تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 5:15
کد خبر : 34722

برگزاری هیات‌ها در فضای بسته مشکلی ندارد/ توصیه به رعایت پروتکلها

برگزاری هیات‌ها در فضای بسته مشکلی ندارد/ توصیه به رعایت پروتکلها

وزیر کشور گفت: در ماه محرم برگزاری هیات‌ها در فضای بسته مشکلی ندارد، البته که باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و عزاداران از ماسک استفاده کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری هیئت‌ها و اهمیت رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی گفت: توصیه‌های لازم از چند روز قبل برای هیئت‌های مذهبی توضیح داده شده است.

وی با اشاره به برخی از نکاتی که برای هیأت‌ها توضیح داده شده است، افزود: به هیئت‌ها اعلام کرده‌ایم که در محلی که قرار است تجمع انجام شود شرکت‌کنندگان حتماً از ماسک استفاده کنند.

تاکید بر رعایت پروتکل‌های اجتماعی

احمدی با اشاره به اینکه تجمع‌ها در هیئت‌های مذهبی نباید فشرده باشد، گفت: باید تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا با کمترین حادثه بتوانیم از مراسمات محرم استفاده کنیم.

وزیر کشور در پاسخ مبنی بر اینکه آیا امسال هیئت‌ها اجازه دارند در فضای بسته مراسم برگزار کنند، یا خیر، گفت: بله برگزاری مراسم در فضای بسته با رعایت فاصله‌گذاری مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: البته باید تجمع‌ها کنترل شود و حتماً شرکت کنندگان از ماسک استفاده کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه افراد که علائم بیماری کرونا و یا حتی سایر بیماری‌ها را دارند نباید در مراسمات شرکت کنند، گفت: توصیه می‌کنیم این افراد و حتی افرادی که با آنها در ارتباط بودند در مراسمات شرکت نکنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازد.

هیأت‌ها می‌توانند در فضای بسته مراسم برگزار کنند

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برگزاری مراسمات مذهبی در فضای بسته مانند دو سال گذشته شرایط خاصی دارد؟ گفت: به هر حال وجود فضای کافی برای برگزاری مراسمات مذهبی حائز اهمیت است، توصیه می‌شود در فضاهای کوچک و بسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت شود و به پروتکل‌ها بیشتر از پیش اهمیت داده شوند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.