تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1402 - 15:39
کد خبر : 99909

علی آقا محمدی، در آیین افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی( نمایشگاه آگروفود)

 به نظر من استقبال از این نمایشگاه خوب بوده و همه ظرفیت‌های آینده را مثبت می ‌بینند

 به نظر من استقبال از این نمایشگاه خوب بوده و همه ظرفیت‌های آینده را مثبت می ‌بینند
تیتر داغ: نمایشگاه آگروفود، از ۲۶ تا ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ و زمان بازدید ۸ صبح الی ۳ عصر، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید عموم علاقمندان است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما برای حمایت از مردم باید یک سیاست واحدی برای نظام بخشی به نوسانات قیمت بدهیم؛ نه به تک تک محصولات بلکه به کلان این صنعت و این موضوع نیازمند آن است که صنعتگران در کانون صحبت کنند و در این زمینه به دولت پیشنهاد دهند؛ زیرا هدف دولت حمایت از مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصای و حوزه نمایشگاه سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (نمایشگاه آگروفود)، صبح امروز جمعه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، پائول مرتز رئیس فیرترید بخش خارجی مونیخ، سید احمدرضا علایی طباطبایی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و صدیف بیک زاده عضو هیات مدیره نمایشگاه بین‌المللی، صادقی نیارکی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران و همچنین سفرا کشورهای برزیل، فنلاند و بلاروس و سایر مسئولین و مقامات و اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری

علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، در آیین افتتاح سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، ضمن بازدید از بخش های گوناگون نمایشگاه، در جمع خبرنگاران گفت: مردم استقبال خیلی خوبی از نمایشگاه دارند و اهل صنعت هم که باید همکاری کنند و کار را توسعه دهند کاملا معتقد به آن بوده و فعالانه کار می‌کنند و تعداد شرکت‌ها نسبت به سال گذشته بهتر بوده و وسعتی که اکنون در اختیار گرفتند، سرمایه‌گذاری می‌خواهد و طبیعتاً این سرمایه‌گذاری را بخش خصوصی انجام داده و نشان این است که نتیجه می‌گیرند و اگر نتیجه نمی‌گرفتند، نمی‌آمدند.

وی ادامه داد: به نظرم ما نباید سریع منفی برخورد کنیم، اکنون این نمایشگاه که سی‌امین سال برگزاری آن است هر سال بهتر بوده و می‌توان این‌گونه گفت که چه مباحثی وجود دارد که این مجموعه‌ها رعایت کنند تا بتوانند بمب خبری شوند، درحال حاضر این‌ها چنین طراحی ندارند و شما برای مطرح شدن باید بگویید اینجا چه اتفاقی می‌افتد، در حین بازید از نمایشگاه ندیدم که یک تیم رسانه‌ای خوب آن را طراحی کرده باشد و شاید اگر این کار را انجام دهند و مشاورین رسانه خوب کنارشان باشد، رسانه‌ها از آن استقبال کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص بازدید از این دوره از نمایشگاه گفت: به نظر من استقبال از این نمایشگاه خوب بوده و همه ظرفیت‌های آینده را مثبت می‌بینند و با وجود اینکه تحریم‌ها هست، اما خارجی‌ها طراحی‌هایشان به‌گونه‌ای است که از هر فرصتی برای توسعه کارشان استفاده کرده و صنعت ایران را هم به خوبی می‌شناسند و اکنون متوجه شدند که صنعت ایران منتظر خارجی‌ها نمانده، امروزه در صنعت نان هیچ واردات ضروری نداریم و خوشبختانه در همه رشته‌ها این اتفاق افتاده و فکر می‌کنم که در سال آینده حضور خارجی‌ها گسترده‌تر خواهد بود.

