تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 6:25
کد خبر : 24207

تاراج شهر، توسط سارقین/سرقت گاردریل ها در بزرگراه‌ها زمینه‌ خطرآفرینی برای شهروندان+تصاویر

تاراج شهر، توسط سارقین/سرقت گاردریل ها در بزرگراه‌ها زمینه‌ خطرآفرینی برای شهروندان+تصاویر

در یک سال اخیر باتوجه به افزایش قیمت آهن آلات، میزان سرقت گاردریل ها در بزرگراه‌ها و معابر افزایش یافته است.

به گزارش تیتر داغ؛  مدتی است که رد پای سارقان در شهر پررنگ‌تر شده است. افرادی که برای دست یافتن به سود در کوتاه‌ترین زمان به اموال دولتی و شهر دست برد زده و علاوه بر زیان اقتصادی، از امنیت خیابان‌ها نیز می‌کاهند و جان مردم را به خطر می اندازند.

امروزه با بالا رفتن نرخ انواع آهن‌آلات و فلزات شیوه دیگر دزدی شایع شده که سارقین به راحتی با داشتن وانت و قیچی بزرگ آهن‌بری گاردریل‌های اتوبان‌ها و معابرشهری را بریده و از جایگاه خود جدا کرده و برای امرار معاش به فروش می‌رسانند.شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در بزرگراه ها در جای گاردریل ها  احساس خلأ کرده باشید ولی اکثرا ذهنمان به سمت و سوی تصادفات می رود که حتما نبودن این گاردریل ها به دلیل تصادفات است اما علاوه بر این  موضوع،سرقت هایی که شبانه در بزرگراه ها با تجهیزات پیشرفته رخ می دهند هم در این ماجرا دخیل هستند.

به تاراج رفتن شهر، توسط سارقین/جان شهروندان طعمه‌ی طمع سارقین/سرقت گاردریل در بزرگراه‌ها زمینه‌ی خطرآفرینی برای شهروندان

قرار گرفتن این گاردریل ها در کنار جاده ها و بزرگراه ها برای جلوگیری از تلفات در تصادفات و جدا کردن خطوط ترافیکی است که سرقت این تجهیزات راهداری علاوه بر بارمالی فراوان، تهدید جدی برای جان رانندگان است و خطر تصادفات را افزایش می دهد.

طبق گزارشات تهیه شده سرقت گاردریل در یک سال اخیر افزایش یافته و در این میان با توجه به بالا رفتن نرخ آهن‌آلات می‌توان رابطه مستقیمی میان شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل با افزایش سرقت در این یکسال اخیر یافت که سارقین از این طریق راحت‌تر به امرار معاش بپردازند. 

ماه همیشه پشت ابرنمی‌ماند

باتوجه به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه۲۲در راستای دستورات معاون شهردار تهران، موضوع حفظ و صیانت از تجهیزات ترافیکی با جدیت در منطقه پیگیری شده و در این عملیات طی یک هفته گذشته ۲اکیپ از سارقین دستگیر و به قانون تحویل داده شدند.

اما چیزی که جالب توجه بوده، این است که با توجه به ابزار‌های سارقین، می‌توان به حرفه‌ای بودن این سارقین پی برد که با تعقیب و گریز نسبت به فرار به صورت پیاده و رهاکردن خودرو و تجهیزات اقدام کرده اند.

این سرقت ها به گاردریل‌ها و بزرگراه‌ها و خیابان‌ها ختم نمی‌شود و درخیابان‌ها مشاهده شده است که سارقین مشغول برش قطعات ترافیکی و تابلو‌ها و سازه‌های پل با ابزار و تجهیزات کامل بودند.

