تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401 - 5:09
کد خبر : 91902

بهره برداری از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک های صنعتی

بهره برداری از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک های صنعتی

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای امسال تاکنون از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی بهره برداری شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ علی رسولیان در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است و زیرساخت‌های صنعتی نیز شرایط مناسبی دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توازن سرمایه گذاری از سیاست‌های اولویت دار در وزرات صنعت، معدن و تجارت است، افزود: در مناطقی که ظرفیت‌های توسعه صنعتی و اشتغالزایی وجود دارد ولی سرمایه گذاری‌های لازم انجام نگرفته است، مشوق‌هایی در بسته توازن سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که بخشی از آن مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی ادامه داد: تخفیف‌های واگذاری زمین صنعتی در مناطق محروم و مرزی، مشوق‌های تقسیط بیشتر و مشوق‌های پس از بهره برداری نیز در چارچوب همین بسته توازن سرمایه گذاری تعریف شده است.

رسولیان گفت: تا ۵۰ درصد امکان تخفیف برای واگذاری اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را داریم که در این راستا، استان‌ها و شهرستان‌های کشور بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دسته بندی شده است.

وی یادآور شد: مشوق‌های سرمایه گذاری که تا ۴۸ ماه و با تنفس ۳ تا ۶ ماهه تقسیط می‌شوند، بر اساس شرایط توسعه یافتگی هر منطقه ارائه خواهد شد.

معاون وزیر صمت در ادامه از تدوین و اجرای بسته سرمایه گذاری ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تمرکز بر مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که به تصویب هیأت مدیره این سازمان نیز رسیده است، خبر داد و اظهار کرد: البته منظور ما از محرومیت در واقع محرومیت از لحاظ سرمایه گذاری صنعتی است. مناطق و شهرستان‌هایی برای ارائه مشوق‌ها مد نظر ماست که ظرفیت‌های توسعه صنعتی را دارند، اما سرمایه گذاری لازم در آن‌ها انجام نشده است.

وی افزود: همچنین کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی محروم و کمتر توسعه یافته نیز در حال ساخت است که به واحدهای تولیدی این مناطق با اولویت شرکت‌های دانش بنیان، واگذار یا اجاره داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برندسازی و تقویت خوشه‌های صنعتی برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت است. همچنین نزدیک به ۶۰ درصد از هزینه‌های حضور شرکت‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را پرداخت می‌کنیم.

واگذاری زمین صنعتی به ۲۲۴۰ متقاضی

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استقبال از سرمایه گذاری صنعتی و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تصریح کرد: تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناسب است. از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۴۰ متقاضی، زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دریافت کرده‌اند که مساحت زمین‌های واگذار شده در مجموع یک هزار و ۳۵ هکتار است.

وی ایجاد کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع خود دانست و یادآور شد: کارگاه‌ها به شرکت‌های توانمندی که توان مالی مناسبی ندارند، واگذار می‌شود. سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ واحد کارگاهی ساخته شد که بخشی از آن را بخش خصوصی ساخته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۰ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ساخته شده است و هدف گذاری امسال هم ساخت یک هزار واحد کارگاهی است؛ اما طبق پیش بینی‌ها تا یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز ساخته می‌شود.

رسولیان خاطرنشان کرد: هدف ما ساخت کارگاه در مناطق دارای تقاضا است و کارگاه‌هایی که توسط سازمان و شرکت‌های استانی ساخته می‌شوند، به‌صورت سالانه اجاره داده خواهند شد.

وی توضیح داد: کارگاه‌های ساخته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مقیاس کوچک هستند و با هدف استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور با توان مالی کم واگذار یا اجاره داده می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.