تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 5:58
کد خبر : 24342

بیانیه حماس و جهاد اسلامی در پی بازداشت اسرای تونل آزادی

بیانیه حماس و جهاد اسلامی در پی بازداشت اسرای تونل آزادی

حماس و جنبش اسلامی با صدور بیانیه‌هایی دستگیری مجدد اسرای فلسطینی تونل آزادی را محکوم کردند و مقاومت اسیران فلسطینی را ستودند.

به گزارش تیتر داغ:  حازم قاسم، سخنگوی حماس در پی بازداشت تمام اسرای فلسطینی فراری از زندان جلبوع، با صدور بیانیه‌ای مقاومت این اسیران را ستود.

حازم قاسم در این بیانیه گفت: «ما به قهرمانان تونل آزادی در زندان جلبوع درود می‌فرستیم و برای این که توانایی فلسطین را برای مقاومت در هر شرایطی به جهانیان نشان دادند، ادای احترام می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «با وجود بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، این عملیات به عنوان شاهدی انکار ناپذیر بر شکنندگی و ضعف سیستم امنیتی صهیونیست‌ها و ناتوانی در برابر مقاومت مبارزان فلسطینی باقی خواهد ماند.»

سخنگوی حماس در ادامه خاطر نشان کرد: کاری که این شش اسیر انجام دادند یک قهرمانی و جهاد عظیم و دستاورد بزرگی بود که در کارنامه جهاد و مبارزه مردم فلسطین به طور درخشان ثبت خواهد شد.»

حازم همچنین قول داد که این شش قهرمان عملیات تونل آزادی در اولویت مبادله با صهیونیست‌ها قرار بگیرند و زندان‌های اشغالگران را با سربلندی ترک کنند و زندانبانان صهیونیست خودشان در‌های سلول آن‌ها را باز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش برای آزادی اسیران از زندان‌های صهیونیستی‌ها به عنوان اولویت اصلی مقاومت باقی خواهد ماند.

از طرفی دیگر نیز شیخ خضر عدنان، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای به بازداشت اسرا واکنش نشان داد و گفت: «پیروزی این ۶ اسیر به زنجیر و زندان محدود نمی‌شود و بازداشت این زندانیان شکست اشغالگران را در برابر قهرمانان تونل آزادی از حافظه تاریخی حذف نخواهد کرد.»

وی در ادامه افزود: «هر اسیری که از اشغالگران را شکست دهد و فرار کند، می‌داند که احتملا بازداشت مجدد او وجود دارد و خود را برای چیزی فراتر از آن آماده می‌کند.»

این فرمانده جنبش اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: «برادران اسیر ما هر کاری برای آزادی، افتخار، عزت ملت ما و مردم آزاده جهان انجام دادند.»

عدنان همچنین از عموم مردم خواست که از حمایت اسیران در زندان‌های اشغالگران صهیونیست به ویژه کسانی که در سلول‌های انفرادی هستند و اعتصاب غذا کرده‌اند، دست برندارند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) از بازداشت ایهم کممجی و مناضل نفیعات، دو اسیر فلسطینی در محله شرقی در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن خبر دادند. این دو اسیر فلسطینی به همراه چهار نفر دیگر به تازگی از زندان صهیونیستی «جلبوع» فرار کرده بودند.

رژیم صهیونیستی پس از دستگیری ۲ اسیر فلسطینی، از بیم پرتاب راکت از طرف غزه، گنبد آهنین خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.