تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 5:20
کد خبر : 36361

برنامه وزارت ورزش برای سه فدراسیون/تعیین سرپرست و تجدید نام‌نویسی

برنامه وزارت ورزش برای سه فدراسیون/تعیین سرپرست و تجدید نام‌نویسی

بنا بر اعلام سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی طی همین روزها برای سه فدراسیون شمشیربازی، سوارکاری و بدمینتون سرپرست معرفی خواهد شد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزارت ورزش که با در نظر گرفتن اهمیت مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و لزوم حفظ ثبات مدیریت برخی فدراسیون ها برای حضور در این مجمع، از هرگونه جابه جایی روی صندلی ریاست آنها اجتناب کرد حالا با گذر از انتخابات کمیته اعمال تغییرات لازم را در برنامه قرار داده است.

شمشیربازی، سوارکاری و بدمینتون سه فدراسیون مورد نظر وزارت ورزش در این زمینه هستند؛ در این میان سوارکاری توسط مسعود خلیلی به عنوان رئیس اداره می شود، وی ۲۱ خردادماه رای مثبت اعضای مجمع را برای ادامه ریاست در این فدراسیون دریافت اما این مجمع و برگزاری اش مورد تایید وزارت ورزش نبود و به همین دلیل نماینده ای هم در آن نداشت.

بدمینتون هم فعلا رئیس دارد اما رئیسی که موعد ریاستش تمام شده است. سومین دوره ریاست محمدرضا پوریا سوم مردادماه به پایان رسید اما در مجمع فوق العاده که اول شهریورماه برگزار شد مقرر گردید که او تا زمان انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس به فعالیتش در این فدراسیون ادامه دهد. این در حالی بود که فرودین ماه ثبت نام متقاضیان ریاست در فدراسیون انجام شده بود اما تعلل در برگزاری انتخابات، کار را به اینجا کشاند.

حالا با فروکش کردن تب و تاب انتخابات کمیته ملی المپیک که با حضور این دو رئیس المپیکی برگزار شد وزارت ورزش مصمم به سر و سامان دادن به وضعیت آنها شده است همانطور که برای شمشیربازی این برنامه را دارد. سومین دوره ریاست فضل الله باقرزاده ۲۵ اردیبهشت ماه تمام شد در حالیکه بهمن ماه سال گذشته نام نویسی از کاندیداهای این فدراسیون انجام شده بود با این حال سه روز بعد از اتمام دوره باقرزاده، با حکم وزیر ورزش او به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد در حالیکه خود یکی از سه کاندیدایی بود که پرونده اش برای تایید صلاحیت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته بود.

وزارت ورزش با در نظر گرفتن شرایط این سه فدراسیون و پرونده انتخاباتی شان، قصد دارد برای آنها سرپرست تعیین کند.

آرش فرهادیان: به زودی سرپرست های جدید معرفی می شوند

آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وزارت ورزش فرآینده انتخابات تمام فدارسیون هایی که به موعد انتخابات رسیده اند را آغاز کرده است. در این مسیر برای فدراسیون هایی که نیاز است سرپرست داشته باشند هم سرپرست تعیین می کنیم و سپس روند انتخابات را در مورد آنها دنبال می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «انتخاب سرپرست برای کدام فدراسیون ها انجام خواهد شد؟»، خاطرنشان کرد: سوارکاری، شمشیربازی و بدمینتون سه فدراسیونی هستند که باید برای آنها سرپرست انتخاب شود. طی همین امروز و فردا این کار انجام می شود.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی همچنین در مورد انتخابات این فدراسیون ها بر اساس وضعیتی که دارند و اینکه «آیا نام نویسی از کاندیداهای این فدراسیون ها مجدد انجام می شود؟»، تصریح کرد: در مجموع در مورد فداسیون هایی که بیش از ۷ – ۶ ماه از نام نویسی کاندیداهای آنها گذشته باشد امکان دارد تصمیم به تجدید ثبت نام ها بگیریم. بنابراین احتمالا زمان جدیدی برای نام نویسی متقاضیان ریاست در فدراسیون شمشیربازی در نظر گرفته خواهد شد. در مورد فدراسیون بدمینتون هم موضوع را بررسی می کنیم.

وی همچنین در مورد فدراسیون سوارکاری و اینکه «برای این فدراسیون هم مجدد پروسه انتخاباتی تعریف می شود و دوباره از کاندیداها نام نویسی خواهد شد؟»، گفت: ابتدا برای این فدراسیون سرپرست تعیین می شود و اگر لازم باشد نام نویسی ها تکرار خواهد شد.

فرهادیان تاکید کرد: وزارت ورزش مصمم به برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون ها است اما در این زمینه باید طبق اساسنامه و قانون عمل شود. قطعا هیچ فدراسیونی معطل انتخابات نمی ماند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.