تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دی 1401 - 6:20
کد خبر : 92934

بیش از ۶۰درصد مجارستانی‌ها اروپا را به سیاست دوگانه متهم کردند

بیش از ۶۰درصد مجارستانی‌ها اروپا را به سیاست دوگانه متهم کردند

حدود دو سوم مجارستانی‌ها با تصمیم اتحادیه اروپا برای بلوکه کردن بودجه تخصیصی به این کشور مخالف بوده و این بلوک را به اتخاذ سیاست دوگانه علیه بوداپست متهم کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ بر اساس یافته‌های یک موسسه نظرسنجی مجارستانی، بیش از ۶۰ درصد مجارستانی‌ها با تصمیم اتحادیه اروپا برای بلوکه کردن حدود ۶.۳ میلیارد یورو از بودجه تخصیصی این بلوک به بوداپست مخالف بوده و بر این باورند که اتحادیه اروپا درباره مجارستان از سیاست دوگانه بهره می‌برد.

کشورهای اتحادیه اروپا ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برای کاهش بودجه تخصیصی به مجارستان با بوداپست به توافق رسید. این مبلغ به دلیل نگرانی‌ها از احتمال بهره‌برداری از آن برای اختلاس و عدم استفاده از آن برای مقاصد هدفگذاری‌شده و قانونی، مسدود شد. در ابتدا قرار بود ۷.۵ میلیارد از بودجه مسدود شود اما این رقم به ۶.۳ میلیارد یورو کاهش یافت. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، این تصمیم به این دلیل گرفته شد تا بوداپست مجبور شود با تخصیص بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین موافقت کند.

موسسه افکارسنجی Szazadveg، ماه جاری نظرسنجی برگزار کرد که بر اساس آن، ۷۴ درصد از مجارستانی‌ها با بلوکه شدن بودجه تخصیصی اتحادیه اروپا به بوداپست مخالف بوده و ۶۴ درصد نیز بر این باورند که اتحادیه اروپا درباره اوکراین و سایر اعضایش، از سیاست دوگانه بهره می‌برد.

۶۰ درصد از یک هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند که اتحادیه اروپا با این کار قصد دارد تا مجارستان را «تنبیه» کند. در این بین، ۳۶ درصد نیز بر این باورند که این بلوک در تلاش است تا با بوداپست به توافق و مصالحه برسد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از سلطه کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. از آن زمان تاکنون، مجارستان همواره با اعمال تحریم علیه مسکو از سوی اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور نیز دیروز (شنبه) گفت که اروپا بازنده و آمریکا تنها برنده جنگ اوکراین است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.