تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 - 10:45
کد خبر : 13481

بهره‌برداری از میدان‌داری خانواده‌های رزمندگان در ثبت خاطرات

بهره‌برداری از میدان‌داری خانواده‌های رزمندگان در ثبت خاطرات

رئیس حوزه هنری در مراسم رونمایی از کتاب «عام برات» گفت: باید در نهضت ثبت خاطرات دفاع مقدس، از ایده میدان‌داری خانواده‌های ایثارگران بهره‌برداری کافی به عمل آید.

به گزارش تیتر داغ؛ برنامه رونمایی از کتاب «عام برات» نوشته رحیم نوبهار که دربرگیرنده خاطرات براتعلی نوبهار پدر شهید جلال نوبهار و رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس را شامل می‌شود، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولان استانی حوزه هنری فارس، امام جمعه کازرون و جمعی از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس در منزل راوی این کتاب برگزار شد.

دادمان در این‌نشست ضمن تشکر از زحمات ایثارگران و خانواده‌های آنان در طول جنگ تحمیلی، گفت: پس از دفاع مقدس ، میدان جنگ نرم بدون حضور و فعالیت خانواده‌های رزمنده و ایثارگر پیش‌ نخواهد رفت.

رئیس حوزه هنری با تصریح نقش خانواده‌ها در طول دفاع مقدس، گفت: در نهضت ثبت خاطرات هم باید از ایده میدان داری خانواده‌های ایثارگران بهره کافی را ببریم و در مستندنگاری‌ها از آنان استفاده کنیم.

وجه تمایز کتاب «عام‌ برات» به نویسندگی رحیم نوبهار، این است که به‌صورت خانوادگی و با همت خانواده نوبهار به رشته تحریر درآمده است. این کتاب در ۷ فصل به شرح خاطرات رزمنده پیشکسوت و کهنسال کازرونی سال‌های دفاع مقدس، براتعلی نوبهار پدر شهید جلال نوبهار اختصاص دارد و خاطرات او را از سال‌های پیش از جنگ تحمیلی، حضور در جمع دومین گروه رزمندگان کازرونی مدافع سوسنگرد به فرماندهی شهید امرالله باقریه و مرحوم حاج رمضان خرسند، جاماندن از عملیات طریق القدس، عملیات بیت‌المقدس، آب‌رسانی در زبیدات، مجنون، فاو و شلمچه و پس از پذیرش قطعنامه شامل می‌شود. این‌خاطرات در مجموع روایت‌گر حضور ۱۰ ساله راوی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

نکته قابل توجه در این کتاب، گردآوری این کتاب به روش خاطره‌پژوهی خانوادگی است که توسط جمعی از فرزندان، چند تن از نوادگان و اطرافیان راوی به نگارش درآمده‌اند. عمو برات خاطرات دوران کودکی، نوجوانی، رزم، جانبازی و ایثارگری‌اش را در راه حفاظت و حراست از آرمان های دینی و انقلابی اش برای فرزندان، ایل و تبارش بازگو کرده و شنوندگان و ثبت کنندگان این روایت به تنظیم و تدوین خاطرات بزرگ ایثارگر خاندان پرداخته‌اند.

این کتاب شهریور امسال با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر چاپ شد.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.