تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 5:52
کد خبر : 36218

بمب خبری نیروی دریایی آمریکا؛ «ویدئوهای بیشتری از یوفو موجود است»

بمب خبری نیروی دریایی آمریکا؛ «ویدئوهای بیشتری از یوفو موجود است»

به‌دنبال انتشار ویدئوهایی از رویت «پدیده‌های ناشناس هواییِ» غیرقابل توضیح، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که سایر ویدئوهای موجود را از حالت طبقه‌بندی خارج نمی‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ دفتر فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا درخواست سازمان شفاف‌سازی «بلک وُلت» برای انتشار ویدئوهای بیشتر درباره رویت «اشیاء ناشناس پرنده» موسوم به «یوفو» را رد کرد.

درحالی که دفتر فرماندهی نیروی دریایی آمریکا با زیرپا گذاشتن رویکرد همیشگی پنتاگون مبنی بر «عدم تایید یا تکذیب موضوعات»، در اختیار داشتن ویدئوهای بیشتر را تایید کرده، اما ضمن اشاره به «ماهیت حساس» این ویدئوها، از انتشار آنها برای عموم امتناع ورزیده است.

دفتر فرماندهی عملیات نیروی دریایی آمریکا به درخواست مذکور، اینگونه پاسخ داده است: انتشار این اطلاعات، به امنیت ملی صدمه وارد می‌کند زیرا ممکن است برای دشمنان، اطلاعات ارزشمندی درباره عملیات‌ها، نقاط ضعف و یا توانمندی‌های وزارت دفاع یا نیروی دریایی فراهم آورد.

درخواست انتشار این ویدئوها که تحت قانون آزادی اطلاعات است، پس از آن مطرح شد که پنتاگون با شکستن سنت همیشگی خود مبنی بر خودداری از تایید و انتشار مدارک مرتبط با وجود اشیاء ناشناس پرنده، سه ویدئو از مشاهدات عینی این پدیده را منتشر کرد؛ پدیده‌ای که ارتش آمریکا آن را «پدیده‌های ناشناس هوایی/UAP» نامیده است.

پس از این موضوع، حتی کاشف به عمل آمد که وزارت دفاع آمریکا کارگروهی ویژه برای جمع‌آوری اطلاعات و مدارک مرتبط با این اشیاء ناشناس ایجاد کرده است.

با این حال، نیروی دریایی آمریکا از انتشار ویدئوهای دیگر خودداری و در توضیح دلیل انتشار این سه ویدئو نیز اعلام کرد که ویدئوهای مذکور پیش از این به مطبوعات درز پیدا کرده و وزارت دفاع آمریکا مجبور شده تا آنها را از حالت طبقه‌بندی خارج کند.

در یکی از این ویدئوها که به صورت سیاه و سفید ضبط و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، یک جنگنده آمریکایی در حال هدف گرفتن یک شی ناشناس پرنده دیده می‌شود اما این شی پس از چند ثانیه معلق بودن روی هوا، به سرعت شتاب گرفته و در کسری از ثانیه در افق محو می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.