قاره‌ای را تجربه کرده و به مدال رسیده ام، در مدت زمان مسئولیت هیأت تکواندو استان مازندران هیچگاه از مباحث فنی دور نبوده و کلاس آموزشی دارم و تیم‌های استان را نیز زیر نظر داشته ام. در یک دوره هم که سرمربی تیم ملی نوجوانان بوده ام. در تمامی مسابقات انتخابی حضوری فعال داشته و در لیگ‌های مختلف نیز تیم داشته ام.

نفجم با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان ترکیبی از جوانی و تجربه بود که عملکرد فنی خوبی در مکزیک از خود به نمایش گذاشت، ولی نتیجه‌ای که باید رقم نخورد. تکواندو ایران در حال جوانگرایی و به نوعی پوست اندازی است و در راه بازگشت به سطح اول تکواندو جهان و فتح سکوهای جهانی و قاره‌ای به زمان نیاز ندارد.

مربی تیم ملی ادامه داد: برای حضور در مسابقات جهانی مکزیک چند عضو تیم ملی دانش آموز بودند که برای خروج از کشور باید از مدارس آنها مجوز می‌گرفتیم. همین نفرات چون رنکینگ بالایی نداشتند، دور اول و دوم به بهترین‌های جهان از جمله قهرمانان جهان و المپیک مبارزه کردند و عالی ظاهر شدند و به یک اتفاق یا اشتباه فردی باختند. ولی برای اولین تجربه در مسابقات جهانی عملکرد خوبی بود. من ۵ دوره در مسابقات جهانی مبارزه کرده و حداقل ۵ دوره هم از نزدیک این رقابتها را تماشا کرده ام. معتقدم ارتقا سه پله‌ای تیم مردان در مکزیک اتفاق بدی برای تکواندو ایران نبود. این قول را می‌دهم که با همراهی سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در باکو بهتر از مکزیک نتیجه بگیریم.

رئیس هیأت تکواندو استان مازندران افزود: یکی از دلایلی که قاطبه تکواندو به سمت مدیریت هادی ساعی متمایل شد این بود که در دو المپیک گذشته، مسابقات گرندپری و قهرمانی جهان گذشته نتایج خوبی برای تکواندو رقم نخورد. اگر ما نیز بخواهیم مشکلات را ندیده گرفته و به دنبال توجیه باشیم، به همان راهی خواهیم رفت که پیش از این رفته اند. شاید پولادگر در بروز آن شرایط به تنهایی مقصر نبود، کادر فنی و کمیته فنی وقت واقعاً مقصر بود. همیشه این انتقاد را داشتم که کمیته فنی باید بیشتر ورود کند و الان هم معتقدم دوستان عضو کمیته فنی نظارت بیشتری داشته باشند و اگر ایراد و انتقادی بود منتقل کنند.

نفجم در پایان گفت: هدف همه ما موفقیت تکواندو در میادین مهم جهانی، المپیک و… است، ولی اگر تکواندو ساعی هم نتیجه نگیرد، ما هم نخواهیم ماند. مطمئن هستم، ساعی با کسی شوخی ندارد و نفرات جدید جایگزین خواهند شد. با پتانسیلی که امروز شاهد هستیم، به اهالی تکواندو و مردم عزیز ایران قول می‌دهیم که برای کسب دوباره سکوهای جهانی هر چه در توان داریم بکار گیرم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.