تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 2:53
کد خبر : 16548

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

دربی ۹۴ در شرایطی با نتیجه مساوی به اتمام رسید که ۲ تیم فوتبال تماشاگر پسندی ارائه دادند.

به گزارش تیتر داغ؛  نود و چهارمین دربی پایتخت یک دیدار جذاب و پر از هیجان بود که در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ بین آبی‌پوشان و سرخ پوشان پایتخت به اتمام رسید. تیم فوتبال استقلال خیلی سریع و در ثانیه ۶۷ توسط ارسلان مطهری به گل رسید تا دومین گل سریع دربی بعد از گل ثانیه ۴۹ علی سامره را به نام خود ثبت کند.

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از اینکه گل اول را به شکل ناگهانی دریافت کرد خیلی سریع به جریان بازی برگشت و مالکیت توپ را در اختیار گرفت. مربیان و بازیکنان استقلال عقب نشستن تیمشان را یک اتفاق طبیعی در فوتبال می‌دانستند، اما باید به این نکته توجه کرد که تیم خوب بعد از گلزنی می‌تواند بازی را کنترل کند و اینکه بعد از گل زودهنگام، تیم پرسپولیس توانست بازی را در اختیار بگیرد، یک نقطه ضعف برای تیم استقلال است که در بازی‌های قبلی نیز دیده شده است.

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

سرخ‌پوشان در نیمه اول ۵۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و ۸۴ درصد پاس‌هاشان به مقصد رسید، در طرف مقابل دقت پاس‌های استقلالی‌ها ۷۵ درصد بود. سرخ‌پوشان در نیمه اول ۵ شوت زدند که ۲ شوت در چارچوب بود و تنها شوت استقلال در نیمه اول همان گلی بود که مطهری در دقیقه ۲ به ثمر رساند.

نیمه دوم نیز تیم پرسپولیس از نظر آمار عملکرد بهتری داشت و توانست با ۲ گل مهدی عبدی و وحید امیری از استقلال پیش بیفتد و حتی می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که موقعیت‌ها با بی‌دقتی از دست رفت و مهدی قایدی با اینکه چندان در جریان بازی نبود در دقیقه ۹۳ با استفاده از توانایی‌های فردی خود، مانند دربی ۹۳ گل تساوی را به ثمر رساند تا تیمش را از شکست در دربی نجات دهد.

در آمار نهایی بازی، مالکیت توپ تیم پرسپولیس ۵۲ درصد و استقلال ۴۸ درصد بود و تیم پرسپولیس ۱۴ شوت زد که ۸ شوت در چارچوب بود و استقلال ۶ شوت زد که ۳ شوت در چارچوب بود. امید گل پرسپولیس ۱.۷۵ و استقلال ۰.۲۴ ثبت شد.

برای تحلیل بهتر این دیدار به بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴ می‌پردازیم.

رشید مظاهری – حامد لک (دروازه‌بان)

با اینکه پیش از برگزاری دربی ۹۴ با توجه به عملکرد خوب ۲ دروازه‌بان در بازی‌های قبلی پیش‌بینی می‌شد حامد لک و رشید مظاهری، عملکرد خوب و تعیین کننده‌ای داشته باشند، اما این اتفاق رخ نداد. با اینکه نمی‌توان گفت از بین ۴ گلی که رد و بدل شد مقصر دروازه‌بانان بودند، اما در جایی که می‌توانستند با واکنش تعیین کننده تیمشان را از گل خوردن نجات دهند، این اتفاق رخ نداد. ۳ شوت در چارچوب به سمت دروازه حامد لک رفت که ۲ شوت گل شد و دروازه‌بان سرخ‌پوشان فقط یک مهار داشت که آن هم ضربه سر مطهری بود که کیفیت بالایی نداشت. لک در این دیدار با امتیاز ۵.۸۴ ضعیف‌ترین بازیکن زمین بود. با توجه به اینکه پرسپولیس در ایجاد موقعیت عملکرد بهتری داشت، شوت‌های بیشتری به سمت دروازه مظاهری زده شد و او نیز عملکرد بهتری نسبت به لک داشت. ۸ شوت در چارچوب به سمت دروازه مظاهری زده شد که او ۶ شوت را مهار و ۲ گل دریافت کرد. مظاهری اگر می‌توانست روی یکی از گل‌هایی که دریافت کرد یکی از آن واکنش‌های خوبی که در بازی‌های قبل داشت را انجام دهد، تبدیل به ستاره تیم استقلال می‌شد، او در این دیدار نمره ۶.۶ را به خود اختصاص داد تا در بین بازیکنان عقب زمین استقلال بهترین عملکرد را داشته باشد.

