تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 0:07
کد خبر : 26349

تبلیغ فروش عقاب به جای کبوتر در فضای مجازی

تبلیغ فروش عقاب به جای کبوتر در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: تبلیغ و خرید و فروش حیوانات در حال انقراض در فضای مجازی جرم است.

به گزارش تیتر داغ:سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ، درباره خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی، اظهار کرد: در حالت کلی هرگونه تبلیغ، خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی جرم است.

وی افزود: برخی سایت‌های واسط اقدام به درج آگهی فروش حیوانات تزئینی می‌کنند که در این باره مشکلی وجود ندارد، اما خرید و فروش حیواناتی از قبیل پلنگ، آهو، ببر، عقاب، شاهین و در مجموع حیوانات در حال انقراض در فضای مجازی ممنوع است.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: پرونده‌ای با عنوان تبیلغ فروش آهو در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت که پس از رصد‌های همکارانم این موضوع بررسی و متهم پرونده نیز دستگیر شد.

وی افزود: برخی از افراد با فریب کاربران اقدام به درج آگهی‌های فروش حیوانات تزئینی به جای حیوانات خاص می‌کنند، به عنوان مثال در عنوان آگهی عبارت «فروش کبوتر» درج می‌کنند، اما در متن آگهی مورد نظر قیمت حیواناتی نظیر عقاب، شاهین و … مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه دو سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان سازمان محیط زیست کشور و پلیس فتا مبنی بر جلوگیری از خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی منعقد شد و به نفراتی برای نحوه رصد و پایش درباره مقابله با این کار، آموزش‌هایی داده شد و در حال حاضر، سازمان محیط زیست، جنگل بانی و محیط بانی در کنار پلیس در این باره رصد‌های خود را انجام می‌دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که در این مدت در این حوزه انجام شده است، فعالیت سایت‌های خرید و فروش حیوانات کاهش چشمگیری داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.