تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 9:58
کد خبر : 19953

بیانیه چین و اتحادیه اروپا درباره لزوم توزیع عادلانه واکسن کرونا

بیانیه چین و اتحادیه اروپا درباره لزوم توزیع عادلانه واکسن کرونا

چین و اتحادیه اروپا به طور جداگانه خواستار توزیع عادلانه واکسن کرونا شدند.

به گزارش تیتر داغ؛  چین با انتشار بیانیه‌ای از جی ۷ خواست تا توزیع واکسن کرونا عادلانه شود؛ همچنانکه اتحادیه اروپا نیز به طور جداگانه اعلام کرد آمادگی بحث درباره «حذف حق ثبت واکسن کرونا» را دارد.

چین در این بیانیه از گروه جی ۷ خواست تا در عوض «احتکار واکسن» برای توزیع عادلانه آن تلاش کنند.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: «اتحادیه اروپا آمادگی بحث برای چشم‌پوشی از حق ثبت واکسن کرونا را دارد.»

به تازگی در گفتگو‌های پنج رئیس جمهور اروپایی در لهستان، رئیس جمهور اوکراین اتحادیه اروپا را به تبعیض و نابرابری در زمینه تامین واکسن کرونا متهم کرد.

در این نشست «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت: «برخلاف سخنان دیگر آقایان هیچ برابری میان کشور‌های اتحادیه اروپا وجود ندارد و با توافقی که این اتحادیه با اوکراین برای تامین واکسن انجام داد، تاکنون ما هیچ دریافتی نداشته ایم.»

همچنین به تازگی روزنامه ساندی تلگراف از قرار داد محرمانه انگلیس برای به دست آوردن چند میلیون دوز واکسن کرونا شرکت آسترازنکا ساخته شده در هند خبر داد.

بر این اساس، این شرکت انگلیسی-سوئدی مجوز بهره برداری از ظرفیت تولید محلی خود را برای ساخت ۷۱۷ هزار دوز واکسن برای متحد انگلیس یعنی استرالیا را بدست آورد که می‌تواند باعث ایجاد تنش با اتحادیه اروپا شود.

طبق اطلاعات منتشر شده کشور‌های ثروتمند بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های تولید شده از سوی شرکت‌های داروسازی را پیش خرید کرده اند. همین امر مانع از واکسیناسیون عادلانه علیه کرونا در جهان شده است. مقامات بهداشتی آمریکا به تازگی از تزریق بیش از ۲۴۰ میلیون واکسن کرونا در این کشور خبر داده اند. این در حالی است که نزدیک به ۱۰۰ کشور کم درآمد جهان حجم بسیار ناچیزی از واکسن را دریافت کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.