تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 10:45
کد خبر : 17289

تامین بسته‌های دارویی استاندارد برای تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر

تامین بسته‌های دارویی استاندارد برای تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از تامین بسته‌های دارویی استاندارد تیم‌های درمان اضطراری هلال‌احمر در بیمارستان‌های مرجع، بیمارستان‌های سریع استقرار و واحدهای خدمات بهداشتی و درمانی پایه اعزامی به سوانح و بحران‌ها خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدحسن قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که برنامه هلال احمر برای بازنگری بسته دارویی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده چیست، اظهار کرد: تنها بسته داروی مجاز در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی جمعیت هلال احمر بسته دارو‌های بدون نسخه (OTC) است که این بسته در صورت تغییر از طریق وزارت بهداشت و اورژانس برای همه حوزه‌های تخصصی مربوطه از جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به حضور نیرو‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در سوانح و بحران‌ها در قالب تیم‌های بیمارستان مرجع، بیمارستان‌های سریع استقرار و واحد‌های خدمات بهداشتی و درمانی پایه به عنوان تیم‌های بین المللی و باز پشتیبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسته‌های دارویی استاندارد این تیم‌ها نیز صرفا توسط جمعیت هلال احمر تامین و طبق دستورالعمل‌های مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تامین نیاز‌ها و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بهداشتی پایه دارید، نیز اظهار کرد: بر اساس احکام برنامه پنجساله جمعیت هلال احمر، طرح آمایش سرزمینی واحد‌های بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت به تفکیک واحد‌های پاسخ تدوین شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز هر ساله ۲۰ درصد به ظرفیت خدمات بهداشتی و درمانی پایه اضافه خواهد شد.

قوسیان مقدم اضافه کرد: همچنین هلال احمر بر اساس وظایف تعیین شده و در راستای تحقق اهداف بشردوستانه مندرج در اساسنامه به عنوان ارگان محوری پاسخگویی به حوادث و سوانح کشور نسبت به طراحی سامانه‌ها و سازماندهی گروه‌های عملیاتی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده در حوادث و سوانح احتمالی اقدام می‌کند.

وی گفت: اکنون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت دارای سامانه‌های مختلف درمان اضطراری در سطوح بیمارستان‌های مرجع، بیمارستان‌های سریع استقرار و همچنین واحد مراقبت‌های پایه بهداشتی است و گروه‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر، به منظور انجام وظیفه محوری این جمعیت که ارائه خدمات امداد و نجات است، برای لحظات اولیه حوادث و سوانح طراحی شده و بر همین مبنا باید از ساختار پرسنلی سبک و نیز تجهیزات قابل حمل به صورت انفرادی و گروهی برخوردار باشد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن‌ها است.

جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.