آقا محمدی، درباره مهم‌ترین چالش این صنعت بیان کرد: ما برای حمایت از مردم باید یک سیاست واحدی برای نظام بخشی به نوسانات قیمت بدهیم؛ نه به تک تک محصولات بلکه به کلان این صنعت و این موضوع نیازمند آن است که صنعتگران در کانون صحبت کنند و در این زمینه به دولت پیشنهاد دهند، زیرا هدف دولت حمایت از مردم است تا هزینه غذا که سی درصد از زندگی آن‌ها است بالا نرود، این نیازمند نوعی تدبیر است که شیوه انجام آن چگونه باشد. دولت منابع زیادی می‌گذارد  ولی ممکن است برخی به صورت رانت از آن استفاده کنند که  به مردم هم نرسد و صنعت را هم توسعه ندهد.

بنا به این گزارش، نمایشگاه آگروفود، پس از سه دهه برگزاری موفق به سی‌امین سال خود رسیده و قرار است از ۲۶ تا ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

نمایشگاه آگروفود، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنایع غذایی و کشاورزی در کشورمان است که هر ساله در تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه یک فرصت عالی برای ارتباط و همکاری با کشاورزان، تولیدکنندگان و صنایع غذایی در ایران و حتی دیگر کشورهاست که امسال قرار است باحضور ۱۵ شرکت خارجی فعال در حوزه مواد غذایی و ماشین‌آلات برگزار شود.

نمایشگاه آگروفود ایران، در سال ۱۳۷۱ برای اولین بار برگزار شد و هدف آن ارائه بهترین تولیدات کشاورزی و غذایی ایران به بازار جهانی بود. از آن زمان به بعد، این نمایشگاه به یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با کشاورزی و صنایع غذایی در ایران تبدیل شده است.

در نمایشگاه آگروفود ایران، شرکت‌های مختلف صنایع غذایی، تجهیزات کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، تکنولوژی‌های کشاورزی، محصولات باغبانی و همچنین خدمات دیگر مرتبط با صنایع غذایی حضور دارند. این شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا محصولات خود را به نمایش بگذارند، با سایر تولیدکنندگان و شرکت‌ها در ارتباط باشند و بازاریابی کنند.

نمایشگاه اگروفود، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مرتبط با صنایع غذایی و کشاورزی است که هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این رویداد به عنوان یک فرصت برای ارتقای صنعت کشاورزی و توسعه صنعت غذایی در سطح جهان شناخته شده است.

نمایشگاه اگروفود به عنوان یک پل ارتباطی بین صنایع کشاورزی و غذایی، بازی می‌کند و به دلیل ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی، ایجاد فرصت برای ارتباط و همکاری با سایر شرکت‌های مرتبط و ترویج صادرات و توسعه کسب و کار در سطح جهانی، اهمیت بسیاری دارد.

سی امین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی و ماشین آلات، با حضور ۶۹۸ شرکت داخلی و ۱۲۷ شرکت خارجی از ۱۵ کشور اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، برزیل، تایلند، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، فرانسه، کره جنوبی، لهستان هلند و هند برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه در سه گروه کالایی فود، شامل صنایع پروتئینی (انواع فرآورده های گوشتی، کنسروهای گوشتی، کنسرو ماهی، انواع فرآورده‌های لبنی)، صنایع تبدیلی و غیر گوشتی (سبزی‌ها منجمد، آب‌میوه، رب، ترشی، مربا، عسل، زیتون و فرآورده‌های آن)، انواع سبزیجات خشک و معطر، انواع خشکبار، صنایع آشامیدنی، انواع نوشابه گازدار و غیر گازدار، صنایع قند و نیشکر، فرآورده‌های روغنی، فرآورده‌های غلاتی وغیره خواهد بود.

گفتنی است، سی امین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی و ماشین آلات(نمایشگاه آگروفود)، در مساحت ۲۸۸۹۰ مترمربع مفید سرپوشیده،۲۷۱۷ مترمربع سرپوشیده خارجی،۴۷۶۱ مترمربع فضای باز داخلی و ۴۹ مترمربع فضای باز خارجی، از ۲۶ تا ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲، زمان بازدید ۸ صبح الی ۳ عصر، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

خبرنگار: فاطمه داداشی 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.