تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 9:50
کد خبر : 115953

تحول در مدیریت مطب با نرم افزار

تحول در مدیریت مطب با نرم افزار

پیشرفت تکنولوژی در همه جوانب به کمک ما آمده تا بتوانیم زندگی آسان تر و جذاب تری داشته باشیم این پیشرفت در دنیای IT و پزشکی بسیار چشمگیر است شاید اولین پرسشی که برای شما پیش می آید این باشد که چگونه می توانیم مرکز درمانی خود را با تکنولوژی متحول کنیم. شاید مهمترین رکن

پیشرفت تکنولوژی در همه جوانب به کمک ما آمده تا بتوانیم زندگی آسان تر و جذاب تری داشته باشیم این پیشرفت در دنیای IT و پزشکی بسیار چشمگیر است شاید اولین پرسشی که برای شما پیش می آید این باشد که چگونه می توانیم مرکز درمانی خود را با تکنولوژی متحول کنیم. شاید مهمترین رکن یک مطب داشتن یک نرم افزار مطب خوب است.

چند علت برای اینکه چرا باید در مدیریت مطب از نرم افزار استفاده کنیم؟

  • برای رهایی از حجم زیاد کاغذهای استفاده شده در پرونده پزشکی بیماران : چقدر خوب است که با مکانیزه کردن مطب علاوه از راحتی خودمان به محیط زیست هم فکر می کنیم.
  • برای آسانی کار منشی در جستجوی پرونده ها :در مدیریت مطب با نرم افزار شما می توانید به راحتی بیمار را با نام خانوادگی، شماره موبایل و یا کدملی جستجو کنید.
  • دسترسی سریع به اطلاعات بیمار: دسترسی سریع به اطلاعات پرونده پزشکی بیمار، سوابق و بیماری ها و حتی نسخ قبلی ثبت شده
  • سرعت عمل در ثبت اطلاعات مالی:ثبت آسان اطلاعات مالی بیمار، بدهی ها و مبالغ پرداخت شده توسط بیمارو حتی روش پرداخت بیمار
  • استفاده از قلم نوری:برای پزشکانی که سرعت عمل زیادی در ثبت پرونده پزشکی بیمار میخواهند و توضیحات زیادی دارند استفاده از قلم نوری بسیار پیشنهاد می شود.
  • مکانیزه کردن سیستم وقتدهی:دیگر زمان ثبت اطلاعات به صورت دستی و کاغذی گذشته است با ثبت اطلاعات بیمار در سیستم نوبتدهی مطب بیمار به راحتی با زمان نوبت خود دسترسی دارد میتواند وقت خودش را کنسل یا جابه جا کند بدون اینکه ساعت ها پشت خط باشد تا بتواند وقتی بگیرد و یا وقتش را جابه جا کند.
  • گزارشات جامع: این گزارشات شامل گزارش های مالی و حتی گزارش های آماری از اطلاعات پرونده پزشکی بیمار است.

آیا نرم افزارهای مطب معایبی هم دارند ؟

بله، شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد ولی ما قصد داریم در این مقاله با شما کاملا شفاف صحبت کنیم. در صورتی که شما انتخاب درستی نداشته باشید شاید نرم افزهای مدیریت مطب برای شما مشکلاتی را پیش بیاورند.

تحول در مدیریت مطب با نرم افزار

  • تهیه نرم افزار از یک شخص به جای شرکت معتبر:

در صورتی که به جای خرید نرم افزار از یک شرکت معتبر به شخص اعتماد کنید ممکن است مشکلاتی پیش روی شما باشد یکی از این مشکلات اینست که شخص مورد نظر ممکن است مهاجرت کند و به وی دسترسی نداشته باشید در صورتی که یک شرکت معتبر سال های سال فعال است نرم افزار خود را به روز می کند و بر اساس تغییر و تحولات کشور مثل طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه ها، طرح سپاس و … خود را به روز می کند.

  • خدمات پشتیبانی ضعیف: در صورتی که شرکت معتبری را انتخاب نکنید آن شخص و یا شرکت با ارائه خدمات پشتیبانی ضعیف شما را کلافه می کند.

ولی در کل اگر انتخاب درستی داشته باشید مدیریت مطب با نرم افزار بسیار آسان و شیرین است به خصوص اگر شرکت نرم افزار پزشکی که شما انتخاب کردید جز شرکت های پیشرو در این عرصه باشد و تجربه خوبی در ارتباط با پزشکان عمومی و متخصص داشته باشد.

در اینجا می توانید یکی از با سابقه ترین و برترین شرکت های تولید کننده نرم افزار مدیریت مطب را بررسی کنید.

