تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 - 16:51
کد خبر : 15021

ترامپ در روزهای باقیمانده از ریاستش چه در سر می پروراند؟

ترامپ در روزهای باقیمانده از ریاستش چه در سر می پروراند؟

تحلیلگران سیاسی تاکید کردند که برخی اطلاعات درز شده توسط عناصری در پنتاگون حاکی از آن است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دست به عملیات نظامی امنیتی گسترده خواهد زد.

به گزارش تیتر داغ؛ تحلیلگران سیاسی در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کردند که ترامپ پیش از ترک منصب ریاست جمهوری ممکن است دست به جنگی ویرانگر بزند. ترامپ در نتیجه شکست در حل بحران‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز بحران سیاسی ممکن است دست به یک اقدام نظامی بزند.

آن‌ها افزودند: این اقدام نظامی ممکن است به تخریب گسترده منطقه بینجامد؛ وی با این اقدام نظامی همچنین می‌خواهد که آمریکا را در عرصه‌های مختلف دچار هرج و مرج و بی نظمی کند.

تحلیلگران سیاسی خاطرنشان کردند: دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ترامپ قبل از ترک کاخ سفید دست به تسویه حساب‌های داخلی خواهد زد و با خارج کردن نیروهایش از منطقه، به اوضاع داخلی کشورش خواهد پرداخت و شکست انتخاباتی خود را انتقام خواهد گرفت.

کارشناسان نظامی و راهبردی، اما بر این باورند که اقدامات ترامپ در برکناری وزیر دفاع و استعفای سرپرست پنتاگون و اخبار درز شده درباره برکناری مدیر سی آی اِی و مدیر اف بی آی و نیز سخن گفتن از برپایی یک پل هوایی نظامی برای انتقال ذخایر و مهمات از اروپا به امارات و سفر مایک پمپئو و الیوت ابرامز فرستاده ویژه او، در واقع به معنای ساماندهی مجدد و آماده سازی نیروهاست تا آن‌ها را در امری بکار گیرد. تمام کسانی که ترامپ برکنار کرد از جمله کسانی بودند که با او مخالفت می‌کردند و کسانی که اخیراً تعیین شده اند، دستوراتش را اجرایی خواهند کرد.

این تحلیلگران نظامی افزودند: در عرصه خارجی ترامپ ترجیح می‌دهد که منطقه خاورمیانه به میدان جنگ تبدیل شود. زیرا این جنگ به طور کامل از سوی کشور‌های حاشیه خلیج فارس تامین مالی خواهد شد.

از سوی دیگر، اما ناظران اسراییلی تاکید کردند که در پی شکست ترامپ در انتخابات، نوعی ناامیدی در “اسراییل” حکمفرما شده است؛ از این رو آن‌ها روی روز‌های باقیمانده از ریاست جمهوری ترامپ حساب کرده اند.

آن‌ها به همکاری و هماهنگی در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه بخش‌های مشخصی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند؛ تا در صورتی که توافق هسته‌ای توسط دولت آینده آمریکا احیا گردد، نتواند از برخی تحریم‌ها در عرصه موشکی و یا حقوق بشر و … بازگردد.

تحلیلگران اسراییلی خاطرنشان کردند تلاش‌هایی برای استفاده از روز‌های باقیمانده ریاست جمهوری ترامپ وجود دارد و این علت سفر الیوت ابرامز فرستاده ویژه آمریکا و مسئول پرونده ایران به سرزمین‌های اشغالی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.