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

محمد حسین مرادمند و عارف غلامی – سید جلال حسینی و حسین کنعانی زادگان (دفاع وسط)

مدافعان میانی استقلال در دربی ۹۴ روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و پر اشتباه بودند. در طرف مقابل سید جلال حسینی و حسین کنعانی‌ زادگان عملکرد بهتری نسبت به استقلالی‌ها داشتند و نمرات بهتری کسب کردند. مرادمند که اولین فصل حضورش را در استقلال تجربه می‌کند در اولین دربی خود روی ۲ گلی که تیمش دریافت کرد مقصر بود. در صحنه گل اول، مردامند در میانه میدان روی سر امیری پرید و نتوانست ضربه سر بزند و همان توپ توسط عبدی وارد دروازه شد. در صحنه گل دوم نیز امیری از پشت مرادمند آمد و مقابل او با یک بغل پا توپ را وارد دروازه استقلال کرد. مرادمند با نمره ۶.۵ یک از ضعیف‌ترین بازیکنان این دیدار بود.

عارف غلامی نیز به مانند زوج خط دفاعی اش در این دیدار پر اشتباه بود و روی صحنه گل اول در شرایطی که او و نادری همراه عبدی در حال حرکت بودند با یک سر توپ هر ۲ جا ماندند و مهاجم سرخ‌پوشان با یک بغل پا دروازه استقلال را باز کرد. غلامی بعد از دریافت گل اول نیز غافلگیر شد و در شرایطی که عبدی با یک فرار سریع می‌رفت که با مظاهری تک به تک شود روی او خطا کرد و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند باید اخراج شود با کارت زرد داور جریمه شد. نمره غلامی در این دیدار ۶.۴۴ بود تا به عنوان ضعیف‌ترین بازیکن استقلال معرفی شود. غلامی در صحنه گل دومی که استقلال دریافت کرد نیز نتوانست ضربه سر اول را بزند.

سید جلال حسینی کاپیتان ۳۸ ساله سرخ‌پوشان همچنان یکی از بازیکنان کلیدی این تیم است و در دربی ۹۴ نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. حسینی ۱۴ بار مالکیت توپ را از حریف پس گرفته است، در ۱۴ نبرد پیروز بوده، ۶ نبرد هوایی داشته که در تمام آن‌ها پیروز شد، ۴ تکل موفق ثبت کرده و ۵ دفع توپ داشته است و با نمره ۷.۵۶ یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این دیدار بود. کنعانی‌زادگان نیز به مانند حسینی عملکرد قابل قبول داشت، اما ۲ گلی که پرسپولیس دریافت کرد دقیقا از نقطه‌ای بود که کنعانی زادگان بازی می‌کند و او می‌توانست در صحنه گل دوم استقلال شوت قایدی را دفع کند و تیمش را در دقایق پایانی نجات دهد، اما این اتفاق رخ نداد تا نمره ۶.۹ برای او ثبت شود.

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

احمد موسوی- سیامک نعمتی (دفاع راست)

احمد موسوی فقط یک نیمه برای استقلال بازی کرد و چندان در جریان بازی نبود، در شرایطی که او از قبل مصدومیت داشت، در نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و دیاباته به جای او وارد زمین شد و وریا غفوری به دفاع راست رفت. موسوی نمره ۶.۵ را در این دیدار به خود اختصاص داد. سیامک نعمتی ۹۴ دقیقه برای تیمش در دفاع راست بازی کرد و تا دقیقه ۹۳ که استقلال گل تساوی را زد با پوشش‌ها و نفوذ‌هایی که انجام داد یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود. او در صحنه گل دوم استقلال مقابل قایدی حضور داشت، اما نتوانست مانع شوت زنی قایدی شود و مهاجم آبی پوشان در این نبرد او را شکست داد. نعمتی نمره ۶.۹۸ را به خود اختصاص داد که نشان از عملکرد قابل قبول این بازیکن دارد.

محمد نادری- سعید آقایی (دفاع چپ)

محمد نادری یکی از چهره‌های ویژه این دیدار بود. او که ابتدای فصل از پرسپولیس به استقلال آمده بود اولین دربی خود را با لباس آبی تجربه می‌کرد که روز خوبی برای او نبود. در طرف مقبال سعید آقایی عملکرد بهتری داشت و حتی می‌توانست برای تیمش گلزنی کند. نادری ۵ تکل در این بازی زد که ۲ تکل موفق بود، ۳ دفع توپ و ۲ قطع پاس، عملکرد مثبت نادری در این دیدار بود، اما در صحنه گل اول او یکی از ۳ مدافع استقلال بود که مقصر بودند. نادری نمره پایین ۶.۴۹ و آقایی نمره متوسط ۶.۸۳ را به خود اختصاص داد.

مسعود ریگی و مهدی مهدی‌پور- کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک (هافبک دفاعی)

هافبک‌های دفاعی تیم استقلال در گرفتن مالکیت توپ میانه میدان ناکام بودند، اما عملکردشان در کار‌های دفاعی بهتر از مدافعان این تیم بودند. مسعود ریگی یکی از دونده‌ترین بازیکنان استقلال بود که بیشتر وظایف دفاعی داشت و در درگیری‌های میانه میدان حضور پیدا می‌کرد. اوج عملکرد او تکلی بود که مقابل احمد نورالهی زد تا دروازه خالی استقلال باز نشود. ۸۴ درصد پاس‌های ریگی به مقصد رسیده، او ۴ دفع توپ داشته و ۱۰ بار هم مالکیت توپ را برای تیمش باز پس گرفته است. ریگی با نمره ۷.۸۱ بهترین بازیکن تیم استقلال بود و مهدی مهدی‌پور نمره متوسط ۶.۷ را به خود اختصاص داد. زوج هافبک‌های دفاعی پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به استقلالی‌ها داشتند. میلاد سرلک که بازی‌گردان سرخ‌پوشان بود نمره خوب ۷.۵۹ را به خود اختصاص داد. کمال کامیابی‌نیا در صحنه گل اول استقلال توپ را به مطهری داد و مقصر بود، اما در ادامه بازی عملکرد خوبی داشت و نمره ۷.۰۳ را به خود اختصاص داد.

