تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 13:55
کد خبر : 97487

بیوگرافی رسول دانیال زاده

بیوگرافی رسول دانیال زاده

احتمالا بارها نام رسول دانیال زاده را به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین کارآفرینان کشور شنیده اید. اما در مورد زندگی شخصی و کاری ایشان اطلاع کاملی نداشته اید. کارآفرینان افرادی هستند که همواره به فکر رفاه جامعه و تولید اشتغال برای مردم می باشند. به همین دلیل در همه جای دنیا احترام

احتمالا بارها نام رسول دانیال زاده را به عنوان یکی از بهترین و بزرگ ترین کارآفرینان کشور شنیده اید. اما در مورد زندگی شخصی و کاری ایشان اطلاع کاملی نداشته اید. کارآفرینان افرادی هستند که همواره به فکر رفاه جامعه و تولید اشتغال برای مردم می باشند. به همین دلیل در همه جای دنیا احترام و ارزش خاصی برای این افراد قائل می شوند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارآفرینان موفق همواره پلی برای پیشرفت اقتصاد و توسعه هر چه بیشتر کشور ما بوده اند. جناب رسول دانیال زاده نیز به عنوان یک کارآفرین بسیار موفق و دلسوز جامعه ایرانی شناخته می شود. در این مقاله می خواهیم شما را تا حدودی با زندگی شخصی و حرفه ای ایشان آشنا کنیم.

تولد و زندگی شخصی رسول دانیال زاده

رسول زاده

جناب رسول دانیال زاده در ۴ اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در خیابان امیرکبیر، کوچه اصلانی در تهران چشم به جهان گشود. او ۵ برادر و خواهر دارد. بنابراین در خانواده پرجمعیتی به دنیا آمده است. آقای دانیال زاده تحصیلات دبیرستان خود را در دبیرستان امیرکبیر به پایان رسانده است. پس از انقلاب اسلامی، وی در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مکانیک تحصیلات عالیه خود را ادامه داده و در سال ۱۳۶۶ فارغ التحصیل شده است. جناب دانیال زاده از سال ۱۳۵۶ در کار آهن فعالیت داشته اند. بنابراین می توان گفت ایشان از سنین نوجوانی همواره مشغول کار بوده و تلاش و پشتکار فراوانی از خود نشان داده است. ایشان در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرده و حاصل این ازدواج سه فرزند می باشند.

زندگی حرفه ای رسول دانیال زاده و چگونگی شروع به کار

حال که با زندگی شخصی رسول دانیال زاده نمین آشنا شدید، وقت آن است که به زندگی حرفه ای و شروع به کار این کارآفرین بپردازیم. همان طور که گفتیم، ایشان از دوران نوجوانی در کار آهن بوده و همواره تمام تلاش خود را برای پیشرفت حرفه خود انجام است. ایشان برای اولین بار در سال ۱۳۶۰ گروه اتحاد فولاد ایران از گروه صنعتی ایران خریداری کردند. سپس در سال ۱۳۷۰، کارخانه سمنان و لوله سمنان را که در حوزه ساخت پروفیل های ساختمانی فعالیت داشت را تاسیس کرد. این کارخانه با ۸۵ نفر کارگر کار خود را شروع کرده است.

پس از سال ها تلاش و پشتکار فراوان و مدیریت صحیح رسول دانیال زاده، کارخانه سمنان به صورت چشمگیری توسعه پیدا کرد. به صورتی که این شرکت امروزه به ۴ شرکت مجزا تبدیل شده و بالغ بر ۱۲۰۰ نفر نیرو دارد. این کارخانه در زمینه تولید لوله، پروفیل و ورق های گالوانیزه فعالیت داشته و جزء بهترین کارخانه های کشور به حساب می آید. در سال ۱۳۷۵، ایشان اقدام به خرید سهام عمده شرکت کاویان فولاد از صنایع تولید ملی بورس کردند. شرکت کاویان فولاد در وضعیت بحرانی قرار داشت، اما با مدیریت صحیح رسول دانیال زاده امروزه به به بزرگترین تولید کننده پلیت میل در کشور تبدیل شده است. اکنون در گروه صنعتی کاویان فولاد ۵۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم کار می کنند.

