تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 5:47
کد خبر : 92461

بهترین ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال

بیت کوین نه تنها یک روند ساز بوده است، و موجی از ارزهای دیجیتال ساخته شده بر روی یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز را به وجود آورده است، بلکه به یک استاندارد واقعی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و الهام بخش بسیاری از استارت اپ های ارز دیجیتال شده است. از آنجایی که

بیت کوین نه تنها یک روند ساز بوده است، و موجی از ارزهای دیجیتال ساخته شده بر روی یک شبکه همتا به همتای غیرمتمرکز را به وجود آورده است، بلکه به یک استاندارد واقعی برای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و الهام بخش بسیاری از استارت اپ های ارز دیجیتال شده است.

از آنجایی که بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود نیست، ضروری است که سایر ارزها را بررسی کنیم و بفهمیم که کدامیک به جز بیت کوین عملکرد خوبی دارند و می توانند برای سرمایه گذاری مناسب باشند. در اینجا برخی از ویژگی هایی که برای یافتن بهترین ارز دیجیتال باید در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

سرمایه گذاران کنجکاو رمزارز طی سال گذشته چهره بازار ارزهای دیجیتال را تغییر داده اند. برای بسیاری از این سرمایه گذاران، بیت کوین و اتریوم نقطه شروع بوده اند. بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) با ارزش ترین هستند و از نظر پتانسیل رشد آینده طولانی ترین سابقه را دارند.

اما در مورد سرمایه گذارانی که می خواهند فراتر بروند چه؟

هر چه بیشتر به ارزهای دیجیتال و آلتکوین‌های محبوب‌تر وارد شوید، می‌توانید انتظار داشته باشید که سرمایه‌گذاری‌هایتان با ریسک بیشتری همراه شود. با هر ارز دیجیتال، کارشناسان می‌گویند قیمت و تعداد انگشت شماری معیارهای کلیدی دیگر می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری در مورد اینکه چه چیزی پتانسیل سرمایه‌گذاری بالایی دارد و چه چیزی احتمال سقوط دارد، بگیرند. و در کنار عوامل کمی مانند قیمت، ارزش بازار و حجم معاملات، سرمایه‌گذاران باید عوامل کیفی بیشتری مانند اینکه چه کسی یک ارز دیجیتال را ایجاد کرده، موارد استفاده، چه چیزی در وایت پیپر آن وجود دارد (اگر ان ارز اصلا وایت پیپری داشته باشد) و موارد دیگر را نیز در نظر بگیرند.

کیانا دانیال، نویسنده کتاب “Cryptocurrency Investing for Dummies” می گوید: قبل از اینکه به عملکرد قیمت توجه کنید، در واقع باید به آنچه که ما آن را تحلیل بنیادی (فاندامنتال) می نامیم، نگاه کنید: انتخاب دارایی متناسب با اهداف سرمایه گذاری! پس برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال به تحلیل فاندامنتال هم نیاز داریم.

آشنایی با کریپتو فاندامنتتال

اگر برای مدت طولانی در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید قبل از بررسی عمیق عوامل فنی مؤثر بر ارزش بازار ارز دیجیتال، درک اساسی از آنچه در حال ورود به آن هستید داشته باشید. کیانا دانیال می‌گوید، برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، بیشتر روی خود پروژه، روی مشکلی که حل می‌کند و روی جایی که واقعاً ارزش خود را دریافت می‌کند، تمرکز کنید. هنگام تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری‌های با پتانسیل رشد کریپتو، چندین فاکتور کیفی وجود دارد که کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که در حال انجام تحقیقات خود و تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در بهترین ارز دیجیتال هستید، به آن نگاه کنید:

وب سایت پروژه و رسانه های اجتماعی

کارشناسان می گویند مهم است که یک نمای اولیه در سطح بالا از پروژه در نظر گرفته شود. وب‌سایت پروژه کریپتو و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا متوجه شوید که پروژه چقدر از نظر اجتماعی فعال است و بینش بیشتری نسبت به پروژه، تیم و جامعه آن به دست آورید. وب‌سایت پروژه باید به راحتی قابل پیمایش، کاربردی باشد و جزئیات پروژه، تیم پشت آن، و وایت پیپر و نقشه راه آن را آشکارا به اشتراک بگذارد. بهترین ارز دیجیتال تقریبا همه این ویژگی ها را داراست.

