تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 9:18
کد خبر : 29141

تجمع هزاران نفری حامیان روسیه در بلگراد

تجمع هزاران نفری حامیان روسیه در بلگراد

در اقدامی نادر جهت حمایت مسکو پس از حمله به اوکراین، هزاران صربستانی پرچم روسیه را به اهتزاز درآوردند و در حالی که تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در دست داشتند، در بلگراد به سمت سفارت روسیه حرکت کردند

به گزارش تیتر داغ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، صربستان در حال ایجاد توازن میان آرمان‌های اروپایی خود، مشارکت با ناتو و اتحاد چند صد ساله مذهبی، قومی و سیاسی خود با روسیه است.

برای بسیاری از مردم صربستانی، خاطره بمباران اهداف استراتژیک ناتو در صربستان برای پایان دادن به جنگ‌های بالکان در دهه ۱۹۹۰ هنوز زنده است؛ اقدامی که با مخالفت شدید روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

«الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهوری صربستان ماه آینده با انتخابات رو به رو است؛ انتخاباتی که در آن وی به حمایت شهروندان حامی روسیه احتیاج دارد.

بیش از ۴۰۰۰ نفر پس از اینکه در محل دفن “نیکلای دوم” گرد هم جمع شدند و سرود کلیسای روسی و صربی را نواختند، مشغول راهپیمایی شدند.

یک مرد مسن در حالی که پرچم روسیه را در دست داشت، گفت: این کار به نجات بشر مربوط می‌شود. این تقلایی‌ست بین خوب و بد و شکر خدا می‌دانیم که روسیه خواهد برد.

اکثر معترضان پلاکاردهایی را که حرف Z بر روی آن‌ها ثبت شده بود در دست داشتند؛ علامتی که بر روی تانک‌های روسی در اوکراین دیده شده است.

صربستان که برای تامین انرژی خود به مسکو وابسته است، همچنین به مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص محکومیت حملات روسیه پیوست اما از ارائه تحریم‌ علیه مسکو پرهیز کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.