تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 - 7:43
کد خبر : 93981

تدوین جایزه ملی کیفیت با مدل جهان اسلام

تدوین جایزه ملی کیفیت با مدل جهان اسلام

هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران بر اساس مدل کیفیت جهان اسلام اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛سازمان ملی استاندارد مدل جدیدی برای ارزیابی جایزه ملی کیفیت با عنوان کیفیت جهان اسلام را برای برگزاری هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران تدوین و به تصویب رسانده است.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد درباره نقش قانونی این سازمان درباره برگزاری جایزه ملی کیفیت گفت: برگزاری جایزه ملی کیفیت برابر قانون در انحصار سازمان ملی استاندارد است و هر جایزه‌ای به هر شکل و نحوی با رویکرد شغلی و کاری که شکل می‌گیرد، بنا و مبنای قانون مجلس شورای اسلامی را ندارد و این جایزه می‌تواند خلأ سنوات گذشته را جبران کند.

ساختار مدیریتی این جایزه با به کارگیری مبانی علمی و تخصصی با تکیه بر اصول اسلامی و اسناد بالادستی تدوین شده و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار می‌گیرد.

احسان ساده دبیر جایزه ملی کیفیت و معاون ارزیابی و کیفیت سازمان استاندارد نیز در این باره گفت: مدلی بومی بر پایه علم و تخصص مبتنی بر ویژگی‌های بومی کشور و همچنین ویژگی‌ها و مشترکات کشورهای جهان اسلام تحت عنوان مدل کیفیت جهان اسلام در سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده است.

مدل کیفیت جهان اسلام می‌تواند به عنوان مدل مشترک برای بهره برداری ۵۷ کشور عضو مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (اسمیک) مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیر جایزه ملی کیفیت و معاون ارزیابی و کیفیت سازمان استاندارد درباره حضور و استقبال بخش‌های مختلف و شرکت‌ها در این جایزه می‌گوید: بحث شرکت در جایزه موضوع فراخوان شرکت در این جایزه و رونمایی از مدل کیفیت جهان اسلام را در ایام دهه فجر ۱۴۰۱ انجام دادیم و در حال حاضر ثبت نام از شرکت‌ها شروع شده و استقبال بسیار خوبی از بخش خصوصی در ثبت نام این جایزه و مشارکت در این جایزه ادامه و به دنبال این هستیم که پروسه ثبت نام و ارزیابی‌ها تا پایان سال وابتدای سال آینده انجام شود و با برنامه ریزی‌های انجام شده اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ شرکت‌های منتخب در سطوح مختلف جایزه مانند تندیس، تقدیر نامه و اهتمام در کیفیت در مراسمی معرفی شوند.

جایزه کیفیت جهان اسلام دارای طبقه بندی هشت گانه شامل آموزش، بهداشت و درمان بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، بخش تولید، بخش صنایع کوچک، بخش خدمات و بخش محصولات دانش بنیان و فناور آن است و تاکنون ۱۶ دوره جایزه ملی کیفیت در ایران برگزار شده که قرار است در هفدهمین دوره از این جایزه برای نخستین بار بر اساس مدل کیفیت جهان اسلام برگزار شود.

منبع: صدا و سیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.