تیم پروژه

یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال، تیم پروژه است. اعتبار و تجربه تیم پشت پروژه می تواند نقش بسزایی در موفقیت یا شکست آن داشته باشد. اگر تیم پروژه ارز دیجیتال آشکارا مشخص نباشد، این یک پرچم قرمز است برای جلوگیری از سرمایه گذاری در پروژه است. (بیت کوین استثنا است.)

همچنین به تجربه قبلی تیم در بازار کریپتو و سایر پروژه‌هایی که روی آنها کار کرده‌اند نگاه کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید بدانید که آیا این اولین پروژه آنهاست یا اینکه آیا آنها سابقه خوبی در توسعه پروژه های کریپتویی موفق دارند. علاوه بر این، به مدیران تیم پروژه نگاه کنید. پروژه های با مدیران معتبر یا مشارکت با شرکت های معتبر نیز نشانه مثبتی است.

وایت پیپر و نقشه راه (Road Map)

به عنوان یک سرمایه گذار، یکی از اجزای مهم ارزیابی ارزش بلندمدت یک سکه یا توکن، وایت پیپر و نقشه راه پروژه است. یک پروژه ارز دیجیتال مستحکم دارای یک مقاله و نقشه راه قوی و کاملاً مشخص خواهد بود.

وایت پیپر سندی است که توسط یک پروژه رمزنگاری تولید و منتشر شده است که اطلاعات فنی در مورد مفهوم آن در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا ان پروژه ارزشی دارد یا خیر. در حالی که یک نقشه راه به تعیین انتظارات در مورد چگونگی برنامه ریزی یک پروژه رمزنگاری برای رشد و تکامل با موفقیت و پذیرش امیدوارکننده کمک می کند.

در یک نقشه راه، می توانید یک جدول زمانی کلی را ببینید که جزئیات توسعه پروژه را ارائه می دهد. اگر پروژه چشم انداز روشنی با وایت پیپر و نقشه راه ندارد، باید موفقیت و ارزش آینده آن را زیر سوال ببرید.

سرمایه گذاران عمده

تعیین کنید که آیا پروژه از قبل سرمایه گذار دارد و اگر چنین است، آنها چه کسانی هستند. اگر پروژه قبلاً توسط شرکت های سرمایه گذاری معروف یا سرمایه گذاران بزرگ سرمایه گذاری شده باشد، نشانه خوبی است. این بدان معنی است که آنها سعی و کوشش خود را انجام داده اند و به دوام طولانی مدت پروژه اعتقاد دارند.

جامعه
برای بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال، جامعه‌ای که از پروژه حمایت می‌کند می‌تواند پتانسیل یک ارز دیجیتال معین را ایجاد یا از بین ببرد. اشتیاق و وسعت جامعه نقش زیادی در موفقیت اولیه و مستمر پروژه ایفا می کند، اگرچه هنگام ارزیابی و انتخاب بهترین ارز دیجیتال (سکه یا توکن) باید مراقب این عامل باشید.

گاهی اوقات، تبلیغات برنامه ریزی شده می تواند از ابزار یا ارزش واقعی پروژه فراتر رود و حتی آن را پنهان کند. به همین دلیل است که شما نباید صرفاً بر اساس تبلیغات روی یک سکه یا توکن سرمایه گذاری کنید و باید قبل از قرار دادن سهام بیش از حد در جامعه، با همه عوامل بالا آشنا شوید. جامعه ارز دیجیتال می تواند یک محیط بسیار گیج کننده باشد، به خصوص وقتی که افراد زیادی واقعاً آن را پامپ می کنند یا در مورد آن بسیار تعصب دارند.

هدف شما این است که به دیدگاهی دست یابید که آیا دارایی بیش از ارزش یا کمتر، ارزش گذاری شده است. در نظر گرفتن این موارد، شما را برای سرمایه‌گذاری در بهترین ارز دیجیتال راهنمایی می‌کند. هنگامی که اصول اولیه را مشخص کردید، می‌توانید از شاخص‌ها و معیارهای فنی بیشتری به عنوان مکمل برای کمک به تصمیمات سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید.

تحلیل داده های قیمتی (تکنیکال) ارزهای دیجیتال

قدم دوم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال تحلیل داده های قیمتی آن است. هنگامی که بررسی کلی اولیه برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را انجام دادید، وقت آن است که بر جنبه های تکنیکال بیشتری از ارز دیجیتالی که می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید تمرکز کنید.

به نمودارها نگاه کنید تا ببینید که آیا می خواهید بیشتر بخرید، یا چه زمانی قیمت بهینه ای برای خرید خواهد بود.» این کار قدم دوم سرمایه گذاری در بهترین ارز دیجیتال متناسب با اهداف سرمایه گذاری شماست.

