تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 7:05
کد خبر : 22555

تاکید آمریکا به استفاده از ابزار‌های جنگ سرد برای مقابله با چین

تاکید آمریکا به استفاده از ابزار‌های جنگ سرد برای مقابله با چین

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار احیای ابزار‌های جنگ سرد این کشور برای مقابله با تهدیدات چین علیه خود شدند.

به گزارش تیتر داغ؛ برخی نمایندگان کنگره آمریکا شامل هر دو حزب اصلی دموکرات‌ و جمهوری خواه در لایحه‌ای مشترک خواهان استفاده دوباره از اهرم‌های جنگ سرد برای مقابله با رقبای استراتژیک آمریکا در جهان از جمله چین و روسیه شدند.

بر این اساس، خواکین کاسترو و بیل کیتینگ از نمایندگان دموکرات و مایک گالاگر و برایان فیتز پاتریک از جمهوری خواهان در لایحه‌ای که به کنگره ارائه دادند خواستار در نظر گرفتن بودجه‌ای جداگانه برای احیای اهرم‌های جنگ سرد برای مقابله با رقیبان آمریکا در جهان از جمله چین شدند.

این نمایندگان خواستار در نظر گرفتن بودجه برای احیای ابزار‌های جنگ سردی که در زمان شوروی سابق و رویارویی آمریکا با دولت آن مورد استفاده قرار گرفته بود، شدند.

در این لایحه نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تخصیص بودجه‌ای ۸۰ میلیون دلاری برای سال مالی ۲۰۲۲ و همان مبلغ به طور سالانه برای هر سال مالی تا سال ۲۰۲۶ شدند تا بتوانند به وسیله آن ابزار‌های لازم جنگ سرد برای مقابله با رقبای استراتژیک آمریکا از جمله چین را احیا کنند.

خواکین کاسترو، نماینده دموکرات کنگره آمریکا گفت: واشنگتن برای رقابت و مقابله با کشور‌هایی مانند چین و روسیه نیاز به درک بهتر این کشور‌ها دارد. درک دقیق از کشور‌های خارجی بدون مطالعه نحوه ارتباط با آن‌ها به زبان خودشان غیرممکن است.

دولت بایدن از زمان روی کار آمدن خود در کاخ سفید، چین را بزرگترین “آزمون ژئوپلیتیک این قرن” خوانده و بر ضرورت افزایش توانایی‌های آمریکا برای مقابله با این کشور تاکید کرده است.

مخالفان این لایحه در کنگره آمریکا معتقدند جنگ سرد آمریکا با کشور‌هایی مانند چین و روسیه می‌تواند برای این کشور گران و پرهزینه تمام شود.

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و پدر رئالیسم تهاجمی معتقد است چین بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکاست. وی بر این باور است واشنگتن باید به کمک متحدانش از سیاست مهاری که پیش تر علیه شوروی استفاده شده بود، علیه پکن استفاده کند. دریای چین جنوبی، جزیره تایوان، و جزایر مورد اختلاف پکن و توکیو در دریای ژاپن از جمله نقاطی هستند که احتمال بروز جنگ بر سر آنها میان آمریکا و چین زیاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.