تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 5:06
کد خبر : 24298

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بحران سیاسی سومالی

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بحران سیاسی سومالی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای اضطراری ویژه بررسی بحران سیاسی سومالی برگزار و درباره اختلافات داخلی این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تیتر داغ: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره تشدید بحران سیاسی سومالی که می‌تواند انتخابات این کشور را با تاخیر طولانی مدت تهدید و شرق آفریقا را بی ثبات‌تر کند، رایزنی‌های اضطراری برگزار کرد.

اعضای شورای امنیت «نگرانی عمیق در خصوص اختلافات جاری در دولت سومالی و تأثیر منفی آن بر زمان بندی و روند انتخابات در این کشور» را بیان کردند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که سازمان ملل و شرکای بین المللی آن «به طور فزآینده‌ای نگران هستند که تشدید اختلاف بین رئیس جمهور و نخست وزیر سومالی ثبات این کشور را تضعیف کرده و انتخابات را از مسیر خود خارج کند».

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد نیز از افزایش تنش‌ها بین نخست وزیر و رئیس جمهور سومالی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: افزایش تنش‌ها پیامد‌هایی برای روند انتخابات دارد و می‌تواند منجر به بحران قانون اساسی در کنار چالش‌های دیگر این کشور از جمله افراط گرایان الشباب، قحطی، هجوم ملخ و گرسنگی شود.

وودوارد افزود: شورای امنیت باید فشار‌ها را برای بازگشت روند انتخابات به مسیر خود ادامه دهد و «نخست وزیر و رئیس جمهور به سرعت اختلافات خود را حل کنند تا امنیت، صلح و ثبات مورد نیاز سومالی تامین شود».

از زمانی که انتخابات برنامه ریزی شده در ۸ فوریه به دلیل توافق نکردن طرف های سیاسی در مورد نحوه رای گیری برگزار نشد، فشارها  بر رئیس جمهور سومالی افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.