کارشناسان می گویند تحلیل تکنیکال در ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازار سهام کمی پیچیده تر است، اما برخی از شاخص ها و معیارهای کلیدی وجود دارد که می توانید برای کمک به تصمیم گیری در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری از آنها استفاده کنید:

تاریخچه معاملات

با نگاهی به تاریخچه معاملات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه شروع کنید تا بتوانید نمای کلی از قیمت و عملکرد پروژه داشته باشید. روندهای قیمتی را بررسی کنید. افزایش مداوم در دوره‌های زمانی طولانی‌تر معمولاً یک علامت مثبت برای رشد بلندمدت یک ارز دیجیتال است.

ارزش بازار

کارشناسان توصیه می کنند برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال به ارزش بازار آن نیز توجه کنید که ارزش کل یک ارز دیجیتال است. ارزش بازار کریپتو با ضرب قیمت ارز دیجیتال در تعداد سکه های در گردش محاسبه می شود. به‌طور کلی، هر چه ارزش بازار بالاتر باشد، سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر است، اگرچه این موضوع همیشه در مورد کریپتو صدق نمی‌کند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال به شدت در نوسان است، سرمایه بازار دائما در حال تغییر است. این نوسان – همراه با پتانسیل سقوط کامل بازار – همچنین به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که با از دست دادن آن مشکلی ندارید.

حجم معاملات

یک ارز دیجیتال مناسب حجم معاملات معقولی هم دارد. پس باید به حجم معاملات نگاهی بیندازید. حجم معاملات کم می تواند یک پرچم قرمز باشد زیرا حجم معاملات معیاری برای میزان اسانی خرید و فروش یک دارایی کریپتو است. معمولاً، هرچه حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، نقدینگی بازار آن سکه یا توکن خاص بیشتر می‌شود. اگر یک پروژه حجم معاملاتی پایینی داشته باشد، مخصوصاً یک پروژه با سرمایه متوسط ​​یا بزرگ، ممکن است رها شده باشد، فاقد کاربرد واقعی باشد، یا نگرانی های جدی دیگری در مورد پروژه وجود داشته باشد.

عرضه کل، عرضه در گردش و حداکثر عرضه

همچنین مهم است که به عرضه در گردش یک پروژه کریپتو و کل عرضه در رابطه با حداکثر عرضه نگاه کنید. عرضه در گردش تعداد سکه ها یا توکن هایی است که در بازار در گردش هستند، در حالی که عرضه کل تعداد کل سکه ها یا توکن هایی است که ایجاد شده است. کل عرضه برای سکه ها یا توکن هایی که سوزانده شده یا از بین رفته اند، حساب نمی شود. حداکثر عرضه به تمام سکه هایی اطلاق می شود که تا به حال به وجود می آیند. بسته به سکه، حداکثر عرضه می تواند ثابت یا بی نهایت باشد.

سرمایه گذاران تمایل دارند برای سرمایه گذاری هایی که کمیاب هستند ارزش بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در پروژه هایی که عرضه کل بی نهایت دارند، قائل شوند. اگرچه تعریف آن در کریپتو دشوارتر است زیرا توسعه دهندگان گاهی اوقات اکوسیستم های کریپتو را به گونه ای طراحی می کنند که یک سکه یا توکن خاص در واقع هرگز واقعاً نامحدود نیست.

به خاطر داشته باشید که مانند حجم معاملات، عرضه در گردش و عرضه کل گاهی اوقات می توانند معیارهای غیرقابل اعتمادی باشند. به این دلیل که بسیاری از سکه‌ها و توکن‌ها «در گردش» در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر گم یا دزدیده شده باشند.

سخن پایانی

در حالی که همه این معیارها برای بررسی و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای یک سرمایه گذار ارزهای دیجیتال خوب است، اما مهم است بدانید دنیای ارزهای دیجیتال جدید و بسیار پرنوسان است. و بازار همچنان در حال توسعه است. مهمتر از همه، مهم است که توجه داشته باشید که بازار کریپتو کاملاً با بازار سهام متفاوت است، و بنابراین قوانین و معیارهایی که بازارهای سهام از آن استفاده می‌کنند، همیشه در مورد بازار ارزهای دیجیتال اعمال نمی‌شوند. اما تمام این موارد در کنار مشخص کردن اهداف سرمایه گذاری می تواند برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال مناسب شما، کمک کننده باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.