تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 14:09
کد خبر : 109108

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بسیجی در مقابل مستکبران مقتدر است/ حماس کمر اسرائیل را شکست

بسیجی در مقابل مستکبران مقتدر است/ حماس کمر اسرائیل را شکست
امام جمعه موقت تهران گفت: هر جا که مستضعف و گرفتاری بود، بسیج آنجا حاضر است و بسیج برای رفع استضعاف، گرفتاری و گره‌گشایی از مستضعفان آماده است.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران در سخنانی، گفت: مؤمن همیشه مورد بغض شیطان است، لذا خداوند دستور داده است که خود را حفظ کنید و هوشیاری خود را حفظ کنید.

وی افزود: انسان! تو به سوی خدا می‌روی و ملاقات خدا را در پیش داری، چون ما مسافریم و مقصدمان خداست، لذا باید راه رسیدن به خدا را شناسایی کنیم و همراه راه را پیدا کنیم. در عین حال باید توشه راه را بیابیم، زیرا در این راه خطرات و آسیب‌هایی وجود دارد که در این مسیر، راهرو را تهدید می‌کند و باید آنها را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: مؤمنان، غارتگران ثروت‌ها و صاحبان زر و زور دارای نعمت را نبینید، زیرا گاهی همین‌ها بلای زرداران و زورداران است و در آخرت در قعر جهنم قرار می‌گیرند، اما آن نعمتی که دنیا و آخرت شما به نور آن نعمت دارای رونق خواهد شد، نعمت ولایت است.

بسیجی گره مشکلات را باز می‌کند

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به هفته بسیج، تاکید کرد: بسیج در جایی مطرح می‌شود که نیاز، کمبود و خللی به وجود آمده است و انسانی که عاطفه دارد و ضعف مظلومی را می‌بیند، برای باز کردن گره او تلاش می‌کند، چون روحیه بسیجی هم اشدا علی الکفار است و هم رحما بینهم است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: بسیجی در میان جامعه خود و در میان گرفتاران رحما بینهم است. بسیجی در جامعه خود و برای مستضعفان و گرفتاران و نیز برای ملت‌های زیر پای مستکبران له شده مانند شیران میدان است و برای نجات مظلومان حضور خود را مطرح کرده و نقش آفرینی می‌کند و این روحیه بسیجی است.

وی ادامه داد: جاذبه بسیجی برای همه گرفتاران عالم در اقصی نقاط عالم است، لذا هر جا که مستضعف و گرفتاری بود، بسیج آنجا حاضر است و بسیج برای رفع استضعاف، گرفتاری، خدمتگزاری و گره گشایی از مستضعفان آماده است.

بسیج برای مستضعفان وحدت‌بخش و امیدوارکننده است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بسیج برای مستضعفان حضور وحدت بخش و امیدوار کننده دارد و در برابر دشمن حضور شکننده و مأیوس کننده دارد. بسیجی دارای جاذبه و دافعه است. روحیه بسیجی به گونه‌ای است که اهل رکوع و سجده است، اما استکبارستیزی آن‌ها با غارتگران، آدمکشان و کودکشان است که در ادامه بندگی آنها است، لذا در برابر خدا کمر خم کرده و پیشانی ذلت در آستان او به زمین می‌گذارد و در برابر مستکبران مقتدر، قوی و طوفانگر است، همانند طوفان الاقصی و طوفان مردم ما در سرنگونی سلطنت ۲۵۰۰ ساله در انقلاب ۵۷.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های خود، اظهار داشت: انسان با تقوا و با بصیرت گول دشمن را نمی‌خورد، از سرمایه‌های خود دست نمی‌کشد و در زمین دشمن بازی نمی‌کند.

وی با اشاره به جنگ غزه، تاکید کرد: در مسائل بین‌المللی امروز مهم‌ترین موضوع درباره غزه و فلسطین است. غزه در این مدت ۴۸ روز صحنه مقاومت، ایستادگی، دلاوری، ایمان به خدا و تحقق وعده‌های الهی بود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: غزه صحنه بروز همه ارزش‌های دینی بود، ارزش‌هایی که از مکتب دینی می‌آید و این مکتب از خود گذشتگی و استقامت از ایران شروع شد و مرزها را درنوردید و جبهه مقاومت را در اطراف ما شکل داد و نسیم عطرآگین آن خط مقدم از این جبهه به همه کشورها و در حمایت از مظلومان و مقابله با ستمگران کشیده شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره دیگر به موضوع بسیج و هفته بسیج، گفت: روحیه بسیجی یعنی حمایت از مظلوم، حامی مظلوم و خصم ظالم بودن. روحیه بسیجی یعنی داشتن عاطفه برای کمک به همه گرفتاران و مظلومان و رفع مشکلات و فقر آنها. این روحیه در انقلاب ما در ۴۴ سال گذشته بوده و موجب رشد و تعالی ایران شده است و از مرزهای ما عبور کرده و رفته و در واقع عملیات طوفان الاقصی آرمان انقلاب اسلامی است که شکل گرفت.