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

مهدی قایدی- احسان پهلوان (هافبک چپ)

مهدی قایدی و پهلوان هر ۲ جزو بهترین بازیکنان زمین و در تیمشان تاثیر گذار بودند. آمار جالب در مورد مهدی قایدی این است که او کمترین لمس توپ را در بین بازیکنان حاضر در زمین داشت، اما با استفاده از توانایی‌های فردی خود موفق شد مانند دربی ۹۳ درون محوطه جریمه پرسپولیس به عرض برود و شوت زنی کند و در دقایق پایانی گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

احسان پهلوان در این دیدار موفق شد ۲ پاس گل بدهد و نمره بسیار خوب ۸.۲۶ را به خود اختصاص داد تا به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود. پهلوان بیشتر از هر بازیکن دیگری در این دیدار دریبل زد و ۴۲ پاس سالم داده است.

آرش رضاوند- احمد نورالهی (هافبک هجومی)

رضاوند و نورالهی شرایط متفاوتی با یکدیگر در این دیدار داشتند. یکی از وظایف اصلی آرش رضاوند بازی‌سازی بود که استقلال در ایجاد موقعیت گل ضعیف عمل کرد، اما دوندگی خوبی در مقابل هافبک‌های پرسپولیس داشت و نمره ۶.۹۶ را به خود اختصاص داد. احمد نورالهی که او را به عنوان یک هافبک وسط و دفاعی می‌شناسیم در چند بازی اخیر این تیم به عنوان یک هافبک نفوذی بازی کرده است و توانسته خودش را در موقعیت گل قرار دهد. او هر چه در قرار گرفتن در موقعیت گلزنی عملکرد خوبی داشت، اما یک دروازه خالی و یک تک به تک با دروازه‌بان را از دست داد تا پرسپولیس نتواند خیالش را از این پیروزی راحت کند. نورالهی نمره ۶.۸۴ را به خود اختصاص داد.

بررسی نفر به نفر بازیکنان حاضر در دربی ۹۴/ مدافعان پر اشتباه استقلال در مقابل گل نزن‌های پرسپولیس

وریا غفوری- وحید امیری (هافبک راست)

وریا غفوری به عنوان کاپیتان تیم استقلال و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم، به نظر می‌رسید در این بازی تعیین کننده و تاثیر گذار باشد، اما اصلا اینگونه نبود و در طول بازی چندان اسمی از او نشنیدیم. غفوری نمره ضعیف ۶.۵۴ را به خود اختصاص داد. اما در طرف مقابل وحید امیری یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و موفق شد گل برتری تیمش را با استفاده از غفلت مدافعان به ثمر برساند. دوندگی امیری زبانزد فوتبال دوستان ایرانی است و او خودش را در فوتبال کشورمان به عنوان یک فوتبالیست پرتلاش و بی‌حاشیه معرفی کرده است. امیری در این دربی نیز مانند همیشه دونده بود و نمره بسیار خوب ۷.۷۲ را به خود اختصاص داد. او در صحنه گل اول پرسپولیس تاثیرگذار بود و به مرادمند اجازه سرزنی نداد تا توپ به عبدی برسد.

ارسلان مطهری- مهدی عبدی (مهاجم)

هر ۲ مهاجم هدف سرخابی‌ها در دربی ۹۴ عملکرد خوبی داشتند و موفق به گلزنی شدند. ارسلان مطهری با گلزنی در ثانیه ۶۷، دومین گل سریع دربی را به ثمر رساند و مهدی عبدی نیز اولین گل مهاجمان پرسپولیس در لیگ بیستم را در این دیدار به ثمر رساند. مطهری به جز گلی که به ثمر رساند موقعیت دیگری نصیبش نشد، اما عبدی در نیمه دوم با فرار‌هایی که پشت مدافعان استقلال داشت یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان زمین بود. عبدی ۲ پاس کلیدی داد و نمره بسیار خوب ۸.۲ را به خود اختصاص داد.

بازیکنان تعویضی

شیخ دیاباته، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان بازیکنانی بودند که در نیمه دوم برای استقلال به زمین آمدند و در بین این نفرات فرشید اسماعیلی موفق شد پاس گل بدهد و تاثیر گذار باشد. پرسپولیسی‌ها یک تعویض انجام دادند که آن هم اجباری بود، آرمان رمضانی در دقایق آخر بازی به جای عبدی که مصدوم شده بود وارد زمین شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.