تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 11:42
کد خبر : 107127

بوداپست: به ساز اتحادیه اروپا نمی‌رقصیم

بوداپست: به ساز اتحادیه اروپا نمی‌رقصیم

نخست وزیر مجارستان در سالروز قیام ناکام این کشور در سال ۱۹۵۶ علیه شوروی سابق، اتحادیه اروپا را به تلاش برای سلطه‌گری مشابه بر بوداپست متهم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان می‌گوید که اتحادیه اروپا همانند شوروی سابق قصد دارد تا بر بوداپست سلطه یافته و هویت مجارستان را برباید.

اوربان گفت: اتفاقاتی که امروز می‌افتد، ما را به یاد دوران شوروی می‌اندازد. بله تاریخ دوباره تکرار می‌شود. خوشبختانه اتفاقی که روزگاری تراژدی بود، حالا در بهترین حالت، یک کمدی است. بروکسل مسکو نیست. مسکو تراژدی بود اما بروکسل تنها یک تقلید مضحک از آن است.

نخست وزیر مجارستان مدعی شد که بروکسل تلاش کرده است تا نوعی از دموکراسی لیبرال را به مجارستان تحمیل کند اما مردم این کشور آن را پس زدند. وی اضافه کرد به‌رغم اینکه روش‌های سلطه‌جویانه اتحادیه اروپا یادآور شوروی سابق است، اما این بلوک نمی‌تواند با مشت آهنین حکمرانی کند.

وی با اشاره به چهار دهه سلطه شوروی بر بوداپست تاکید کرد: مجبور بودیم به ساز مسکو برقصیم. بروکسل هم حالا سوت می‌زند اما ما به ساز خودمان می‌رقصیم.

تعطیلی ۲۳ اکتبر مجارستان یادبودی برای آغاز انقلاب ۱۹۵۶ است؛ انقلابی که به دست نیروهای شوروی ظرف ۱۲ روز سرکوب شد. اوربان معمولا در این روز برای حامیانش سخنرانی می‌کند و پیش از این نیز سرکوب شوروی را با تاکتیک‌های اتحادیه اروپا مقایسه و پیش‌بینی کرده بود که فرجامی مشابه شوروی در انتظار اتحادیه اروپا است.

اوربان در سخنرانی اخیرش، از تحریم‌های اروپا علیه روسیه و مهاجرت غیرقانونی انتقاد و پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در پکن، غربی‌ها را خشمگین کرد.

به گفته وی، مردم مجارستان در مقایسه با متحدان غربی این کشور، نگاه متفاوتی به آزادی دارند. وی تاکید کرد: از نظر غربی‌ها آزادی به معنای فرار، خلاص شدن از خود، رهایی از جنسیت‌شان، تغییر دادن ملت و هویت است اما آزادی از نگاه مجارستانی‌ها، غریزه زندگی است و آنها تمایلی به تسلیم کردن هویت‌شان ندارند. فکر اینکه نخواهیم مرد یا زن، مسیحی یا مجارستانی باشیم، مثل این است که قلب‌مان را تکه تکه کنند.

منبع: راشاتودی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.