به تاراج رفتن شهر، توسط سارقین/جان شهروندان طعمه‌ی طمع سارقین/سرقت گاردریل در بزرگراه‌ها زمینه‌ی خطرآفرینی برای شهروندان

افزایش سرقت گاردریل ها در یک سال اخیر

امیردرفشه، مدیر اداره حقوقی و امور قرارداد‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درگفت وگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:متاسفانه ما طی یک سال اخیر متوجه شدیم که میزان سرقت‌هایی که دربزرگراه‌ها و در بسیاری از معابر غیر بزرگراهی اتفاق می‌افتد، نسبت به تجهیزات و گاردریل‌ها و در واقع علائم رانندگی، به شدت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل از اواسط سال ۹۹ مکاتباتی را با دادستانی ناحیه ۳۷ انجام دادیم و مکاتباتی هم با فرمانده پلیس راهور تهران انجام دادیم و از ایشان خواهش داشتیم تا نظارت بیشتری را نسبت به این موضوع منظور کنند تا از این طریق ما بتوانیم امنیت را هم برای اموال عمومی ودولتی ایجاد کنیم و هم برای شهروندان که با سرقت این اموال برای شهروندان خطر ایجاد می‌شود.

وی افزود: افرادی که این کار را می‌کنند دو لطمه‌ی مهم وارد میکنند. لطمه اول این است که با سرقت وسایلی که در این سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت‌هایی که داشتیم زیان مالی زیادی وارد می‌کنند. مثلا گاردریل‌هایی که هرقطعه را با ۲۵۰ هزار تومان تهیه می‌کردیم الان باید با چیزی حدود دو و نیم تا سه میلیون تومان تهیه کنیم و این شاید برای یک سری افرادی که دنبال سود‌های خیلی راحت هستند و افراد سارقی که متاسفانه حتی به امنیت مردم هم اهمیت نمی‌دهند، مطمع نظر قرار بگیرد.

به تاراج رفتن شهر، توسط سارقین/جان شهروندان طعمه‌ی طمع سارقین/سرقت گاردریل در بزرگراه‌ها زمینه‌ی خطرآفرینی برای شهروندان

درفشه در ادامه گفت:ما درهفته گذشته خوشبختانه با دقت نظری که نیرو‌های انتظامی داشتند و همکاران ما در شهرداری مناطق، توانستیم سه باند از این باند‌های سرقت را که این‌ها در کمال آرامش در اتوبان‌ها و خیابان‌ها خودرو‌های خود را کنار میزنند و با دستگاه‌های پیشرفته نسبت به قطع و برش و حمل و انتقال گاردریل‌ها به داخل وانت اقدام می‌کردند دستگیر کنیم.

وی افزود:در عرض چند روز با کمک عوامل نیروی انتظامی توانستیم چند نفر از این باند‌های سرقت را دستگیر کنیم وبه مراجع قضایی تحویل دهیم.

به تاراج رفتن شهر، توسط سارقین/جان شهروندان طعمه‌ی طمع سارقین/سرقت گاردریل در بزرگراه‌ها زمینه‌ی خطرآفرینی برای شهروندان

درفشه درباره دلیل این سرقت‌ها توضیح داد:با توجه به افزایش قیمت آهن آلات و فلزات مختلف و آلمینیوم و یک سری از اجناسی که ارزش افزوده‌ی بالایی پیدا کردند در این سال‌های اخیر، گاردریل و تابلو‌های راهنمای مسیر و انواع و اقسام وسایلی که در اتوبان‌ها قرار دارند.

وی توضیح داد:من به یاد دارم در سال‌های اخیر این افراد اقدام به سرقت تابلو‌های بهشت زهرا هم کرده بودند و آن زمان با نحوه نظارتی که انجام شد این سرقت متوقف شد، درخواست ما این است که شهروندان هرجا چنین صحنه‌هایی از سرقت اموال عمومی دیدند فورا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا ما دیگر شاهد این جریانات نباشیم.

این سرقت‌ها اولین دفعه نیست که در سطح شهر اتفاق می‌افتند و آخرین‌بار هم نخواهد بود و شاید نتوان میزان این اتفاقات را به صفر رساند، اما با ریشه‌یابی و حل مشکلات اجتماعی واقتصادی و اطلاع رسانی به نیروی انتظامی شاید بتوان میزان آن را کاهش داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.