تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 20:07
کد خبر : 94415

بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران اسفند‌ماه برگزار می‌شود

بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران اسفند‌ماه برگزار می‌شود

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در نظر دارد، نمایشگاهی از گزیده یافته‌های منقول پژوهش‌های میدانی سال ۱۴۰۰ را در محل موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کل موزه‌ها و موزه ملی ایران برگزار کند.

تیتر داغ: سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی از برگزاری «بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران» در اسفند ماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، لیلا خسروی دبیر علمی بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران با اعلام این خبر گفت: برگزاری گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران رویدادی بزرگ است که جامعه باستان‌شناسان ایرانی و خارجی که در حوزه فرهنگی ایران پژوهش می‌کنند، منتظر برگزاری آن هستند.

او،  این گردهمایی را فرصتی خواند که باستان شناسان در آن کارنامه علمی خود را در برابر ارزیابی و داوری قرار می‌دهند و از هم‌اندیشی تمامی صاحب‌نظران استفاده می‌کنند.

سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی تصریح‌کرد: ارائه نتایج آخرین پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران سنتی ارزشمند با قدمت پنجاه سالانه است که به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و بر اساس ابلاغ وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری کنفرانس‌ها به صورت مجازی در چند سال گذشته به صورت مجازی و در قالب نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی مختلف، برگزاری میزگردهای تخصصی و برپایی کارگاه‌ها و نمایشگاه مجازی بدون وقفه برگزار شد.

او گفت: خوشبختانه با تلاش پژوهشگاه، امسال بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران با حضور تمام جامعه باستان‌شناسی اعم از اعضای هیأت علمی، کارشناسان، همکاران استانی، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی، دانشجویان، علاقمندان و پژوهشگران به تاریخ و فرهنگ ایرانی  از تاریخ ۷تا ۹ اسفند ۱۴۰۱، به مدت سه روز در تالار همایش‌های موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

دبیر علمی بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران با بیان‌اینکه همایش پیش‌رو کارنامه پژوهش‌های باستان‌شناسی در سال ۱۴۰۰ است افزود: در این سال پژوهشکده باستان‌شناسی ۱۱۴ مجوز برای مطالعات میدانی شامل بررسی‌های باستان‌شناسی، کاوش، گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم، گمانه‌زنی و کاوش‌های استعلامی و اضطراری در حوزه طرح‌های عمرانی صادر کرده که از این تعداد مجوز، ۱۰۸ مقاله دریافت و به‌صورت مقاله کوتاه در کتاب مجموعه مقالات بیستمین گردهمایی سالانه ایران چاپ خواهد شد.

خسروی اظهارکرد: علاوه بر این به رسم آئین هر ساله، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در نظر دارد، نمایشگاهی از گزیده یافته‌های منقول پژوهش‌های میدانی سال ۱۴۰۰ را در محل موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران با همکاری معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کل موزه‌ها و موزه ملی ایران برگزار کند.

انتشار: صمد یوسفی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.