تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 11:23
کد خبر : 101977

برنامه هفتم توسعه از نیمه دوم امسال اجرا می‌شود

برنامه هفتم توسعه از نیمه دوم امسال اجرا می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تلاش ما آن است که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای در مجلس دنبال شود که از نیمه دوم امسال اجرایی شود.

به گزارش تیتر داغ؛ رحیم زارع در ارزیابی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: برنامه هفتم توسعه باید کمی‌تر بوده و قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد. وزن کیفی برنامه هفتم توسعه بسیار زیاد است، در حالی که باید کمی‌تر شود تا بتوان در سال‌های آینده آن را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه چهارم توسعه نسبت به دیگر برنامه‌های توسعه کشور کمی‌تر بود، گفت: ما در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و صحن مجلس پیشنهاداتی خواهیم داد تا بتوانیم عملکرد دولت‌ها در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه طی ۵ سال را ارزیابی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از مواردی که در لایحه برنامه هفتم توسعه آمده، آرمانی است و ما اگر بخواهیم در حوزه‌ای از وضعیت فعلی عبور کرده و به وضعیت مناسب‌تری برسیم، باید واقع‌گرا باشیم و نباید در برنامه هفتم توسعه مواردی را بیاوریم که قابل تحقق نباشد.

زارع با بیان اینکه حوزه گردشگری در لایحه برنامه هفتم توسعه آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و باید موارد اینچنینی را اصلاح کنیم، گفت: برنامه توسعه کشور مانند بودجه نیست و دست مجلس برای ایجاد تغییرات در آن باز است، در حالی که در بررسی لایحه بودجه، مجلس از یک حدی فراتر نمی‌تواند در لایحه ارسالی دولت تغییر ایجاد کند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانون برنامه ششم توسعه را تا پایان شهریور سال جاری تمدید کرده است. تلاش ما آن است که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای دنبال شود که برنامه هفتم توسعه از نیمه دوم امسال اجرایی شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.