مذاکره و سازش با غاصب از دست دادن وقت است

وی ادامه داد: مذاکره و سازش با غاصب از دست دادن وقت و زمان است و اینگونه کار پیش نمی‌رود، همانگونه که حضرت علی علیه السلام فرمودند، شما به جنگ آنها بروید قبل از آنکه آنها به شما حمله کنند، لذا باید گفت که در سال‌های گذشته مقاومت در موضع دفاعی بود و امروز موضع تهاجمی یافته است.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند که طوفان‌الاقصی توسط یک گروه از نیروهای مقاومت بود، یک گروه مقاومت توانست در نیمروز چنان ضربه‌ای به صهیونیست‌ها وارد کند. در ۴۴ سال اخیر انتفاضه مردم فلسطین موضع دفاعی داشتند اما این بار، موضع تهاجمی به خود گرفت؛ مردم تربیت‌شده در مکتب ایمان و جهاد و استقامت، در یک نیمروز، صهیونیست‌ها را ضربه فنی کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر سران کشورهای غربی به سرزمین‌های اشغالی، بیان کرد: حضور فیزیکی سران بی‌عقل، بی‌رحم و بی‌شرافت کشورهای غربی در سرزمین‌های اشغالی که در رأس آن رئیس جمهور حواس‌پرت آمریکا را در کنار نخست وزیر کودکش صهیونیستی را دیدیم که اعلام کرد که با صهیونیست‌ها همراه است. در ادامه نیز شاهد سفر مقامات انگلستان، فرانسه و آلمان به رژیم صهیونیستی بودیم اما توجه داشته باشیم آنها مانند آدم برفی هستند. اگر انسان در برابر آن‌ها به قدرت خدا توکل کند، بی محتوا و پوچ‌بودن‌شان به دنیا نشان داده خواهد شد.

در عملیات طوفان‌الاقصی صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا شنیده شد

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به معنای واقعی کلمه شاهد اعمال جنایات بار صهیونیست‌ها بودیم به گونه‌ای که صهیونیست‌ها با حمایت مدعیان حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان با آن سازمان‌های حقوق بشری عریض و طویل خود ۱۴ هزار انسان را کشتند که دو سوم آنان زنان و کودکان بودند، آن وقت دم از حقوق زنان و کودکان می‌زنند، اما علی‌رغم همه این جنایت‌ها شاهد آن بودیم که حماس با اتکا به ایمان و صلابت کمر اسرائیل را شکست و صدای خرد شدن استخوان‌های آمریکا در این حمله شنیده شد.

وی ادامه داد: حمله شجاعانه و بی‌سابقه حماس در موضع تهاجمی انجام شد و اگر در میدان‌های دیگر مانند میدان فرهنگی بتوانیم حالت تهاجمی داشته باشیم، دست برتر را خواهیم یافت.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: آنها نتوانستند حماس را نابود کنند و در همه صحنه‌ها در برابر رزمندگان حماس کم آوردند. مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران اشاره فرمودند که برخورد رژیم صهیونیستی مانند کسی است که در میدانی ورزشی شکست خورده است، اما چون زورش به قهرمان نمی‌رسد به طرفدارانش حمله می‌کند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در برابر رزمندگان حماس، حزب‌الله انصارالله یمن و نیز مقاومت عراق که در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی ایستادند و صهیونیست‌ها به کودک کشی و حمله به بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها و کشتن پزشکان روی آوردند، که این دستپاچگی آنها را نشان می‌دهد؛ موضوعی که موجب جریحه‌دار شدن احساسات جهانی شد و احساسات مردم جهان را بیدار کرد تا حدی که شاهد تظاهرات‌ها در حمایت از مردم غزه و علیه آمریکا و اسرائیل در برابر کاخ سفید و در سایر کشورهای اروپایی بودیم.

