تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 7:00
کد خبر : 19524

بومی سازی پودر ترمیم کننده استخوان

بومی سازی پودر ترمیم کننده استخوان

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از بومی سازی پودر ترمیم کننده بافت‌های استخوانی توسط محققان کشور خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ محسن رحمانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ، اظهار کرد: امروزه ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی که شایع ترین آن ها پوکی استخوان است در بین افراد حتی در رده های سنی پایین افزایش یافته است.

او افزود: برخی از افراد به دلیل آسیب‌های فیزیکی ناشی از تصادفات، عفونت، تومور‌های سرطانی، افزایش سن دچار عارضه مفصلی و استخوانی می شوند. مکانسیم بدن به گونه ای طراحی شده که قابلیت ترمیم این عارضه ها را داشته باشد، اما با افزایش سن، ابتلا به بیماری های خاص از قبیل دیابت و شدید بودن آسیب وارد شده به مرور این توانایی بدن کاهش می یابد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: شرکت ما موفق به تولید محصولی شده است که به  ترمیم و بازسازی استخوان ها کمک می کند. محصول ما به سه شکل پودر، گرانول و بلاک در حال تولید است و به هنگام ورود به بدن با تحریک سلول های بنیادی منجر به استخوان سازی می‌شود.

رحمانی در خصوص مزیت‌های این محصول گفت: استفاده از این محصول نه تنها به بافت سالم هیچ آسیبی وارد نمی‌کند، بلکه خطر باکتریایی نداشته و  از  ایجاد  عفونت در بدن  جلوگیری می‌کند. نمونه‌های خارجی این محصول معمولا از ازجنس کلسیم فسفات هستند در حالی که محصول تولیدی ما از جنس شیشه است.

او افزود: این محصول انحصاری آمریکا است که تا به امروز وارد کشور نشده است و ما توانستیم نمونه داخلی آن را تولید کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص حوزه‌های کاربردی این محصول تصریح کرد: حوزه کاربرد این محصول بسیار گسترده است و درحوزه‌های ارتوپد، دندانپزشکی، جراحی ستون فقرات، جراحی فک و صورت، گوش و حلق و بینی و ازبین بردن هرنوع نقص اسکلتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.