تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 7:47
کد خبر : 20953

برگزاری نشست عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران

برگزاری نشست عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران

گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ تهران برگزار شد.

به گزارش تیتر داغ؛  گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ تهران (هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات استان تهران) در هتل ارم با حضور احمد نادری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های کشور، رضا تقی‌پور و حجت‌الاسلام حسن نوروزی از دیگر اعضای هیئت نظارت در انتخابات شورا‌های کشور برگزار شد.

همچنین انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان و طهرانی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران حاضر هستند.

داوطلب زرتشتی انتخابات شوراها تایید شده است

احمد نادری نماینده تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، در این گردهمایی گفت: قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و پس از ۵ دوره باید کالبدشکافی و آسیب‌شناسی در بحث شوراها رخ دهد. تاکید نظام هم تاکنون بر این بوده تا انتخابات شوراها به عنوان سمبل مشارکت مردم برگزار شود.

نادری با اشاره به دستگیری ها و محاکمه های مختلف نسبت به اعضای شوراهای شهر در گذشته اظهار کرد: ضابطان و عوامل غذایی در دوره گذشته نسبت به این موضوع بسیار اذیت شدند و قول یکی از این عوامل، انرژی بسیار زیادی برای کنترل شوراها گذاشته شده است.

وی گفت: با یک مطالعه علمی و بررسی جامع و دقیق باید ضعف‌ها و ایرادهای قانون انتخابات شوراها را برطرف کنیم و بهتر است نظارت بر این انتخابات از نمایندگان مجلس گرفته شود. اگر شورای نگهبان نظارت را بپذیرد که بهتر است، وگرنه یک نهاد مستقل شکل بگیرد تا انتخابات شوراها را مدیریت کند. تعارض منافع در این زمینه بیداد می‌کند.

نادری خبر داد: از ۵۹۳۷ شرکت کننده، مجموعا در مرحله شهرستانها ۱۵۴۸ رد صلاحیت شدند. ۱۲۸۰ نفر شکایت به هیئت عالی استان داشتیم که رسیدگی انجام شد. البته ۱۵۴۸ پرونده را ما بررسی کردیم و برخی اوقات تا ۳ نیمه شب پرونده‌ها را مطالعه کردیم و حتی برخی پرونده‌ها را چند بار رسیدگی داشتیم. در نتیجه ۴۲۵ پرونده را دوباره بازگرداندیم و بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به صورت غیر قطعی مجددا به گردونه رقابت‌ها بازگشتند. حدود ۷۰۰ نفر عدم احراز صلاحیت داشتیم و درباره دلایل آنها نیز باید آسیب‌شناسی شود.

وی تاکید کرد: درباره موضوع عدم احراز صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراها یک دلیل بسیار برجسته بود که باید درباره آن آسیب شناسی کرد.

نادری بیان کرد: ما را متهم کردند که یک فرد زرتشتی را رد صلاحیت کردیم چرا که به اسلام التزام نداشته است. در حالی که کسی که غیر مسلمان است باید به غیر از اسلام التزام داشته باشد، اما رسانه‌ها و برخی دیگر بی‌مهری و جذاب سازی کردند. ما از همه ادیان و مذاهب در این دوره انتخابات شوراها تایید صلاحیت داشتیم که اتفاقا یکی از آنها زرتشتی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.