بهترین روش مدیریت درمانگاه برای حفظ بیماران و جذب بیمار جدید

نرم افزار درمانگاه کار بسیار سخت و پیچیده ای است چرا که مدیر هم با پزشکان و پرسنل درمانگاه سروکار دارد و هم با حجم زیادی از بیماران که از بیماری و ناراحتی رنج میبرند.

در صورتی که مدیر درمانگاه از روش های نوین برای مدیریت درمانگاه و کلینیک خود استفاده کند بار بسیاری از این مسئولیت ها از روی دوش وی کم شده و به راحتی می تواند مرکز درمانی خود را مدیریت کند.

چه روش هایی برای بهترین روش مدیریت درمانگاه به شما پیشنهاد می دهیم؟

۱-استفاده از سیستم های نوبتدهی آنلاین و نوبتدهی تلفن گویاکه با این روش بیماران در صف های طولانی تلفن برای دریافت نوبت نمی مانند و به آسانی از پزشک و یا بخش مورد نظر خود نوبت دریافت می کنند.

۲- استفاده از نرم افزار مدیریت درمانگاه قوی با امکان پذیرش سریع و آسان

۳-استفاده از صندوق کیوسک برای راحتی پرداخت بیمار

۴-استفاده از دستگاه پوز قابل اتصال به نرم افزار

۵-استفاده از سیستم های پکس برای ارسال راحت تر نتایج آزمایش و رادیولوژی برای بیمار

۶-ارسال پیامک های متنوع و جذاب

۷-نرم افزار حسابداری درمانگاهی مناسب برای محاسبات مالی و سهم و درصدهای پرسنل

۸-امکان نسخه نویسی الکترونیک برای بیمه ها

چرا باید از نرم افزار دندانپزشکی استفاده کنیم ؟

تحول در مدیریت مطب با نرم افزار

در پاسخ به سوال چرا باید از نرم افزارهای دندانپزشکی استفاده کنیم باید گفت استفاده از نرم‌افزاردندانپزشکی در حوزه پزشکی- دندان‌پزشکی به عنوان یک ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) دارای مزایای زیادی است. در زیر چند مزیت اصلی برای استفاده از این نرم‌افزارها ذکر شده است:

  1. مدیریت اطلاعات بیماران: نرم‌ افزارهای مطب دندانپزشکی به دندان‌پزشکان کمک می‌کنند تا اطلاعات بیماران را به صورت سازماندهی شده و امن ذخیره کنند. این اطلاعات شامل تاریخچه درمان، تشخیص‌ها، تصاویر رادیولوژی، و اطلاعات مربوط به نوع درمان‌ها می‌شود.
  2. تسهیل در برنامه‌ریزی و قرار ملاقات: این نرم‌افزارها به دندان‌پزشکان این امکان را می‌دهند که به راحتی قرار ملاقات با بیماران را برنامه‌ریزی کنند و زمان‌بندی ملاقات‌ها را بهینه کنند
  3. پیگیری بهبود و درمان: از طریق نرم‌افزار مراکز دندانپزشکی، دندان‌پزشکان می‌توانند بهبود و پیشرفت درمان‌ها را پیگیری کرده و از آنها بازخورد دریافت کنند. این به ارتقاء کیفیت مراقبت و درمان بیماران کمک می‌کند.
  4. ارتقاء بهره‌وری: با استفاده از این نرم‌افزارها، مدیریت امور اداری و مالی دفتر دندانپزشکی نیز بهبود می‌یابد. این امور شامل مدیریت تراز موجودی، صدور فاکتورها، پیگیری مطالبات و سایر فعالیت‌های مرتبط با مدیریت دفتر پزشکی می‌شود.
  5. اطلاعات به‌روز و قابل دسترسی: نرم‌افزار مطب دندانپزشکی به دندان‌پزشکان این امکان را می‌دهند که به سرعت و به‌روز اطلاعات بیماران و تاریخچه درمانی آنها را مشاهده کنند. این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سریع و دقیق برای بهترین مراقبت از بیماران مؤثر باشد.

استفاده از نرم‌افزارهای دندانپزشکی به دندان‌پزشکان کمک می‌کند تا فرآیندهای درمانی و اداری را بهبود بخشند و فرایند درمان را برای بیماران تسهیل کنند.

به طور خلاصه می توان گفت ابزارهای مدیریت مطب و کلینیک در حوزه تکنولوژی به کمک مراکز درمانی آمده اند تا به بهترین نحو ممکن سیستم های مراکز درمانی را مدیریت کنند و تجربه خوشی را برای بیماران به ارمغان بیاورند.در این مقاله به این موضوع پرداختیم که بهترین روش برای مدیریت درمانگاه چیست و البته به پرسش دندانپزشکان عزیز پرداخیتم که اصلا چرا باید از نرم افزار دندانپزشکی استفاده کنیم و چقدر این نرم افزار به تسهیل پذیرش و پرونده بیمار، قرار ملاقات های پزشک و بیمار و … کمک می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.