آتش‌بس برای حماس یک دستاورد است

حجت الاسلام صدیقی با بیان آنکه طوفان الاقصی نشان داد که حماس دارای برنامه است، گفت: موضوع پذیرش آتش‌بس برای رژیم صهیونیستی و نخست وزیر کودک کش سخت و تلخ بود، اما رهبر حماس اعلام کرد که از آن حمایت می‌کند و آن را یک دستاورد برای مقاومت می‌داند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: استفاده حماس از موشک‌های برکان و افزایش ۱۰۰ درصدی حملات مقاومت، همچنین توقیف کشتی متعلق به اسرائیل توسط رزمندگان یمن همه نشان می‌دهد که این کشور جعلی برای صهیونیست‌ها محل امنی نیست؛ زمانی سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها امن نشان می‌دادند اما دیگر این گونه نیست و آنها هر کجایی که بروند امنیت نخواهند داشت.

حجت الاسلام صدیقی گفت: لازم است از رهبری جامع‌نگر و دوراندیش خودمان که گروه‌های مقاومت را هدایت کردند، تشکر کنیم؛ در عین حال از ملت استکبار ستیز و نیز از دولت پیشران در عرصه‌های مختلف تشکر داشته باشم. در این مدت شاهد تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در ارتباط با سایر کشورها و نیز تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی و طرح موضوع غزه در بریکس بودیم. همچنین جذب کشورها به این ام القرا و مقابله با استکبار توسط دولت کارآمد و دلداده به خدا و رهبری انجام شد.

صهیونیست‌ها دیگر امنیت نخواهند داشت

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استفاده حماس از موشک‌های برکان و افزایش ۱۰۰ درصدی حملات مقاومت، همچنین توقیف کشتی اسرائیل توسط رزمندگان یمن همه نشان می‌دهد که اسرائیل این رژیم جعلی برای صهیونیست‌ها محل امنی نیست، زمانی سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها امن نشان می‌دادند اما دیگر این گونه نیست و آنها هر کجایی که بروند امنیت نخواهند داشت.

حجت الاسلام صدیقی گفت: لازم است از رهبری جامع‌نگر دوراندیش خودمان که گروه‌های مقاومت را هدایت کردند تشکر کنم در عین حال از ملت استکبار ستیز و نیز از دولت پیشران در عرصه‌های مختلف تشکر داشته باشم. در این مدت شاهد تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در ارتباط با سایر کشورها و نیز تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی و طرح موضوع غزه در بریکس را شاهد بودیم. و جذب کشورها به این ام القرا برای مقابله با استکبار توسط دولت کارآمد و دلداده به خدا و رهبری صورت گرفت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز بسیجیان مانوری داشتند. باید گفت بسیج شجره طیبه و یک نهال مبارک است. از ویژگی‌های بسیج و روحیه بسیجی عشق به خدا و رهبری است که وجود آنها را گرما می‌بخشد و موجب کارایی و امید آفرینی و تمدن سازی می‌شود. در عین حالی که آنها را در خدمت محرومان و مستضعفان قرار می‌دهد. همچنین شاهدیم که هر خطر، فتنه و آشوبی در کشور بوده بسیجیان حاضر بودند و در آن نقش آفرینی کردند. آنان به خاطر جوسازی‌ها دست از شعارهای انقلابی و تبعیت از ولایت فقیه بر نمی‌دارند.

وی با اشاره به روز نیروی دریایی، اظهار داشت: در این هفته روز نیروی دریایی ارتش دلاور ما قرار دارد که دارای ایمان، شجاعت و دانش است. نیروی دریایی سرافراز کشورمان در زمان جنگ نیروی دریایی صدام و عراق را به طور کلی از کار انداخت و برای همیشه از کارایی ساقط کرد و این افتخار برای ما است. همچنین یاد دانشمند شهید متدین بسیجی در وزارت دفاع، محسن فخری زاده را گرامی می‌داریم.

بسیج امیدآفرینی و تمدن‌سازی می‌کند

حجت الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: امروز بسیجیان مانوری داشتند و بسیج شجره طیبه و یک نهال مبارک است. از ویژگی‌های بسیج و روحیه و بسیجی عشق به خدا و رهبری است که وجود آنها را گرما می‌بخشد و کارایی و امید آفرینی و تمدن‌سازی را شکل می‌دهد. در عین حالی که آنها را در خدمت محرومان و مستضعفان قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: هر خطری و فتنه و آشوبی در کشور بوده بسیجیان حاضر بودند و نقش آفرینی کردند. آنان به خاطر جوسازی‌ها دست از شعارهای انقلابی و تبعیت از ولایت فقیه بر نمی‌دارند.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.