جناب رسول دانیال زاده، در سال ۱۳۸۰ در راستای تکمیل زنجیره تولیدات محصولات فولادی، مجتمع فولاد گیلان را تاسیس کردند. مجتمع فولاد گیلان به عنوان یک پروژه ملی شناخته می شود. فولاد گیلان بعد از فولاد مبارکه، دومین تولید کننده ورق های فولادی گرم و سرد در ایران می باشد. در کنار این خدمات، طرح های توسعه همواره بخشی از دغدغه های جناب دانیال زاده بوده اند. به همین دلیل ایشان شرکت صنعت متال را تاسیس کردند. این شرکت در زمینه تولید سوله های ساختمانی و کارگاهی فعالیت دارد. صنعت متال، بزرگترین گروه تولیدی در بخش خصوصی می باشد که فرصت های شغلی فراوانی را ایجاد کرده است.

شرکت هایی که تحت مدیریت رسول دانیال زاده هستند کدامند؟

دانیال زاده

تا اینجای مقاله به شرح زندگی شخصی و حرفه ای رسول دانیال زاده، بزرگترین کارآفرین حوزه فولاد در ایران پرداختیم. برای آن که بهتر با فعالیت های کاری این فرد آشنا شوید، به معرفی شرکت های تحت مدیریت او می پردازیم. آشنایی با این شرکت ها باعث می شود به دلیل کارآفرین نمونه بودن آقای دانیال زاده پی ببرید. لازم است بدانید به صورت مستقیم ۵۴۰۰ نیرو در این شرکت ها مشغول به کار هستند. البته تعداد افرادی که به صورت غیرمستقیم با این شرکت ها کار می کنند، بسیار بیشتر می باشند. این شرکت ها، فولاد مورد نیاز بیش از ۴۰۰ کارگاه و کارخانه صنعتی را در کل کشور تامین می کنند.

شرکت مجتمع فولاد گیلان

شرکت مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار با مدیریت جناب رسول دانیال زاده کار خود را شروع کرد. تاسیس این مجتمع در استان گیلان کمک بسیار بزرگی به وضعیت اقتصادی این گیلان و کاهش بیکاری در این استان شمالی کرده است. در واقع یکی از اهداف آقای دانیال زاده از تاسیس این مجتمع، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان این استان بود.

مجتمع فولاد گیلان دارای بهترین و باتجربه ترین مهندسان و متخصصین در کشور می باشد. ظرفیت تولیدی فولاد این شرکت در سال به ۵/۲ میلیون تن در سال برای محصولات نورد گرم است. محصولات نورد سرد نیز سالانه به میزان ۵۰۰ هزار تن در این شرکت تولید می شوند. جناب رسول دانیال زاده همواره تمام تلاش و همت خود را برای پیشرفت این کارخانه و سربلندی تیم کارکنان آن به کار گرفته است. این شرکت یکی از معدود ترین شرکت هایی می باشد که دست به اصلاحاتی پیشرفته برای کمک به محیط زیست کرده است. بنابراین می توانیم مجتمع فولاد گیلان را یک شرکت سبز بنامیم.

شرکت دانیال استیل

شرکت دانیال استیل، یکی دیگر از شرکت هایی است که تحت مدیریت جناب رسول دانیال زاده فعالیت دارد. این شرکت در زمینه تولید ورق های رنگی و گالوانیزه فعال است. این شرکت در ایران سالانه به میزان ۱۵۰ هزار تن ورق رنگی تولید می کند. همچنین ظرفیت تولید سالانه ورق گالوانیزه این شرکت به ۳۹۰ هزار تن نیز می رسد. کارخانه دانیال استیل ده بخش مجزا داشته و در شهرک صنعتی شرق در شهر سمنان واقع شده است. ماشین آلات و تجهیزات موجود در این کارخانه، جزء بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات تولید ورق های گالوانیزه و رنگی در کشور هستند.

