تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 11:08
کد خبر : 101619

بمباران سنگین مواضع نیروهای حمیدتی در خارطوم

بمباران سنگین مواضع نیروهای حمیدتی در خارطوم

جنگنده های ارتش سودان به شدت مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در خارطوم بمباران کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ خبرنگار الجزیره از بمباران سنگین مواضع نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی در منطقه سوبا در شرق خارطوم پایتخت سودان خبر داد.

این بمباران از سوی نیروهای ارتش سودان انجام شد.

از سوی دیگر با ادامه درگیری‌های خشونت‌آمیز مسلحانه در سودان، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع این کشور با انتشار یک فایل صوتی تاکید کرد که نیروهای تحت امرش اجازه نخواهند داد که رژیم منحل شده و افراد وابسته به آن بار دیگر قدرت را در سودان به دست بگیرند.

محمد حمدان دقلو معروف به «حمیدتی» در این فایل صوتی تاکید کرد: جنگ از سه ماه گذشت و وارد چهارمین ماه شد و امروز درد و رنج ملت سودان، به ویژه در خارطوم و دارفور دوچندان شده است. ما سخت با بازیگران در داخل و خارج کشور کار می‌کنیم تا آثار و پیامدهای جنگ را کاهش دهیم. انتخاب صلح و ثبات در دولت آزادی، عدالت و برابری انتخاب ما بوده و همچنان هست. ما برای گزینه جنگ آماده‌ایم و حاضریم جان خودمان را در این راه فدا کنیم.

حمیدتی همچنین تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که رژیم منحل شده و دنباله‌روهای آن دوباره قدرت را در سودان به دست گیرند. هیچ پیروزی در میدان نبرد اگرچه بزرگ هم باشد ما را فریب نخواهد داد و در هر شرایطی به سمت راه حل سیاسی پیش می‌رویم.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل گذشته میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.