تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 7:08
کد خبر : 33341

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دارد که توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی یکی از این برنامه‌هاست.

به گزارش تیتر داغ؛ حمید طریفی حسینی درباره برنامه‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برنامه تحولی ما یک برش ۴ ساله‌ای است که باید براین اساس تا افق ۱۴۰۴ همه اقدامات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه یک برشی از اولویت‌های سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد، افزود: ما یک نظام آموزشی کامل هستیم که باید برای دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در بخش‌های آموزش، خدمات و توانبخشی براساس سند تحول بنیادین، سند تحول دولت در حوزه آموزش و پرورش و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان سه بسته جامع تحولی طراحی کرده که یک بسته به صورت تفصیلی، حوزه حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی را ساماندهی می کند.

تحقق سند تحول بنیادین با توسعه عدالت آموزشی وتربیتی در آموزش و پرورش استثنایی

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که بحث پوشش جذب،  افزایش گروه‌ها و ارائه خدمات با کیفیت توانبخشی گروه‌های هدف را مطرح می‌کند.

وی یادآورشد: همچنین روزآمدسازی، کارآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که به این واسطه وارد بحث تالیف کتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می‌شویم که بر این اساس باید ساز و کار ارائه خدمات توانبخشی متحول شود.

روزآمدسازی، کارآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که به این واسطه وارد بحث تالیف کتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می‌شویم

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدامات تحولی سازمان صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر اهداف و راهبردهای برنامه‌های تحولی مشخص شده است و همچنین متولی، مجری و مسوول پیگیری هم انتخاب شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه‌ راه آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن به کمال مطلوب تعیین کرده است.

همچنین بر این اساس تمامی معاونت‌های آموزش و پرورش برنامه‌هایی تحولی در راستای تحقق اهداف و ساحت‌های سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.