شرکت فولاد کاویان

شرکت فولاد کاویان یکی از کارخانه هایی می باشد که موفقیت خود را مرهون همت و پشتکار رسول دانیال زاده است. شرکت فولاد کاویان اولین تولید کننده ورق های فولادی ضخیم در ایران می باشد. این شرکت در استان خوزستان و در جنوب غربی شهر اهواز واقع شده است. شرکت فولاد کاویان توانایی تولید ورق های فولادی در ضخامت ۸ الی ۱۴۰ میلی متر دارد. محدوده عرضی این ورق ها ۶۰۰ الی ۱۵۰۰ میلی متر بوده و محدوده طولی آن ها از ۳ الی ۱۲ متر است. ورق های فولادی تولید شده توسط این شرکت جزء بهترین و باکیفیت ترین ورق های فولادی هستند که همواره به کشورهای خارجی صادر می شوند. ورق های فولادی تولید شده توسط شرکت کاویان از بهترین استانداردهای جهانی برخوردار می باشند.

شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان

شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان از سال ۱۳۷۰ با مدیریت جناب رسول دانیال زاده فعالیت خود را شروع کرده است. در ابتدا این شرکت تنها در زمینه تولید پروفیل های ساختمانی و انواع لوله فعالیت داشت. اما امروزه با توجه به همت و پشتکار فراوان جناب دانیال زاده و تیم کاری، این شرکت توانسته گسترش و توسعه قابل توجهی داشته باشد. این شرکت لوله های ساختمانی تا سایز ۴۰ اینچ را تولید می کند و ظرفیتی تولید آن به بیش از ۵۶۰ هزار تن در سال می رسد.

از آخرین دستاوردهای این شرکت می توان به راه اندازی خط تولید لوله کاملا مکانیزه اشاره کرد. این خط تولید لوله سازی از جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کند. پروفیل در و پنجره، لوله گالوانیزه، قوطی ساختمانی و صنعتی، لوله سایز بالا، لوله های صنعتی و ساختمانی و … از تولیدات این شرکت هستند.

شرکت صنعت متال

از دیگر شرکت هایی که تحت مدیریت جناب رسول دانیال زاده قرار دارد، می توان به گروه تولیدی صنعت متال اشاره کرد. همان طور که قبلا ذکر کردیم، این شرکت در زمینه تولید سوله های کارگاهی و ساختمانی فعالیت دارد و جزء بزرگترین تولید کننده ها محسوب می شود. همچنین این شرکت در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه های فلزی سبک و سنگین فعال می باشد. صنعت متال دارای ظرفیت تولید ماهانه ۲۰۰۰ تن و مجهز به انواع دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته اتومات و نیمه اتومات است.

فعالیت های کاری رسول دانیال زاده در خارج از کشور

رسول دانیال زاده

مسلما فردی با میزان موفقیت جناب رسول دانیال زاده، باید در خارج از ایران نیز فعالیت های کاری و تجاری داشته باشد. فعالیت های کاری ایشان در کشور آلمان به ۳۰ پیش باز می گردد. خرید خط تولید لوله سازی و تجهیزات مربوط به دستگاه های جوش از شرکت زیمنس و AEG شروع فعالیت ایشان در خارج از کشور می باشد. خرید این خط تولید ها برای شرکت نورد و لوله سمنان صورت گرفته است. بعد از آن در سال ۲۰۰۰ ایشان با اخذ اقامت دائم آلمان، خط تولید نورد گرم را نیز برای مجتمع فولاد گیلان خریداری کردند. بعد از خرید این خط تولید، مشارکت ایشان با شرکت های معتبر آلمانی بیشتر شده است. ایشان با شرکت هایی همچون VEN، IMS، METEX و … نیز مشارکت داشته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.